Doorgroeien met jouw WordPress webshop
Drie groeikansen
Functionaliteiten
- Koppeling met ERP
- Koppeling met kassasysteem
- Andere betaalmodule
- Betere factuur
Usability
- Beleving verbeteren
- A/B testen
- Gebruikerstest
- Aanpassen pagina-indeling
SEO optimalisatie
- SEO analyse
- Optimaliseren trefwoorden
- Technische seo optimalisatie
- Content seo optimalisatie
Aanpak
Stap 1: Is je doelgroep helder?
Heb je al helder wie jouw product of dienst nodig heeft? Kun je 3-5 personen omschrijven die typisch jouw klant zouden kunnen zijn? Dit helder neerzetten geeft de focus voor de stappen hierna.
Stap 2: Zoekwoordenlijst bepalen
De juiste zoekwoorden bepalen. Zoekwoorden die ook daadwerkelijk door jouw doelgroep worden gebruikt en zoekwoorden met voldoende zoekvolume om ook daadwerkelijk verkeer naar je site te krijgen!
Stap 3: Strategie bepalen
Hoe ga je je doelgroep naar je site sturen, hoe verleid je bezoekers om juist bij jou te kopen? Ken je je usp’s en ubp’s? Met de juiste mix kan je jouw doelen bereiken.
Stap 4: Website optimaliseren
Waar zitten de knelpunten op dit moment? Is dat de laadtijd van de gehele site of haken teveel kopers af in het bestelproces? Is de productinformatie optimaal voor de klant? Stroomlijnen met als resultaat voor jou een beter proces en voor de bezoeker een betere beleving van de gehele shop!
Stap 5: Meten = weten
Wekelijks of tenminste maandelijks monitoren wat de veranderingen zijn in resultaat en gedrag. Alleen door te meten weet je wat er verbeterd kan worden.
Stap 6: Concrete resultaten verbeteren
Heldere to-do lijsten voor iedereen zodat jouw WordPress webshop continue wordt verbeterd en uitgebouwd. Meer verfijning zorgt voor een steeds betere beleving!

A/B testen met Google Optimize
Google heeft zijn tools waarmee jij jouw website kunt verbeteren uitgebreid en blijft deze uitbreiden. Middels een nieuwe tool, Optimize, kun je nu onder andere A/B testen met Big Data. Middels deze nieuwe tool kun je wat je vroeger kon met VWO of Optimizely. Door de grote hoeveelheid data die Google al beschikbaar heeft, maar vooral door de wijze waarop ze met data weten om te gaan, zijn zij in staat om een tool te leveren die de andere ver achter zich laat qua resultaten.
Ons werk
Waar we trots op zijn:
MEER OVER WOOCOMMERCE
Het verschil tussen online en digital marketing
In de loop van de afgelopen jaren is hier een verschil ingeslopen. Waar je ooit alles kon scharen onder de term “online marketing” is dit tegenwoordig meer de term voor dat deel van de digital marketing dat zich bezig houdt met de betaalde advertenties online.
Elementor minder geschikt als pagebuilder, waarom?
Deze vraag is snel beantwoord: Elementor is altijd een onderdeel dat wordt geïntegreerd met een thema. D.w.z. net zoals alle andere thema’s die voor WP verkrijgbaar zijn ben je afhankelijk van de doorontwikkeling van dit thema.
Voor welk type webshop is WooCommerce geschikt?
Dat WooCoommerce een veelgebruikt webshop systeem is wist je wellicht al, maar voor welk type webshop is WooCommerce precies geschikt? In deze blog nemen wij je graag mee op dit gebied.
