beginnen met jouw WordPress webshop
Een goede start is het halve werk
Het juiste thema
- Flexibel
- Snel aan te passen
- Voor site en shop
- AMP integratie
De juiste hosting
- Snelheidsoptimalisatie
- Dagelijkse backups
- Wekelijkse updates
- SSL certificaat
De juiste plugins
- Formulieren
- Betaalmodule
- Social Media koppeling
- Shop-specifieke plugins
Aanpak WordPress webshop starten
Stap 1: Benodigde functies bepalen
Wat moet jouw WordPress webshop kunnen vanaf de start: hoe komen de producten inclusief alle bijbehorende informatie in de shop? Hoe houd je deze bij? Hoe handel je bestellingen af?
Stap 2: Online marketing bepalen
Wat is jouw doelgroep en hoe spreek je deze aan? Hoe presenteer en verkoop jij jouw product? Op welke wijze ga je online marketing inzetten en wat moet daarvoor worden voorbereid in de shop?
Stap 3: Gewenst uiterlijk bepalen
Je sitestructuur, de pagina-indeling, de kleurstelling en gebruikte afbeeldingen: alles werkt mee aan de beleving voor de klant. Welke beleving wil jij neerzetten?
Stap 4: Bouw een webshop
In deze fase wordt de shop zelf gerealiseerd: technisch en visueel. Dit gebeurd op een afgeschermd deel, zodat jij altijd online kunt meekijken en de voortgang kan volgen!
Stap 5: Vullen webshop
Nu gaan alle producten incl. bijbehorende content de shop in. En alle pagina’s rondom de webshop worden gevuld: je hebt immers de sterke combi van WordPress en WooCommerce, dus maak goed gebruik van dit voordeel!
Stap 6: Testen en live gaan
Alles staat klaar. Nu nog goed testen, puntjes op de i en je start is een feit! Hoelang dit hele proces duurt? Als je nog geen of weinig ervaring hebt: neem de tijd. Plan hier minimaal 2 maanden voor in. Heb je veel ervaring: dan kan dit geheel in 2 weken zijn afgerond!

De kracht van een mobiele WordPress webshop
Mobielvriendelijk wordt “mobile first”. Hoe maak je jouw webshop “lekker” voor mobiele gebruikers?
Dit is natuurlijk al een hele tijd gaande, dat je je website en webshop vooral voor de mobiele gebruiker geschikt maakt. Althans, voor velen is dit de meest logische aanpak.
Er bestaan meerdere invullingen aan deze kreet, waarbij je één punt centraal kunt stellen, waar iedereen het over eens lijkt: hoe je het ook aanpakt, het moet “lekker” werken op je mobiel.
MEER OVER WOOCOMMERCE
Het verschil tussen online en digital marketing
In de loop van de afgelopen jaren is hier een verschil ingeslopen. Waar je ooit alles kon scharen onder de term “online marketing” is dit tegenwoordig meer de term voor dat deel van de digital marketing dat zich bezig houdt met de betaalde advertenties online.
Elementor minder geschikt als pagebuilder, waarom?
Deze vraag is snel beantwoord: Elementor is altijd een onderdeel dat wordt geïntegreerd met een thema. D.w.z. net zoals alle andere thema’s die voor WP verkrijgbaar zijn ben je afhankelijk van de doorontwikkeling van dit thema.
Voor welk type webshop is WooCommerce geschikt?
Dat WooCoommerce een veelgebruikt webshop systeem is wist je wellicht al, maar voor welk type webshop is WooCommerce precies geschikt? In deze blog nemen wij je graag mee op dit gebied.
