Beginnen met jouw WordPress webshop
Een goede start is het halve werk
Het juiste thema
- Flexibel
- Snel aan te passen
- Voor site en shop
- AMP integratie
De juiste hosting
- Snelheidsoptimalisatie
- Dagelijkse backups
- Wekelijkse updates
- SSL certificaat
De juiste plugins
- Formulieren
- Betaalmodule
- Social Media koppeling
- Shop-specifieke plugins
Aanpak WordPress webshop starten
Stap 1: Benodigde functies bepalen
Wat moet jouw WordPress webshop kunnen vanaf de start: hoe komen de producten inclusief alle bijbehorende informatie in de shop? Hoe houd je deze bij? Hoe handel je bestellingen af?
Stap 2: Online marketing bepalen
Wat is jouw doelgroep en hoe spreek je deze aan? Hoe presenteer en verkoop jij jouw product? Op welke wijze ga je online marketing inzetten en wat moet daarvoor worden voorbereid in de shop?
Stap 3: Gewenst uiterlijk bepalen
Je sitestructuur, de pagina-indeling, de kleurstelling en gebruikte afbeeldingen: alles werkt mee aan de beleving voor de klant. Welke beleving wil jij neerzetten?
Stap 4: Bouw een webshop
In deze fase wordt de shop zelf gerealiseerd: technisch en visueel. Dit gebeurd op een afgeschermd deel, zodat jij altijd online kunt meekijken en de voortgang kan volgen!
Stap 5: Vullen webshop
Nu gaan alle producten incl. bijbehorende content de shop in. En alle pagina’s rondom de webshop worden gevuld: je hebt immers de sterke combi van WordPress en WooCommerce, dus maak goed gebruik van dit voordeel!
Stap 6: Testen en live gaan
Alles staat klaar. Nu nog goed testen, puntjes op de i en je start is een feit! Hoelang dit hele proces duurt? Als je nog geen of weinig ervaring hebt: neem de tijd. Plan hier minimaal 2 maanden voor in. Heb je veel ervaring: dan kan dit geheel in 2 weken zijn afgerond!

De kracht van een mobiele WordPress webshop
Mobielvriendelijk wordt “mobile first”. Hoe maak je jouw webshop “lekker” voor mobiele gebruikers?
Dit is natuurlijk al een hele tijd gaande, dat je je website en webshop vooral voor de mobiele gebruiker geschikt maakt. Althans, voor velen is dit de meest logische aanpak.
Er bestaan meerdere invullingen aan deze kreet, waarbij je één punt centraal kunt stellen, waar iedereen het over eens lijkt: hoe je het ook aanpakt, het moet “lekker” werken op je mobiel.
MEER OVER WOOCOMMERCE
Versterk jouw merk met SEO
Een sterk merk is essentieel voor succes in de moderne zakelijke wereld. Het opbouwen van merkbekendheid en autoriteit kan echter een uitdaging zijn in een steeds drukker wordend online landschap. Gelukkig kan zoekmachineoptimalisatie (SEO) helpen bij het versterken van jouw merk en het vergroten van jouw online aanwezigheid. In deze blogpost zullen we bespreken hoe SEO kan bijdragen aan het opbouwen van merkbekendheid en autoriteit, en welke stappen je kunt nemen om jouw merk te versterken met SEO.
SEO: de sleutel tot lange-termijn succes voor jouw online bedrijf
In de huidige digitale wereld is het hebben van een online aanwezigheid essentieel voor elk bedrijf dat succesvol wil zijn. Maar het hebben van een website is niet genoeg, je moet er ook voor zorgen dat deze goed vindbaar is in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Dit is waar zoekmachineoptimalisatie (SEO) van pas komt. Door SEO te gebruiken, kun je de zichtbaarheid van jouw website vergroten en het aantal bezoekers en conversies verhogen. Maar dat is niet alles, SEO kan ook bijdragen aan de duurzaamheid en groei van jouw online bedrijf op de lange termijn.
Waarom SEO essentieel is in de hedendaagse digitale marketing wereld.
In de huidige digitale wereld, waarbij internet het centrale platform is voor bedrijven om te adverteren en klanten te bereiken, is het van essentieel belang om SEO te gebruiken. Zoekmachineoptimalisatie of SEO is het proces van het verbeteren van de zichtbaarheid van jouw website op zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo. SEO is een onmisbaar element geworden in de digitale marketingstrategie van elk bedrijf, ongeacht de grootte of sector waarin het zich bevindt.
