demy digital marketing afbeelding montix

Google Ads

Beste startpositie. Bovenaan in Google wanneer jij dat wilt. Met adverteren op Google (Google Ads) bereik je gericht jouw doelgroep.

demy digital marketing afbeelding montix

Werkwijze

Voordeel pakketten

Het grote voordeel van deze Google Ads pakketten is de compactheid en de snelheid waarmee dit gestart kan worden: als je wilt kunnen de advertenties vaak al binnen 2-3 werkdagen live zijn. Zo heb je snel resultaat!

Doelgroep

Voor wie zijn deze pakketten bedoeld?
Heb je een bedrijf dat voornamelijk lokaal of regionaal opereert? Wil je meer resultaat van je website door direct vanaf de eerste pagina van Google zichtbaar te zijn? Heb je een tijdelijke aanbieding of een tijdelijke actie? Dan zijn deze pakketten een prima aanpak.

Wat betekent deze doelgroep keuze?
Het optimaliseren van je website om “organisch”, dus bij de gratis resultaten, bovenaan te staan, is vaak veel werk en duurt soms te lang. Zeker als je een tijdelijke actie hebt of bijvoorbeeld de kwaliteit van je website wilt uitproberen: dan heb je direct bezoekers nodig.

Regio

Als je binnen je regio adverteert vergroot je je naamsbekendheid het snelst. Als je zoveel mogelijk uit je budget wilt halen dan is het gericht inzetten één van de belangrijkste keuzes. Tevens kun je kijken op welk type apparaat men naar je product of dienst zoekt. Via welk type apparaat gewoonlijk de meeste contactaanvragen of aankopen voor jouw type product of dienst worden gedaan bepaalt de inzet van het clickbudget dwz het instellen en optimaliseren van de Google Ads campagne.

Zoekwoordenonderzoek, op hoeveel zoekwoorden wil jij inzetten?

Wat is eigenlijke een zoekwoord? Een zoekwoord is het woord dat de gebruiker in de zoekbalk van Google ingeeft. Google is inmiddels zelf al zeer slim geworden en “begrijpt” wanneer het om een synoniem of een foute spelling gaat. Daar hoef je de teksten niet meer op aan te passen. Je kunt Google wel helpen door aan te geven welke zoekwoorden bijvoorbeeld juist niet van toepassing zijn, zoals “racefiets” als je alleen alle andere typen fiets verkoopt.

Je hoeft dus niet op heel veel maar wel op de juiste zoekwoorden en zoekwoord-combinaties in te zetten. De zoekwoorden moeten helemaal passen bij dat wat jij te bieden hebt, zodat ook de kans op conversie als men op je website is gekomen ook zo groot mogelijk is.

Ieder bedrijf is uniek
Dus voor iedere situatie wordt er een zoekwoordenonderzoek gedaan waarin oa. op de volgende criteria wordt gelet:

  • Wat is er echt uniek aan de dienst of het product?
  • Wat zijn de belangrijkste redenen waarom men graag bij jou klant wordt?
  • Waar worden klanten extra blij van, betreffende de dienst of product dat jij levert?
  • Wat zijn de zoekwoorden of zoekwoord-combinaties met lagere clickkosten?
Landingspagina

Een landingspagina is in dit geval de pagina waar de bezoekers die op een advertentie hebben geklikt terecht komen.

Als bezoeker heb je door de advertentie bepaalde verwachtingen: als deze verwachtingen goed worden ingevuld heb je de meeste kans op een geslaagde conversie.

Je krijgt een advies voor het inrichten van deze pagina, zodat de inhoud zoveel mogelijk de campagne ondersteunt.

Campagnes, advertentiegroepen en advertenties
Een actie opstarten betekent een campagne opstarten. Binnen een campagne maak je één of meerdere advertentiegroepen om verschillende wegen te testen op het meeste resultaat. In een advertentiegroep zitten dan weer één of meerdere advertenties die bijvoorbeeld in woordkeuze en samenstelling verschillen.

Concreet voorbeeld: Je hebt een hotel en wilt extra reserveringen voor een speciaal arrangement. Binnen deze campagne kun je dan middels een verschil in de advertentiegroepen 2 doelgroepen uitproberen. Door meerdere advertenties in te zetten kun je weer proberen of deze doelgroep beter reageert op de voordelige prijs of de inhoud van de aanbieding.

Rapportage

Elke maand, elke twee maanden of elk kwartaal, afhankelijk van je pakket, ontvang je de rapportage over de afgelopen periode. Hierin kun je zien wat de resultaten waren en wat er zoal is bijgesteld in de loop van de tijd. Aan de hand daarvan kun je een vinger aan de pols houden, weet je precies wat er wordt uitgevoerd

Maandelijks opzegbaar, startkosten éénmalig

Al deze pakketten zijn per maand opzegbaar: De éénmalige kosten zijn voor de start. Dus voor het zoekwoorden onderzoek en het opzetten van de campagne, advertentiegroepen en advertenties.
De maandelijkse monitoring, optimalisatie en bijbehorende rapportage kan bijvoorbeeld na afloop van de actie worden gestopt. Mocht een dergelijke actie zich in de toekomst herhalen, dan kan deze evt. weer worden geactiveerd. Zo kun je doorwerken op eerdere resultaten.

Clickbudget

Dit is het budget dat je aan Google betaald voor de vertoning of het klikken op jouw advertenties. Door zo optimaal mogelijk in te zetten op zoekwoorden die de juiste doelgroep bereiken en tevens lagere click- of vertoningskosten hebben kun je hierin veel besparen. Het totaal per maand te besteden bedrag wordt vooraf afgestemd met jou en tussentijds bewaakt. Je kunt dit verder zelf afrekenen met Google en hebt het daardoor volledig zelf in de hand.

montix-icon-optimaliseren

Gratis kostenberekening

Heb jij al Google Ads? Wil je je resultaat verbeteren?
Vraag een gratis kostenberekening aan!

Klant aan het woord

Janssen de Jong Bouw

“Montix beheert al jaren naar tevredenheid onze websites onderhoudplus.nl en janssendejongbouw.nl. In principe houden we zelf onze websites actueel, maar als het iets te ingewikkeld wordt of bij tijdgebrek, staan ze altijd klaar om ons te helpen.”

branding project kips.nl

Jouw Google Ads project:

Neem contact op

Contact