Zonder de cookies Digital Marketing

Vanaf, naar verwachting, eind 2023 moet een website aan nog meer eisen voldoen voor de AVG. Hierdoor kunnen diverse factoren die nu de marketingactiviteiten goed meetbaar maken niet meer worden gemeten.

Het verschil is dusdanig groot dat de gehele sector die aan digital marketing werkt op de kop komt te staan. Meetbaarheid was de onderscheidende factor t.o.v. bijvoorbeeld drukwerk of advertenties in offline media.

Daarmee is de basis voor de verantwoording verdwenen. Wat niet verdwenen is, is de effectiviteit. Die neemt immers de afgelopen decennia alleen maar toe. Steeds meer gebruikers en doelgroepen die je volledig online kunt vinden. Het sturen op resultaat per kanaal wordt een stuk lastiger, maar zeker niet onmogelijk.

De kunst gaat daarin bestaan dat je zonder deze cijfers toch goed leert bepalen welke kanalen het meeste bijdragen en waar de extra kansen liggen.

De basis nog belangrijker

Een volwaardige website die de wensen van de bezoekers optimaal beantwoord is key. En dat belang blijft groeien ook als je geen cijfers meer hebt waar je bezoeker vandaan komt en hem niet meer kunt blijven tracken middels retargeting e.d.

 

Wat je nog wel weet:

  • Ook als je niet de bezoekers zelf kunt traceren dan weet je nog steeds veel van je website.
  • Bouncerate en aantal bezoeken per pagina
  • Door meer spreiding van landingspagina’s om acties te kunnen meten
  • Het aantal leads of verkopen

Maak je kansen zo groot mogelijk, door:

  • Een website met goede en relevante content
  • Weten wat je bezoekers willen bijvoorbeeld door ze ernaar te vragen
  • Meer spreiding van landingspagina’s per actie, meer detaillering hierin
  • Gezonde linkbuilding

Tot het zover is

  • Profiteer van alle mogelijkheden die er nu nog wel zijn!
  • Leer je doelgroepen zo goed mogelijk kennen, door:
  • Optimaliseren van de website
  • Optimaliseren van alle kanalen die je inzet
  • Profiteer nog tijdelijk van tools als leadinfo.com (Montix helpt je bij het integreren)

Ons werk

Waar we trots op zijn:

Kips

Chicken Tonight

Pon Logistics

Digital marketing

Versterk jouw merk met SEO

Een sterk merk is essentieel voor succes in de moderne zakelijke wereld. Het opbouwen van merkbekendheid en autoriteit kan een uitdaging zijn in een steeds drukker wordend online landschap. Zoekmachineoptimalisatie (SEO) kan helpen bij het versterken van jouw merk en het vergroten van jouw online aanwezigheid.

Lees meer

SEO: de sleutel tot lange-termijn succes voor jouw online bedrijf

In de huidige digitale wereld is het hebben van een online aanwezigheid essentieel voor elk bedrijf dat succesvol wil zijn. Maar het hebben van een website is niet genoeg, je moet er ook voor zorgen dat deze goed vindbaar is in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Dit is waar zoekmachineoptimalisatie (SEO) van pas komt. Door SEO te gebruiken, kun je de zichtbaarheid van jouw website vergroten en het aantal bezoekers en conversies verhogen. Maar dat is niet alles, SEO kan ook bijdragen aan de duurzaamheid en groei van jouw online bedrijf op de lange termijn.

Lees meer

Waarom SEO essentieel is in de hedendaagse digitale marketing wereld.

In de huidige digitale wereld, waarbij internet het centrale platform is voor bedrijven om te adverteren en klanten te bereiken, is het van essentieel belang om SEO te gebruiken. Zoekmachineoptimalisatie of SEO is het proces van het verbeteren van de zichtbaarheid van jouw website op zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo. SEO is een onmisbaar element geworden in de digitale marketingstrategie van elk bedrijf, ongeacht de grootte of sector waarin het zich bevindt.

Lees meer
marko-portret-klein

Rana Güney

Tel: +31 (0)53 750 30 30
E-mail: [email protected]

Blog formulier