Online marketing en digital marketing: het verschil
In de loop van de afgelopen jaren is hier een verschil ingeslopen. Waar je ooit alles kon scharen onder de term “online marketing” is dit tegenwoordig meer de term voor dat deel van de digital marketing dat zich bezig houdt met de betaalde advertenties online. Van Google en Bing Ads tot en met Bannering en social media ads.
Digital Marketing is daarmee dan ook de algemene term geworden voor alles dat met digitale marketing te maken heeft. De scheiding tussen online en offline wordt kleiner omdat ook content voor beide kanalen centraal beheerd kan worden. Daarmee blijven offline media wel specialismen waarvoor tenminste deels geheel andere kennis nodig is om tot een goed resultaat te komen.
Dus onder Digital MArketing vallen dan onderdelen als: Seo, zowel technische als content seo. Ads in diverse vormen. De strategie, de aanpak. Content marketing als zodanig is daar uiteraard ook weer een onderdeel in waarbij dit voor de verbindende factor zorgt: de doelgroep wordt via diverse kanalen vanuit dezelfde content-strategie, benaderd of geconfronteerd.
Automatisering met tools zoals Hubspot of in eenvoudiger vorm binnen Mailchimp leveren veel info op over de persoon die een aanvraag heeft gedaan. Dit soort toepassingen horen bij het sales-traject maar zijn onderdeel van Digital Marketing.
Wikipedia maakt het als volgt duidelijk (zij het in alleen de engelstalige versie):
https://en.wikipedia.org/wiki/Digital_marketing
Digital marketing is the component of marketing that uses the Internet and online based digital technologies such as desktop computers, mobile phones and other digital media and platforms to promote products and services. Its development during the 1990s and 2000s changed the way brands and businesses use technology for marketing. As digital platforms became increasingly incorporated into marketing plans and everyday life, and as people increasingly use digital devices instead of visiting physical shops, digital marketing campaigns have become prevalent, employing combinations of search engine optimization (SEO), search engine marketing (SEM), content marketing, influencer marketing, content automation, campaign marketing, data-driven marketing, e-commerce marketing, social media marketing, social media optimization, e-mail direct marketing, display advertising, e–books, and optical disks and games have become commonplace. Digital marketing extends to non-Internet channels that provide digital media, such as television, mobile phones (SMS and MMS), callback, and on-hold mobile ringtones. The extension to non-Internet channels differentiates digital marketing from online advertising.
Ons werk
Waar we trots op zijn:
Kips
Chicken Tonight
Pon Logistics
Digital marketing
Versterk jouw merk met SEO
Een sterk merk is essentieel voor succes in de moderne zakelijke wereld. Het opbouwen van merkbekendheid en autoriteit kan een uitdaging zijn in een steeds drukker wordend online landschap. Zoekmachineoptimalisatie (SEO) kan helpen bij het versterken van jouw merk en het vergroten van jouw online aanwezigheid.
SEO: de sleutel tot lange-termijn succes voor jouw online bedrijf
In de huidige digitale wereld is het hebben van een online aanwezigheid essentieel voor elk bedrijf dat succesvol wil zijn. Maar het hebben van een website is niet genoeg, je moet er ook voor zorgen dat deze goed vindbaar is in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Dit is waar zoekmachineoptimalisatie (SEO) van pas komt. Door SEO te gebruiken, kun je de zichtbaarheid van jouw website vergroten en het aantal bezoekers en conversies verhogen. Maar dat is niet alles, SEO kan ook bijdragen aan de duurzaamheid en groei van jouw online bedrijf op de lange termijn.
Waarom SEO essentieel is in de hedendaagse digitale marketing wereld.
In de huidige digitale wereld, waarbij internet het centrale platform is voor bedrijven om te adverteren en klanten te bereiken, is het van essentieel belang om SEO te gebruiken. Zoekmachineoptimalisatie of SEO is het proces van het verbeteren van de zichtbaarheid van jouw website op zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo. SEO is een onmisbaar element geworden in de digitale marketingstrategie van elk bedrijf, ongeacht de grootte of sector waarin het zich bevindt.

Rana Güney
Tel: +31 (0)53 750 30 30
E-mail: [email protected]