See, think, do, care: hoe bereik je de doelgroep?

Waar is je doelgroep op dit moment mee bezig, waar bereik je ze? Op welk moment bereik je ze? Waar wil je ze bereiken en waarmee?

Het model kort-door-de-bocht:

  1. Doordat je iets laat zien heb je een eerste contact
  2. Er ontstaat het besef ofwel de (h)erkenning van een behoefte
  3. Conversie; aanvraag of aankoop wordt gedaan
  4. Onderhouden van je klantrelatie (binden en boeien); ambassadeur maken van je klant, etc.

Bij Montix zijn we veel bezig met content maken. Zowel tekst als beeld in al zijn variaties. Door in te zetten op diverse kanalen kun je je doelgroep inspireren, triggeren en overtuigen.

Wat betekent dit voor je website?

Zorg dat je volledig bent. Het waarom, hoe en wat rondom jouw product of dienst. Inspireren, vertrouwen geven en ultiem een verlangen kweken. Dat je prospect dit wil hebben. Zonder niet meer kan leven of, iets subtieler: een mooier leven heeft met deze dienst.

Denk aan de volledige reis die iemand aflegt vanaf het eerste contactmoment tot aan het gebruik maken van de dienst. Hoe verloopt dit, waar kun je nog toevoegen?

Waardering voor bestaande klanten

Als je klant bent dan wil je ook blijvend profijt hebben van de dienst. Als je als een nummer wordt behandeld of tenminste dat gevoel hebt, dan wordt het verschil naar een andere aanbieder kleiner en wat vooral jammer is: het persoonlijke ontbreekt. Realiseer je dat dat ook voor jou ontbreekt: als je niet meer goed weet wat er bij jouw klant speelt, dan kun je je product of dienst ook niet verder verbeteren voor hem of haar. Deze doorontwikkeling zal ook voor betere herkenbaarheid bij ej toekomstige klanten zorgen: de behoefte verandert immers. Een klant helpt je dus op meerdere onderdelen als jij bereid bent om te luisteren en blijvend meerwaarde te leveren.

Korte samenvatting, advies:

heb oprechte interesse in zowel je prospect, als je bestaande klant. Daar win je allebei mee.

Ons werk

Waar we trots op zijn:

Kips

Chicken Tonight

Pon Logistics

Digital marketing

Versterk jouw merk met SEO

Een sterk merk is essentieel voor succes in de moderne zakelijke wereld. Het opbouwen van merkbekendheid en autoriteit kan echter een uitdaging zijn in een steeds drukker wordend online landschap. Gelukkig kan zoekmachineoptimalisatie (SEO) helpen bij het versterken van jouw merk en het vergroten van jouw online aanwezigheid. In deze blogpost zullen we bespreken hoe SEO kan bijdragen aan het opbouwen van merkbekendheid en autoriteit, en welke stappen je kunt nemen om jouw merk te versterken met SEO.

Lees meer

SEO: de sleutel tot lange-termijn succes voor jouw online bedrijf

In de huidige digitale wereld is het hebben van een online aanwezigheid essentieel voor elk bedrijf dat succesvol wil zijn. Maar het hebben van een website is niet genoeg, je moet er ook voor zorgen dat deze goed vindbaar is in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Dit is waar zoekmachineoptimalisatie (SEO) van pas komt. Door SEO te gebruiken, kun je de zichtbaarheid van jouw website vergroten en het aantal bezoekers en conversies verhogen. Maar dat is niet alles, SEO kan ook bijdragen aan de duurzaamheid en groei van jouw online bedrijf op de lange termijn.

Lees meer

Waarom SEO essentieel is in de hedendaagse digitale marketing wereld.

In de huidige digitale wereld, waarbij internet het centrale platform is voor bedrijven om te adverteren en klanten te bereiken, is het van essentieel belang om SEO te gebruiken. Zoekmachineoptimalisatie of SEO is het proces van het verbeteren van de zichtbaarheid van jouw website op zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo. SEO is een onmisbaar element geworden in de digitale marketingstrategie van elk bedrijf, ongeacht de grootte of sector waarin het zich bevindt.

Lees meer
marko-portret-klein

Rana Güney

Tel: +31 (0)53 750 30 30
E-mail: [email protected]

Blog formulier

Wat kunnen we nog toevoegen aan dit artikel?