VEELGESTELDE VRAGEN

Geregeld komen er vragen van klanten binnen over design, inhoud en conversies. Wij zetten de meest gestelde vragen voor je op een rij. Wij helpen je graag verder, dus neem gerust contact met ons op.

VEELGESTELDE VRAGEN

Geregeld komen er vragen van klanten binnen over design, inhoud en conversies. Wij zetten de meest gestelde vragen voor je op een rij. Wij helpen je graag verder, dus neem gerust contact met ons op.

Veelgestelde vragen

Hoe maak ik van mijn website een verkoop machine?
Elke website heeft een doel. Dat hoeft niet altijd letterlijk het verkopen van een product te zijn. Het aanbieden van een dienst of complex product waarvoor men een offerte kan aanvragen hoort daar ook bij.

Vaak wordt vergeten dat ook het leveren van informatie als verkoop gezien moet worden. Je wilt immers dat degene waarvoor deze informatie is bedoelt naar jouw website komt en deze informatie “consumeert”.

marko-portret-klein

STRATEGISCH EN TECHNISCH ADVIES

Marko van den berg

Je doel zou dan kunnen zijn dat de pagina’s waar de belangrijke informatie staat worden bezocht gedurende een minimale gemiddelde tijd. Jij hebt dan bereikt dat men zeer waarschijnlijk de informatie heeft gezien en kans heeft gehad om deze volledig te lezen. Je kunt nog trigggers inbouwen om tot interactie met jouw bezoekers te komen waardoor jij jouw informatie nog verder kunt verbeteren.

Neem dus “verkopen” via online niet alleen letterlijk. Maar hoe kom je er nu toe dat jouw website precies dat gaat doen? Daarvoor heb je een marketing strategie nodig. En liefst een marketing strategie die in eerste instantie breed kijkt of je de doelgroepen helemaal goed in beeld hebt en via welke wegen je hen het beste kunt bereiken. En op welke momenten dat mogelijk en wenselijk is. Je website kan hier een prima onderdeel in zijn, maar dit gaat verder dan alleen het “maken van een nieuwe website”. Wij helpen je hier graag mee verder, neem dus gerust contact met ons op.

Hoe belangrijk zijn structuur en uitvoering voor mijn website?
Een goede timing levert momentum op. Door de website als centraal communicatiemiddel neer te zetten heb je houvast voor alle andere communicatiemiddelen. Deze dienen altijd via de website te worden ondersteund. Wat je op social media post vindt je uitgebreider terug op de website. Daarvoor is de structuur en ruimte ingericht.

Heb je een aanpak bepaald, volg deze dan tot het volgende punt waarop wordt bijgestuurd. Maar ook bijsturen wil alleen zeggen dat de aanpak, de uitvoering, evt. iets wordt aangepast om het gewenste doel nog beter te gaan behalen. Het doel zelf blijft ongewijzigd!
Wees dus helder over je doel, dan kun je sturen en kan men je volgen.

Op welk moment in het proces is het slim om SEO te integreren?
Eigenlijk al direct bij de allereerste stappen speelt SEO een belangrijke rol. Je bepaalt op dat moment de aanpak en structuur van je website. Dat is dus voor je bezoekers en daarmee ook voor de zoekmachines essentieel. Je menu-structuur, je pagina-indeling, de visuals die je gebruikt, de kopjes, subkopjes, opsommingen. Alles werkt mee aan het toegankelijk, scanbaar, maken van je site en je pagina’s.

Hoe belangrijk is persoonlijke aanpak en uitstraling?
Online is vluchtig. Je wisselt snel. Terwijl jij een dienst of product hebt waarbij je een jarenlange relatie opbouwt en door samenwerking het product steeds verder verbeterd of de werking ervan garandeert. Dus bij jou is het persoonlijk contact belangrijk om met elkaar de juiste aanpak volgens een gedeelde visie te ontwikkelen waarop jij de komende jaren jouw support gaat leveren en wellicht jouw product verder ontwikkeld.

Hoe belangrijk is een huisstijl?
Dit is onderdeel van de uitstraling en moet consistent worden doorgevoerd. Dat weet iedereen, maar het lukt niet altijd. Kijk dus goed of hierin nog verbeterslagen mogelijk zijn. Is jouw huisstijl nog helemaal bij de tijd? En toets ook van tijd tot tijd of de gekozen uitstraling nog steeds optimaal aansluit bij het bedrijf met zijn mensen en processen.

Check-up

Laat je WooCommerce installatie controleren:

  • Is de opbouw zoals die hoort te zijn?
  • Is alles up-to-date?
  • Is het thema goed geïmplementeerd?
  • Is de site snel genoeg?
  • Is de backup goed geregeld?
  • Is de shop SEO-technisch goed ingericht?

Beter goed gekopieerd dan slecht bedacht: geldt dat ook voor websites?
Online kopiëren is lastiger dan het in eerste instantie lijkt. Zeker voor een nieuwe website is de kans op succes heel veel kleiner als je geen uniek aanbod en bijbehorende inhoud van de website hebt. Je kunt wel kijken hoe anderen een zelfde doelgroep proberen te bereiken of een vergelijkbare dienst of product proberen te verkopen. N.a.v. de aanpak van jouw concullega’s kun je nog scherper neerzetten waarmee jij je onderscheidt.
Dus sloof je uit: het enthousiasme dat jij in een nieuwe website steekt steekt krijg je terug in de vorm van resultaten!

Hoe kan ik testen of mijn product online aandacht kan trekken?
Als je een goede basis-website hebt, die jouw bedrijf goed presenteert, dan kun je via landingspagina’s testen of en hoe je jouw doelgroep online kunt bereiken. Door testen te doen weet je of er daadwerkelijk interesse is, kun je de aanpak waarop je bezoekers trekt en verleidt bijschaven. Eventueel kun zelfs je aanbod aanpassen zodat het beter aansluit op de vraag. Hieruit kan dus zeer waardevolle informatie komen.

Met trots werken wij o.a. voor

gemeentezevenaar
hollandia
chicken-tonight
esprit-scholen
kips
gemeente-rheden
ponlogistics
secondhomeinvest
holtweijde
huls
stokerij-sculte
gemeente-enschede
gemeente-brummen
thinkwise
zwanenberg
royalhaskoningdhv
gemeente-barneveld
janssendejongbouw

Cases

montix-holtweijde-case

Landgoed de Holtweijde

motorkledingvoordeel-case-montix

Motorkledingvoordeel

janssen-de-jong-case-montix

Restaurant Carlina's

Hulp nodig?

De Supportdesk van Montix helpt je graag verder!

Neem contact op

reCAPTCHA is required.

MEER WETEN OVER