Jouw WooCommerce webshop geoptimaliseerd voor jou en jouw klanten​

WooCommerce op maat

Plugins van Montix

Maatwerk uitbreidingen voor jouw WooCommerce webshop

Montix maakt al jaren diverse eigen uitbreidingen voor het webshopsysteem van WordPress: WooCommerce.
Uitgangspunt hierbij is steeds het gemak voor het beheren van de webshop en de informatie en werking die voor de bezoeker zinnig zijn.

Gemak voor het beheer
Een webshop vraagt veel tijd en aandacht in het beheer. het verbeteren van de logistiek en het overzicht is één van de eerste onderdelen waar elke webshop die groeit behoefte aan heeft.

Inzicht en gemak voor de bezoeker
Actuele gegevens, meer uitleg over het product, meer gedetailleerde productinformatie, voorraadstatus, sterke visuele presentatie, een heldere afwikkeling van het bestelproces tot en met de informatie totdat het product is ontvangen: allemaal onderdelen die aandacht behoeven en niet standaard in WooCommerce zitten.

Eigen plugins en standaard plugins
Voor zowel WordPress als WooCommerce zijn veel goede plugins beschikbaar om de webshop op maat in te richten. De standaard beschikbare plugins, soms gratis, de betere meestal betaald middels een jaarlijkse licentie, zijn vrij vlot in te zetten. Met wat configuratie en eventueel stylingwerk voor kleuren en lettertypes ben je vaak al wel klaar. Maar je vindt niet altijd een plugin die precies doet wat jij nodig hebt voor jouw webshop.

Montix ontwikkeld daarom eigen plugins voor WordPress
Soms zijn het kleine aanvullende functies, vaak ook grotere aanpassingen. Hierdoor loop je dus eigenlijk nooit vast; je kunt altijd de uitbreiding realiseren die nodig is.

Voorraadsysteem koppelen

Koppel jouw voorradsysteem of systemen

Voorraadsysteem: ook van verschillende merken en leveranciers kun je tegelijkertijd een koppeling maken. Hoe meer je hebt, hoe complexer het wordt uiteraard. Met goed management om overzicht te houden en de processen goed te laten verlopen blijf je alles onder controle houden.
Via api’s of andere meer eenvoudige systemen die tegenwoordig nog steeds veel in gebruik zijn, kun je prima een eigen koppeling maken. Zet daar een controle tussen zodat je zeker weet dat de data die weer vers de webshop in gaat ook de goede samenstelling heeft. Dan voorkom je verrassingen waarbij ineens je webshop half leeg blijkt te zijn of diverse informatie niet meer wordt getoond.

Het kan prima: hoe je het realiseert betekent of het in de praktijk ook lekker werkt.

Aftel-timer

Aftel-timer

Maak je product op een vastgesteld tijdstip toegankelijk voor verkoop.
Met deze uitbreiding doe je dat zo: Vooraf plaats je het volledige product, met alle info zoals je die bij elk ander product in je webshop hebt staan. Alleen de bestelknop is nog niet beschikbaar. Daarnaast zie je een balk met een afteltimer in beeld op deze productpagina.
Als de timer klaar is, is het product direct beschikbaar voor verkoop. De gaat direct van de ene seconde op de volgende over op de status “Beschikbaar”.

Anders dan een veiling-systeem.
Dit werkt dus net iets anders dan een reguliere veiling. Daarbij kun je vanaf een bepaald moment bieden op een product. En pas als een bepaalde drempel of een bepaalde looptijd is overschreden is er een winnaar en daarmee een koper voor je product.

Sample bestellen

Aanvragen van proef- of testversies van jouw product

Een klein staaltje van een nieuwe geur, zeep, verf, houtsoort, kleur leer, stof, of id, zodat de klant het product kan bekijken, ervaren of zelfs uitproberen.
Dit is een mooie extra functie voor een webshop: Bij elk product waar dit op van toepassing is kun je dit toepassen door de betreffende knop om een staal aan te vragen toe te voegen. Per product kun je in de backend, in het beheer-deel, dan ook aangeven of dit aanvragen van een test-versie van toepassing is of niet.
Bijzonder mooie methode om je webshop dichter bij je klant te zetten!

Verborgen product

Een verborgen url naar je product

Hiermee kun je voor een selecte groep klanten een product ter beschikking stellen. Dit kan ook nog van een timer worden voorzien zodat je een moment kunt bepalen vanaf wanneer men dit product kan bestellen.

Deze verborgen url is niet zomaar te raden en Google zal deze normaalgesproken niet indexeren. Maar zoals met alles wat online toegankelijk is: als hier informatie wordt gedeeld die niet voor iedereen is bedoeld, dan zal hier nog een beveiliging op moeten worden toegepast. Dat betekent een manier van inloggen om de toegang echt te beperken. In veel situaties is dit echter niet nodig omdat het om info gaat die een aantal klanten ook te zien krijgen.

Koppelingen

“Aansluitingen” ofwel extra koppelingen

Exact, Wefact, MailChimp, Gripp, Easycruit, Recruitee, Autosoft, Autodata, etc. Allemaal onderdelen waar of nieuwe data voor je webshop of website staat of een plek waar de gegevens uit je webshop of website naartoe moeten. Hierdoor blijft jouw logistieke proces, soms ook t.b.v. de A.V.G. belangrijk, snel en overzichtelijk.

Belangrijk: een tussenstation
Met welke bron je ook een gaat koppelen, er is altijd een tussenstation nodig om de data te controleren. Dat is de enige manier om zeker te weten dat de nieuwe data correct is en je een werkende webshop houdt. Of dat je zeker weet dat de data op de goede plekken komt binnen bijv. Exact. Dan zijn koppelingen een enorme verrijking van elke actieve webshop!

Meertalige webshop

Een webshop in meerdere talen

Heb je klanten die niet nederlandstalig zijn? Of richt je je webshop ook op andere landen dan alleen Nederland? Voorzie je webshop dan van meerdere talen. Hiervoor zijn goede plugins beschikbaar. Deze helpen je bij het beheer zodat je makkelijk elke pagina, product of bericht in meerdere talen kunt plaatsen.

Complexer dan verwacht
Meertaligheid bedoeld voor andere landen, dus frans voor Frankrijk, betekent ook dat alles wat met de logistiek en de informatie-uitwisseling te maken heeft meegenomen moet worden. Niet allen vertalen van alle betreffende info-pagina’s (hoe ga je om met retouren uit dat land, etc.), maar ook de betreffende betaalsystemen en verzend-operators moeten worden ingericht.

Van de opmaak van de factuur tot en met de bevestigingsmail dat een bestelling is verzonden, alles moet specifiek worden ingericht zodat de informatie voor de klant in dat land ook klopt. Denk ook aan de bedankt-pagina’s en de 404-pagina: erg netjes om ook deze mee te nemen!

Hosting

Optimale hosting, ook voor zware belasting

Elke webshop is anders: natuurlijk zijn kleine webshops met weinig producten weinig kritisch wat hosting betreft. Maar hoe complexer je webshop wordt en hoe meer producten er in zitten, hoe belangrijker hosting wordt.

Veiligheid van WordPress met WooCommerce 
Aangezien WordPress het meest gebruikte cms ter wereld is, is dit ook populair onder de hackers. Wat kun je daar tegen doen? De configuratie van je hosting en van je WordPress installatie zijn de belangrijkste pijlers. Daarnaast het onderhoud: wekelijkse updates van alle onderdelen, op een actuele webserver. Dus niet alleen de webserver updaten maar ook je WordPress installatie, je plugins, je thema met alle bijbehorende onderdelen. Zo maak je het een flink stuk lastiger voor hackers. Een goede backup is dan alleen in uiterste gevallen noodzakelijk.

Exponentiële groei door belasting
De webserver waar jouw webshop op draait wordt vele malen meer belast als je webshop zelf “zwaarder” d.w.z. complexer en groter is geworden. Voor een deel is dit op te vangen door de configuratie en optimalisatie op onderdelen binnen de shop zelf. Voor een ander deel kan goede caching flink ondersteunen: maar caching binnen een webshop kan maar deels omdat de data dynamisch is. Pagina’s wisselen van inhoud en dat kun je niet goed of zelfs helemaal niet cachen.

Eigen webserver
Dan blijft er nog de pure kracht van het systeem waarop de webshop wordt gehost over. Als het goed is heb je een gegarandeerde capaciteit, maar als ook dat niet meer voldoende is moet je overschakelen naar een eigen webserver. Dit zijn anno nu vrijwel altijd virtuele machines waarbij extra diensten als failover ook geregeld kunnen worden: werkt een onderdeel of gehele server niet meer dan wordt overgeschakeld naar een tweede of zelfs derde server.
Maar ook extreme pieken in de belasting kun je middels loadbalancing prima opvangen.
Vanuit een eigen server kun je dus makkelijker verder doorgroeien dan wanneer je nog binnen shared hosting werkt.

Een CDN gebruiken
Een “Content Delivery Network” kan je helpen om de data buiten de server(s) om te verdelen. Zelfs over de hele wereld zodat ook grotere afstanden sneller worden overbrugd door deze tussenstations. je webshop lijkt vele malen sneller.

marko-portret-klein

Rana Güney

Tel: +31 (0)53 750 30 30
E-mail: support@montix.nl

reCAPTCHA is required.