Wat kost een WooCommerce webshop?
Wat zijn de kosten WooCommerce?
WooCommerce is een software waarmee je een WooCommerce webshop kan maken met een WordPress website. WooCommerce is erg populair en stijgt in gebruikers. Het is namelijk eenvoudig te gebruiken en er is (bijna) geen technische kennis voor nodig om een goed werkende webshop te bouwen. Wat zijn de kosten WooCommerce voor dit populaire software systeem?
Wat is de plugin WooCommerce?
WooCommerce is als plugin gratis te downloaden via WordPress. Je hoeft geen abonnement af te sluiten en er zitten geen maandelijks of jaarlijkse kosten aan verbonden. Als je alleen de plugin gebruikt, zou je dus een webshop kunnen maken zonder een euro uit te hoeven geven.
In de praktijk is dit anders. Bij een webshop is het natuurlijk de bedoeling dat je aan het einde van de rit kan betalen. Je moet dan een betaalsysteem toevoegen aan je webshop. Bij betaalproviders, zoals Mollie, betaal je vaak per transactie een vast bedrag of een percentage van het aankoopbedrag. Dit zijn vaak kleine bedragen, rond de 20 cent per transactie. Dit brengt geen hoge kosten WooCommerce met zich mee, maar waar moet nog meer voor worden betaald bij het maken van een WooCommerce webshop?
Hoe kies je een domeinnaam?
Om op internet gevonden te worden, heb je een domeinnaam nodig. De domeinnaam is de naam die de bezoeker in de adresbalk van een browser invult om op jouw website te komen. De kosten WooCommerce van een domeinnaam kunnen variëren. Het ligt aan meerdere factoren. Stel dat je kiest voor een domeinnaam dat eindigt op .nl, dan ben je voordeliger uit dan een .com domeinnaam. Ook hangt het af bij welke hostingprovider je het domein afneemt.
Hosting van je WooCommerce webshop
Naast de domeinnaam, is het ook belangrijk dat je schijfruimte hebt om bestanden en dataverkeer te plaatsen zodat bezoekers jouw webshop kunnen bekijken. Hiervoor is een hostingpakket nodig.
De prijzen van een hostingpakket kunnen erg verschillen. Bij het kiezen van een hostingpakket, zijn er een aantal aspecten waar je naar moet kijken. Het is belangrijk om een pakket te kiezen die matcht bij jouw webshop. Heb je 1000 of 100.000 bezoekers per maand? Heb je een kleine webshop of een grote? Deze zaken moeten allemaal meegenomen worden bij de keuze van een pakket. De goedkoopste pakketten hebben het minste vermogen en hebben de laagste snelheid. Dit kan voor irritaties zorgen bij de bezoeker. Een bezoeker wil natuurlijk dat een pagina meteen op zijn scherm verschijnt. Bekijk de verschillende pakketten en neem een kijkje naar je webshop. Heb je na een tijdje meer traffic en ruimte nodig? Dan kan je het pakket altijd upgraden.
Kosten WooCommerce: Waarom kies je een thema?
Als webshop eigenaar wil je natuurlijk dat jouw webshop opvalt en er prachtig uitziet. Een gratis thema wordt vaak gezien als ‘saai’ en ‘standaard’. Met een betaald thema kan je een unieke webshop creëren en heb je meer mogelijkheden. Bij een betaald thema wordt er vaak ook support aangeboden. Dit is erg handig als je niet veel ervaring hebt met WordPress of WooCommerce. De kosten van een betaald thema liggen rond de $59.
Extra plugins
In principe heb je een functionerende website met alleen de WooCommerce plugin, maar vaak mis je toch iets en is een extra plugin de oplossing.
Een voorbeeld is bijvoorbeeld het versturen van facturen. WooCommerce stuurt alleen een bevestigingsmail van de bestelling naar klant met een kort overzicht van de bestelling. Met een plugin kan je een factuur toevoegen in de bijlagen van deze mail.
Bij bijna elke mogelijkheid die je graag wil toevoegen en mist bij WooCommerce, is er een plugin beschikbaar. Er zijn zowel betaalde als gratis plugins. Sommige gratis plugins hebben weinig functionaliteiten en is er een abonnement nodig om meer functionaliteiten te ontgrendelen. Als je kijkt naar de prijzen van de betaalde plugins, dan zitten deze tussen de $5 en $299.
Liever uitbesteden?
Montix heeft al veel ervaring met het maken van WooCommerce webshops. Wij helpen je graag als je support nodig hebt of als je een WooCommerce webshop op maat wilt laten maken.
Digital Marketing
Versterk jouw merk met SEO
Een sterk merk is essentieel voor succes in de moderne zakelijke wereld. Het opbouwen van merkbekendheid en autoriteit kan echter een uitdaging zijn in een steeds drukker wordend online landschap. Gelukkig kan zoekmachineoptimalisatie (SEO) helpen bij het versterken van jouw merk en het vergroten van jouw online aanwezigheid. In deze blogpost zullen we bespreken hoe SEO kan bijdragen aan het opbouwen van merkbekendheid en autoriteit, en welke stappen je kunt nemen om jouw merk te versterken met SEO.
SEO: de sleutel tot lange-termijn succes voor jouw online bedrijf
In de huidige digitale wereld is het hebben van een online aanwezigheid essentieel voor elk bedrijf dat succesvol wil zijn. Maar het hebben van een website is niet genoeg, je moet er ook voor zorgen dat deze goed vindbaar is in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Dit is waar zoekmachineoptimalisatie (SEO) van pas komt. Door SEO te gebruiken, kun je de zichtbaarheid van jouw website vergroten en het aantal bezoekers en conversies verhogen. Maar dat is niet alles, SEO kan ook bijdragen aan de duurzaamheid en groei van jouw online bedrijf op de lange termijn.
Waarom SEO essentieel is in de hedendaagse digitale marketing wereld.
In de huidige digitale wereld, waarbij internet het centrale platform is voor bedrijven om te adverteren en klanten te bereiken, is het van essentieel belang om SEO te gebruiken. Zoekmachineoptimalisatie of SEO is het proces van het verbeteren van de zichtbaarheid van jouw website op zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo. SEO is een onmisbaar element geworden in de digitale marketingstrategie van elk bedrijf, ongeacht de grootte of sector waarin het zich bevindt.

Rana Güney
Tel: +31 (0)53 750 30 30
E-mail: [email protected]