Waarom wordt WooCommerce zo vaak gebruikt?
WooCommerce wordt al jarenlang veel gebruikt door webshop eigenaren, maar waarom is dat eigenlijk zo? Dit vertellen wij je uiteraard graag. In eerste instantie is WooCommerce vanwege de gemakkelijke integratie met WordPress een veelgebruikte plugin. Je kunt deze optie ook wel zien als een uitbreiding op je WordPress website, omdat je WooCommerce als plugin kunt downloaden. Van oudsher is WordPress blog software, maar is inmiddels niet meer weg te denken. Er zijn verschillende redenen waarom WooCommerce zoveel wordt gebruikt.
Flexibel, dat ben je zeker met WooCommerce
Eén van de meest bekende redenen is de flexibiliteit van het originele systeem, WordPress. WooCommerce is één van de vele uitbreidingen, waardoor je jouw WordPress website én WooCommerce in één systeem kunt beheren. Hierdoor kan je zowel actief bloggen als het productassortiment uitbreiden en bestellingen afhandelen. De veelgebruikte plugin is in eerste instantie nogal basic, maar je kunt vervolgens allerlei uitbreidingen in de vorm van plugins of extensies kiezen. Hiermee zorg je ervoor dat jouw webshop geheel aansluit op jouw bestaande WordPress website.
Het prettige aan WooCommerce is dat je niet ineens over allerlei functionaliteiten beschikt waar je niets mee wilt doen. Sommige CMS systemen zijn zo uitgebreid dat het haast al niet goed lukt om producten op een goede manier (voor SEO bijvoorbeeld) toe te voegen.
Lage kosten met WooCommerce
Een andere reden dat WooCommerce zo veel gebruikt wordt kunnen de lage kosten zijn. Wel is het goed om te kijken naar betrouwbare hosting en/of support, zodat je wanneer nodig zo snel mogelijk terecht kunt bij een betrouwbaar internetbureau.
Eenvoudig zelf te gebruiken
Extra prettig is het eenvoudige beheersysteem van WooCommerce. Spreekwoordelijk kan een kind de was doen. Het zelf uitbreiden van het assortiment is gemakkelijk mogelijk gemaakt, net als het doen van aanpassingen in het systeem op het gebied van tekst of vormgeving.
Snelle ontwikkeling
WooCommerce is zogeheten ‘Open Source’ software. Hierdoor is WordPress toegankelijk voor iedereen en kan elk individu suggesties doen om ervoor te zorgen dat de software nog beter wordt. De snelle ontwikkeling van WooCommerce kan daarom nog een essentiële reden zijn om deze uitbreiding te gebruiken als webshop.
Digital Marketing
Versterk jouw merk met SEO
Een sterk merk is essentieel voor succes in de moderne zakelijke wereld. Het opbouwen van merkbekendheid en autoriteit kan echter een uitdaging zijn in een steeds drukker wordend online landschap. Gelukkig kan zoekmachineoptimalisatie (SEO) helpen bij het versterken van jouw merk en het vergroten van jouw online aanwezigheid. In deze blogpost zullen we bespreken hoe SEO kan bijdragen aan het opbouwen van merkbekendheid en autoriteit, en welke stappen je kunt nemen om jouw merk te versterken met SEO.
SEO: de sleutel tot lange-termijn succes voor jouw online bedrijf
In de huidige digitale wereld is het hebben van een online aanwezigheid essentieel voor elk bedrijf dat succesvol wil zijn. Maar het hebben van een website is niet genoeg, je moet er ook voor zorgen dat deze goed vindbaar is in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Dit is waar zoekmachineoptimalisatie (SEO) van pas komt. Door SEO te gebruiken, kun je de zichtbaarheid van jouw website vergroten en het aantal bezoekers en conversies verhogen. Maar dat is niet alles, SEO kan ook bijdragen aan de duurzaamheid en groei van jouw online bedrijf op de lange termijn.
Waarom SEO essentieel is in de hedendaagse digitale marketing wereld.
In de huidige digitale wereld, waarbij internet het centrale platform is voor bedrijven om te adverteren en klanten te bereiken, is het van essentieel belang om SEO te gebruiken. Zoekmachineoptimalisatie of SEO is het proces van het verbeteren van de zichtbaarheid van jouw website op zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo. SEO is een onmisbaar element geworden in de digitale marketingstrategie van elk bedrijf, ongeacht de grootte of sector waarin het zich bevindt.

Rana Güney
Tel:Â +31 (0)53 750 30 30
E-mail: [email protected]