Kennisbank

Voor WordPress, WooCommerce, Typo3 en Online Marketing

 

 

 

 

 

 

Mobiel vriendelijk wordt “mobiel first”.

De kracht van de mobiele webshop: mobielvriendelijk wordt “mobile first”. Hoe maak je jouw webshop “lekker” voor mobiele gebruikers?

Dit is natuurlijk al een hele tijd gaande, dat je je website en webshop vooral voor de mobiele gebruiker geschikt maakt. Althans, voor velen is dit de meest logische aanpak.
Er bestaan meerdere invullingen aan deze kreet, waarbij je 1 punt centraal kunt stellen, waar iedereen het over eens lijkt: hoe je het ook aanpakt, het moet “lekker” werken op je mobiel.

Dus of je nu met grote vlakken, weinig maar zeer gerichte informatie voor zowel de desktop, tablet als smartphone werkt of juist met een adaptive oplossing waarbij de mobiele gebruiker een volledig voor hem aangepaste versie voorgeschoteld krijgt: het moet lekker werken. De beleving moet goed zijn, de werking minstens net zo. En goed wil zeggen: vlot werkend, heldere info, binnen de scherm-afmeting goed te overzien en de juiste triggers om nu te gaan bestellen. Swipen is geen probleem, maar overzicht houden wel.

Hoe pak je dit traject aan?

  • Resultaten uit het verleden bieden garanties voor de toekomst: kijk naar de statistieken, de veranderingen, de verandering in gedrag, de afhakers. Op mobiel dus!
  • Doe een gebruikerstest: dit levert helderheid over eventuele knelpunten. En vooral kansen om onverwachte inzichten te krijgen: zeer waardevol!
  • Zet een A/B test op met 4-5 varianten van pagina’s

Hiermee kun je de eerst aanpassingen doen zodat de shop al beter werkt en daarmee presteert op mobiel.

Verdere optimalisatie:

  • Snelheid van de shop (hosting oa)
  • Makkelijker maken van nabestellingen
  • Verder gaan met A/B testen
  • Cijfers blijven monitoren specifiek van mobiele gebruikers
  • Veranderingen blijven doorvoeren

Vragen om kritiek!

Belangrijkste leerpunt, niet alles is nuttig of terecht, en niet alles is prettig om te horen. Maar wel zeer leerzaam als je de grenzen van wat waardevol is en wat niet helder hebt. Daarmee kun je vaak al trends herkennen die verandering in behoefte bij jouw gebruikers aangeeft.

Ben je op zoek naar ondersteuning om de juiste cijfers boven tafel te krijgen of om de juiste beslissingen te kunnen nemen? Neem gerust contact op voor een afspraak: 053 7503030 of via helpdesk@montix.nl

Meer te weten komen over Wordpress?
Volg dan onze workshop.

Actuele berichten in je mailbox:

Must read over online marketing

Hoog in Google 2

Dus:

Maak een toffe website
Zorg voor goede teksten
Zorg voor hoogwaardige afbeeldingen
Doe je best om de bezoeker te beiden waar hij voor komt
En nog mooier: overtref de verwachtingen!

Lees meer

Zo zelfstandig mogelijk

Het belang van zoveel mogelijk zelf de medewerkers ook de online verkoop laten managen:
Weten waar de uitdagingen liggen
Strategische keuzes zelf bepalen
Leveranciers alleen voor support

Lees meer

Hoog in Google

Online marketing Een containerbegrip voor alles dat te maken heeft met online zichtbaarheid en vindbaarheid. Onderdelen die nu zeer actueel en bovenaan vele focus-lijsten staat: Content seo Technische seo Social media advertising Content SEO Werken...

Lees meer

A/B testen met big data

Over Big Data wordt veel gesproken.
Over A/B testen ook! Google heeft zijn tools waarmee jij jouw website kunt verbeteren uitgebreid en blijft deze uitbreiden.

Lees meer

AMP Google Accelerated Mobiel Pages: 2

            Accelerated Mobiel Pages, AMP. Maak je website nog meer geschikt voor de mobiele gebruiker en pak deze nieuwe techniek op! Sinds enige tijd heeft Google in zijn zoekresultaten een hele kleine toevoeging:...

Lees meer

Webshop starten: advies

Webshop (door)starten: advies Heb je een webshop in een onhandig of kostbaar cms en ben je op zoek naar een betere oplossing? Of ben je al een tijd online aan het verkopen maar wil je een professionaliseringsslag maken? Kijk dan eens naar...

Lees meer

Cases:

     Motorkledingvoordeel.nl

 

  • WordPress webshop met WooCommerce
  • Geoptimaliseerde hosting
  • Layout verbeterd
  • Bediening/werking verbeterd
  • Koppeling met Hexon

     de Holtweijde 

 

  • Website op basis van WordPress
  • Inclusief WordPress webshop
  • Onderscheidende vormgeving
  • Conversiegerichte pagina’s
  • Online marketing strategie
  • Hoog in Google door juiste mix SEO, SEA, E-mail marketing en Social Media
  • Meer leads door goede usability en blijvende optimalisatie

     Janssen de Jong bouw

 

  • Site met nieuwe structuur
  • Globale blokken tbv eenvoudig onderhoud
  • Filtersysteem
  • Op basis van WordPress
  • Responsive
  • Projecten filter
  • Nieuwsbriefkoppeling
  • Twitterfeed
  • Aanvraag service- of garantie verzoek

 

Advies gewenst?

Heeft je online marketing een duw nodig?
Neem gerust eens contact met ons op. We helpen je graag verder.