Mobiel versus desktop

Steeds meer mobiel

 

 

 

 

 

 

 

Mobiel vriendelijk wordt “mobiel first”.

De kracht van de mobiele webshop: mobielvriendelijk wordt “mobile first”. Hoe maak je jouw webshop “lekker” voor mobiele gebruikers?

Dit is natuurlijk al een hele tijd gaande, dat je je website en webshop vooral voor de mobiele gebruiker geschikt maakt. Althans, voor velen is dit de meest logische aanpak.
Er bestaan meerdere invullingen aan deze kreet, waarbij je 1 punt centraal kunt stellen, waar iedereen het over eens lijkt: hoe je het ook aanpakt, het moet “lekker” werken op je mobiel.

Dus of je nu met grote vlakken, weinig maar zeer gerichte informatie voor zowel de desktop, tablet als smartphone werkt of juist met een adaptive oplossing waarbij de mobiele gebruiker een volledig voor hem aangepaste versie voorgeschoteld krijgt: het moet lekker werken. De beleving moet goed zijn, de werking minstens net zo. En goed wil zeggen: vlot werkend, heldere info, binnen de scherm-afmeting goed te overzien en de juiste triggers om nu te gaan bestellen. Swipen is geen probleem, maar overzicht houden wel.

Hoe pak je dit traject aan?

  • Resultaten uit het verleden bieden garanties voor de toekomst: kijk naar de statistieken, de veranderingen, de verandering in gedrag, de afhakers. Op mobiel dus!
  • Doe een gebruikerstest: dit levert helderheid over eventuele knelpunten. En vooral kansen om onverwachte inzichten te krijgen: zeer waardevol!
  • Zet een A/B test op met 4-5 varianten van pagina’s

Hiermee kun je de eerst aanpassingen doen zodat de shop al beter werkt en daarmee presteert op mobiel.

Verdere optimalisatie:

  • Snelheid van de shop (hosting oa)
  • Makkelijker maken van nabestellingen
  • Verder gaan met A/B testen
  • Cijfers blijven monitoren specifiek van mobiele gebruikers
  • Veranderingen blijven doorvoeren

Vragen om kritiek!

Belangrijkste leerpunt, niet alles is nuttig of terecht, en niet alles is prettig om te horen. Maar wel zeer leerzaam als je de grenzen van wat waardevol is en wat niet helder hebt. Daarmee kun je vaak al trends herkennen die verandering in behoefte bij jouw gebruikers aangeeft.

Ben je op zoek naar ondersteuning om de juiste cijfers boven tafel te krijgen of om de juiste beslissingen te kunnen nemen? Neem gerust contact op voor een afspraak: 053 7503030 of via helpdesk@montix.nl

Handleiding op maat voor jouw website?

Actuele berichten in je mailbox:

Must read over hosting

Upgrade agenda

              Upgrade agenda 2017 TYPO3 De TYPO3 v8 LTS-versie wordt volledig ondersteund tot TYPO3 v9 LTS uit is. Beveiligingsissues en andere bugs worden opgelost tot maart 2020. Wordpress Vanaf Wordpress 3.7...

Lees meer

Je website beveiligen: de volgende stap

Je website beveiligen
SSL certificaten vanaf oktober 2017 ter beveiliging van je website
SSL certificaten vanaf oktober 2017 ter beveiliging van je website.
Google heeft aangekondigd om vanaf oktober 2017 in zijn webbrowser Chrome een waarschuwing weer te geven bij het bezoeken van niet beveiligde websites.

Lees meer

Cases:

      de Holtweijde

 

  • Website op basis van WordPress
  • Inclusief WordPress webshop
  • Onderscheidende vormgeving
  • Conversiegerichte pagina’s
  • Online marketing strategie
  • Hoog in Google door juiste mix SEO, SEA, E-mail marketing en Social Media
  • Meer leads door goede usability en blijvende optimalisatie

      Janssen de Jong Bouw

 

  • Op basis van WordPress
  • Responsive
  • Projecten filter
  • Nieuwsbriefkoppeling
  • Twitterfeed
  • Aanvraag service- of garantie verzoek

      Heisterkamp

 

  • Website gebouwd op basis van TYPO3
  • Koppeling met Hexon voor dagelijkse import/export
  • Multilanguage
  • Uitgebreid filtersysteem
  • Tijdelijke actiepagina's
  • Volledig responsive

Goede hosting nodig?

Wil je je hosting optimaliseren?
Neem gerust eens contact met ons op. We helpen je graag verder!