Kennisbank

Voor WordPress, WooCommerce, Typo3 en Online Marketing

 

 

 

 

 

 

Mobiel vriendelijk wordt “mobiel first”.

De kracht van de mobiele webshop: mobielvriendelijk wordt “mobile first”. Hoe maak je jouw webshop “lekker” voor mobiele gebruikers?

Dit is natuurlijk al een hele tijd gaande, dat je je website en webshop vooral voor de mobiele gebruiker geschikt maakt. Althans, voor velen is dit de meest logische aanpak.
Er bestaan meerdere invullingen aan deze kreet, waarbij je 1 punt centraal kunt stellen, waar iedereen het over eens lijkt: hoe je het ook aanpakt, het moet “lekker” werken op je mobiel.

Dus of je nu met grote vlakken, weinig maar zeer gerichte informatie voor zowel de desktop, tablet als smartphone werkt of juist met een adaptive oplossing waarbij de mobiele gebruiker een volledig voor hem aangepaste versie voorgeschoteld krijgt: het moet lekker werken. De beleving moet goed zijn, de werking minstens net zo. En goed wil zeggen: vlot werkend, heldere info, binnen de scherm-afmeting goed te overzien en de juiste triggers om nu te gaan bestellen. Swipen is geen probleem, maar overzicht houden wel.

Hoe pak je dit traject aan?

  • Resultaten uit het verleden bieden garanties voor de toekomst: kijk naar de statistieken, de veranderingen, de verandering in gedrag, de afhakers. Op mobiel dus!
  • Doe een gebruikerstest: dit levert helderheid over eventuele knelpunten. En vooral kansen om onverwachte inzichten te krijgen: zeer waardevol!
  • Zet een A/B test op met 4-5 varianten van pagina’s

Hiermee kun je de eerst aanpassingen doen zodat de shop al beter werkt en daarmee presteert op mobiel.

Verdere optimalisatie:

  • Snelheid van de shop (hosting o.a.)
  • Makkelijker maken van nabestellingen
  • Verder gaan met A/B testen
  • Cijfers blijven monitoren specifiek van mobiele gebruikers
  • Veranderingen blijven doorvoeren

Vragen om kritiek!

Belangrijkste leerpunt, niet alles is nuttig of terecht, en niet alles is prettig om te horen. Maar wel zeer leerzaam als je de grenzen van wat waardevol is en wat niet helder hebt. Daarmee kun je vaak al trends herkennen die verandering in behoefte bij jouw gebruikers aangeeft.

Ben je op zoek naar ondersteuning om de juiste cijfers boven tafel te krijgen of om de juiste beslissingen te kunnen nemen? Neem gerust contact op voor een afspraak: 053 7503030 of via helpdesk@montix.nl

Meer te weten komen over Wordpress?
Volg dan onze workshop.

Actuele berichten in je mailbox:

Must read over WooCommerce

Magento 2.0 is compleet nieuw

Magento 2.0 Heb jij op dit moment een oudere Magento webshop en kijk je naar de nieuwe versie 2.0? Of wil je een nieuwe webshop laten bouwen met Magento 2.0? Dan is het nu een bijzonder mooi moment om heel goed naar WooCommerce te kijken. Budgetten...

Lees meer

Progressive Web App

Met een “progressieve web app” lever je jouw klanten het volgende voordeel:
Snel: Snelle interactie met vlotte laadtijden, animaties en scrollen
Betrouwbaar: Direct laden ook daar waar je geen goede internetverbinding hebt
Een stap voor: voelt als een app met een top ervaring voor gebruikers

Lees meer

Divi als Thema voor jouw WordPress Webshop

Divi als Thema voor WordPress en Webshop WooCommerce.
Ben je op zoek naar een super-flexibel thema waarmee je bijvoorbeeld nav A/B testen of UX testen je pagina’s snel anders kunt indelen?

Lees meer

WooCommerce 3.0 is uit!

De 3 belangrijkste redenen waarom dat goed nieuws is:
• De webshop wordt algeheel sneller
• Mobiele gebruikers krijgen een prettiger ervaring
• Voor programmeurs verbeterde omgeving waardoor zij meer overzicht houden

Lees meer

Cases:

     Motorkledingvoordeel.nl

  • Webshop op basis van WooCommerce
  • Verbeterde vormgeving
  • Sterk verbeterde werking
  • Koppeling Hexon
  • Koppeling CardGate

     Janssen de Jong Bouw

 

  • Met maatwerk uitbreiding
  • Flexibel WordPress template
  • Heldere sitestructuur
  • Filter voor projecten
  • Aanvraag service/garantie verzoek

    de Holtweijde

 

  • Website op basis van WordPress
  • Inclusief WordPress webshop
  • Onderscheidende vormgeving
  • Conversiegerichte pagina’s
  • Online marketing strategie
  • Hoog in Google door juiste mix SEO, SEA, E-mail marketing en Social Media
  • Meer leads door goede usability en blijvende optimalisatie

Hulp nodig?

Wil je verder komen met je WooCommerce webshop?

Neem gerust eens contact met ons op. We helpen je graag verder.