Blog

over WordPress, WooCommerce, Typo3 en Online Marketing

 

 

 

 

 

 

Mailchimp blijft voor Europa veilig:

Als jouw webshop zich op de Europese markt richt, dan blijft de dubbele opt-in standaard aan staan en daarmee blijft Mailchimp standaard voor Europa veilig om te gebruiken zonder aanpassingen.

Er waren de afgelopen weken en dagen nogal wat paniek berichten dat MailChimp zomaar domme dingen zou gaan doen en jij dus daardoor niet meer zou voldoen aan de europese wet en regelgeving ten aanzien van het aanmelden op nieuwsbrieven.

Enkele opt-in

Voor andere regio’s op deze aardbol heeft MailChimp dus wel aanpassingen doorgevoerd. Als jouw webshop internationaal. dwz ook buiten europa, is gericht, dan is het zaak dit te controleren en evt alsnog aanpassingen door te voeren. Dit laatste is over het algemeen meer aan jezelf om te bepalen omdat veel landen de keuze hierin vrij laten.

Dubbele opt-in

Dubbele opt-in wil zeggen dat je je aanmeld voor een nieuwsbrief en daarvan per e-mail een bevestiging ontvangt die je ook nog met bevestigen. Hiermee voorkom je dat iemand anders jou her en der zou kunnen aanmelden voor nieuwsbrieven die je niet wilt.

Op zich is dit een mooi systeem, maar in bepaalde situaties zou je het toch anders willen: vooral bij webshops in het afreken of bestel proces. Dan zou een standaard aan vinkje bijvoorbeeld al prettig zijn, wat dus ook niet volgens de regels is.

Heb je alsnog vragen over dit onderwerp? Neem dan even contact met ons op!

 

Meer te weten komen over WooCommerce?
Volg dan een workshop op maat!

Actuele berichten in je mailbox:

Must read over WooCommerce

Magento 2.0 is compleet nieuw

            Magento 2.0 Heb jij op dit moment een oudere Magento webshop en kijk je naar de nieuwe versie 2.0? Of wil je een nieuwe webshop laten bouwen met Magento 2.0? Dan is het nu een bijzonder mooi moment om heel goed naar WooCommerce te...

Lees meer

Progressive Web App

Met een “progressieve web app” lever je jouw klanten het volgende voordeel:
Snel: Snelle interactie met vlotte laadtijden, animaties en scrollen
Betrouwbaar: Direct laden ook daar waar je geen goede internetverbinding hebt
Een stap voor: voelt als een app met een top ervaring voor gebruikers

Lees meer

De kracht van de mobiele webshop

Mobiel vriendelijk wordt “mobiel first”.
De kracht van de mobiele webshop: mobielvriendelijk wordt “mobile first”. Hoe maak je jouw webshop “lekker” voor mobiele gebruikers?

Lees meer

Divi als Thema voor jouw WordPress Webshop

Divi als Thema voor WordPress en Webshop WooCommerce.
Ben je op zoek naar een super-flexibel thema waarmee je bijvoorbeeld nav A/B testen of UX testen je pagina’s snel anders kunt indelen?

Lees meer

Cases:

     Motorkledingvoordeel.nl

  • Webshop op basis van WooCommerce
  • Verbeterde vormgeving
  • Sterk verbeterde werking
  • Koppeling Hexon
  • Koppeling CardGate

     Janssen de Jong Bouw

 

  • Met maatwerk uitbreiding
  • Flexibel WordPress template
  • Heldere sitestructuur
  • Filter voor projecten
  • Aanvraag service/garantie verzoek

    de Holtweijde

 

  • Website op basis van WordPress
  • Inclusief WordPress webshop
  • Onderscheidende vormgeving
  • Conversiegerichte pagina’s
  • Online marketing strategie
  • Hoog in Google door juiste mix SEO, SEA, E-mail marketing en Social Media
  • Meer leads door goede usability en blijvende optimalisatie

Hulp nodig?

Wil je verder komen met je WooCommerce webshop?

Neem gerust eens contact met ons op. We helpen je graag verder.