Kennisbank

Voor WordPress, WooCommerce, Typo3 en Online Marketing

 

 

 

 

 

 

Advies bij software-trajecten

Onafhankelijk advies bij online software trajecten

Loop je tegen een software traject aan waarbij je ondersteuning kunt gebruiken om de briefing helder te krijgen of zit je al in het offerte traject maar vind je het lastig om deze te vergelijken? Wij helpen met advies bij software-trajecten.

  • Onafhankelijk advies
  • Briefing samenstellen
  • Offertes beoordelen
  • Leverancier kiezen
  • Project tijdens de uitvoer begeleiden
  • Vastgelopen projecten vlot trekken

Hoe pakken wij dit aan?

  • Resultaten uit het verleden bieden garanties voor de toekomst: door de jarenlange ervaring herkennen wij knelpunten en weten deze op te lossen cq weer werkbaar te maken.
  • Middels een situatie-scan
  • Door het oppakken van de communicatie

Aandachtspunten

Als je zelf software laat ontwikkelen of als je een bestaande applicatie gaat kiezen en die op maat laat aanpassen voor jouw proces, dan is het van belang om oa op deze punten te letten:

  • Van wie is de software na oplevering?
  • Is de basis Open Source?
  • Zijn alle aanpassingen jouw eigendom?
  • Waar staat de applicatie?
  • Kan de applicatie op een eigen server draaien?
  • Hoe is de backup geregeld?
  • Wat gebeurd er bij calamiteiten? Wie grijpt er dan hoe snel in?
  • Wat zijn de bijbehorende SLA mogelijkheden?
  • Wat zijn de te verwachten jaarlijkse onderhoudskosten?
  • Wat zijn de te verwachten jaarlijkse hostingkosten, incl backup faciliteiten?
  • Zijn er bijkomende licentiekosten?
  • Wie is eigenaar van de licenties?
  • Ben je vrij om enig moment te wisselen van leverancier?
  • Hoe wordt de implementatie geregeld?
  • Dienen er intern aanpassingen aan de it infrastructuur te worden gedaan?
  • Hoe worden vragen van medewerkers beantwoord?
  • Is de helpdesk in NL, of in het buitenland en in het engels?

Het is van belang dat:

  • Je zelf ten allen tijde controle hebt of snel kunt krijgen
  • Je zelf volledig eigenaar bent incl van evt. licenties
  • Support voor de komende jaren is gegarandeerd
  • Support snel beschikbaar is

Dit type advies hebben wij inmiddels geleverd aan overheden en mkb-bedrijven. Veelal ging het daarbij om maatwerk oplossingen.

Ben je op zoek naar ondersteuning om jouw project op de rails te zetten of om de juiste beslissingen te kunnen nemen? Neem gerust contact op voor een afspraak: 053 7503030 of via support@montix.nl

Meer te weten komen over Wordpress?
Volg dan onze workshop.

Actuele berichten in je mailbox:

Must read over Internetbureau

Handleiding op maat

Als ruggesteun om direct zelf weer verder te kunnen helpen we je graag verder met een handleiding op maat.

Lees meer

Geen standaard cms maar maatwerk

            Hoe kies je je cms? Wanneer is een maatwerk cms zinvol? Als je een nieuwe website gaat opzetten is het zeker goed om stil te staan bij de keuze van het cms. CMS wil zeggen: content management systeem, dus...

Lees meer

Typo3 internetbureau

Typo3 bestaat al sinds 1998 en wij werken er sinds 2007 mee. Diverse projecten, van groot tot klein en van eenvoudig tot complex.

Lees meer

Cases:

     Landgoed de Holtweijde 

  • Nieuwe website
  • E-mailmarketing
  • Social Media
  • Facebook advertising
  • Monitoring
  • Support

     Janssen de Jong Bouw 

  • Nieuwe website
  • Sitestruktuur
  • Technische SEO
  • E-mailmarketing
  • Monitoring

     Restaurant Carlina's 

  • Nieuwe website
  • Maandelijkse support
  • Social Media
  • Facebook advertising
  • Hosting oplossing

Hulp nodig?

De Helpdesk van Montix helpt je graag verder!