Blog

Voor WordPress, WooCommerce, Typo3 en Online Marketing

 

 

 

 

 

 

 

Over Big Data wordt veel gesproken.

Over A/B testen ook!

Google heeft zijn tools waarmee jij jouw website kunt verbeteren uitgebreid en blijft deze uitbreiden. Middels een nieuwe tool, Optimize, kun je nu onder andere A/B testen met Big Data. Middels deze nieuwe tool kun je wat je vroeger kon met VWO of Optimizely. Door de grote hoeveelheid data die Google al beschikbaar heeft, maar vooral door de wijze waarop ze met data weten om te gaan, zijn zij in staat om een tool te leveren die de andere ver achter zich laat qua resultaten.

  • Big Data door enorme omvang
  • Big Data door grote populariteit
  • Big Data omdat het deels gratis is!

Ken je Google Analytics? Ben je helemaal mee vertrouwd? Ook dit was ooit een soort tool die je moest inkopen. Door bedrijfsovername heeft Google deze techniek in huis gehaald. Door vervolgens vanaf gratis Analytics weer beschikbaar te stellen kon iedereen ineens goed website statistieken inzien.

Onderscheidende factor

Het grote verschil met alle data blijft de wijze waarop deze beschikbaar wordt gemaakt. Plat gezegd: kun je ermee werken? De mens maakt namelijk het verschil in deze. De interpretatie en keuze hoe de tools worden ingezet, wat er met de data gebeurt, ligt in mensenhanden!

T.b.v. conversie-optimalisatie zijn A/B testen bijzonder handig. Maak dan gebruik van liefst 4-5 varianten per keer om ook tot echt nieuwe inzichten te komen en je zult zien dat je mooie percentages meer conversie kunt bereiken.

Vragen hiervoor of wil je een A/B test laten doorvoeren: neem dan s.v.p. contact met ons op.

icon2

Meer te weten komen over Wordpress?
Volg dan onze workshop.

Must read over online marketing

Relevanter Verkeer met Doelgroepen in Google Ads

Wil je relevanter verkeer naar de website halen met Google Ads? Dan kun je jouw Google Ads optimaal inzetten met het gebruik van doelgroepen. Van remarketing banners tot Google Search, lees onze uitgebreide uitleg van doelgroepen en zie welke jij allemaal in kan stellen!

Lees meer

ValueTrack Parameters instellen

Google Ads ValueTracking is een geavanceerde manier om gedetailleerde informatie van een bezoeker te krijgen. In plaats van de standaard campagne, advertentiegroep, en zoekterm informatie, kun je met ValueTracking ook het specifieke apparaat en de advertentiepositie van de klik zien. Ontdek wat je met ValueTracking kan doen!

Lees meer

7 User Flow Tips voor jouw Webdesign

Het doel van iedere website is om de bezoeker te overtuigen om jouw producten en services te kopen. Dit doel kan echter niet bereikt worden als jouw website niet gebruiksvriendelijk is. Een groot deel hangt af van de user flow of gebruikersstroom. Lees in 7 tips hoe jij jouw gebruiksvriendelijkheid kan optimaliseren.

Lees meer

reCAPTCHA is required.