Online Marketing

CTR Verhogen met Rich Snippets

marko-portret-klein

Strategisch en technisch advies

Marko van den berg

Rich Snippets gebruiken om de CTR van jouw website te verhogen!

De strijd om op te vallen binnen zoekmachines is erg fel. Bedrijven zoeken altijd manieren om op te vallen tussen concurrenten. Als ondernemer moet je daar in deze online wereld ook aan denken.

Rich Snippets kunnen je helpen om jouw bedrijf te onderscheiden binnen zoekmachines. Denk aan review sterren naast jouw naam, een afbeelding, productnaam, of zelfs prijs. Rich Snippets geven extra informatie over jouw bedrijf of product binnen zoekmachines.

Ben jij aan het overwegen om Rich Snippets te gebruiken voor jouw website? Het zal het fijn zijn om te weten welke je kan gebruiken voor jouw CTR. Lees hieronder hoe Rich Snippets jouw Click-Through-Rate kunnen verhogen.

 

Wat je moet weten over Rich Snippets

Voordat je begint met Rich Snippets, zijn er een aantal zaken die je moet weten. Zoekmachines zoals Google en Bing kiezen zelf wanneer Rich Snippets bij jouw website vertoont zullen worden. Jouw website zal dus niet 100% van de tijd vertoont worden met snippets.

Je kan echter een duwtje in de rug geven door zelf gestructureerde data toe te voegen aan je website. Denk aan een stukje code op de pagina die Google kan lezen om de informatie te categoriseren. Als dit voor zoekmachines goed leesbaar is, zul je vaker vertoont worden dan iemand die dit niet heeft gedaan. Je kan deze gestructureerde data zelf toevoegen via code of plugins, maar je kan het nog eenvoudiger door een andere partij laten doen.

 

Review Rich Snippets

Heb jij veel reviews op jouw website? Dan kun je gebruik maken van Review snippets.

Review Snippets laten zoekers in een oogopslag zien hoe jouw bedrijf scoort op basis van ervaringen van kopers. Dit laat zien of jouw bedrijf zorgt voor goede kwaliteit zorgt, betrouwbaar is, en het laat zoekers zien wat voor soort ervaring zij kunnen verwachten.

Door te focussen op de klantervaring en dit in de vorm van reviews te laten zien, zal een zoeker eerder geneigd zijn om op jouw website te klikken. Als ze moeten kiezen tussen een website met goede reviews en een website die de reviews niet vertoont, dan is de keuze snel gemaakt.

Review snippets zijn makkelijk te implementeren wanneer je je reviews bij een derde partij hebt.

Review Rich Snippets

 

Prijs en Product snippets

Een Rich Snippet die je bij veel zoekopdrachten tegenkomt zijn prijs of in andere woorden product snippets. Zij geven zoekers gelijk een indicatie over de prijs van een product.

Een prijs snippet onderscheidt jouw website wederom van concurrentie. Door gelijk te zien wat een product kost kan een zoeker zien dat je direct producten verkoopt (geen informatiepagina dus) en zien welke prijs ze kunnen verwachten.

Prijs rich snippets

 

Veelgestelde Vragen Snippet

Wanneer jouw bedrijf veel te maken heeft met productvragen, dan zal deze snippet gelijk helpen: Veelgestelde vragen (FAQ).

Deze vragen worden in een dropdown vertoont in de vorm van een samenvatting. Wanneer dit relevant is voor de zoeker, klikken zij door naar de website om verder te lezen.

Een handige manier om relevant verkeer te trekken!

Veelgestelde vragen rich snippets

’How to’ Snippet

Veel bedrijven schrijven teksten op hun website om mensen te informeren over een product, service, of net zoals Montix om kennis te delen. Vaak gebeurt dit in een stappenplan of in een opsomming van 1, 2, 3, etc. Om zoekers direct te kunnen informeren heeft Google ‘How to’ Rich Snippets toegevoegd.

Google laat de stappen die in jouw artikel voorkomen direct bovenaan de pagina zien. Zoekers zien dus gelijk welke punten er in jouw artikel voorkomen. Als zij dit relevant vinden zullen ze doorklikken naar de pagina om uitgebreidere informatie te vinden.

opsomming snippet

 

Rich Cards

Schrijf je nieuwsartikelen of recepten? Dan zijn Rich Cards een must voor jouw bedrijf! Rich Cards zijn blokken die bovenaan de zoekmachine komen te staan.

Wanneer je bijvoorbeeld naar ‘nieuws Nederland’ of ‘laatste nieuws binnenland’ zoekt, dan zul je bovenaan de pagina een carrousel vinden met de titel van het artikel, een foto, en de bijbehorende website. Ook bij recepten vind je dit terug.

Voor nieuws en recepten is dit de ideale manier om direct verkeer naar de website te trekken!

Rich Cards snippets

 

Montix haalt het beste uit jouw Online Marketing

Om het leven van andere ondernemers makkelijker te maken bieden we onze Marketing services aan om de Online Marketing van jouw bedrijf te verbeteren. Als full service internetbureau nemen wij alles uit handen en verbeteren de gehele online marketing. Denk aan SEO, webdesign, Social Media, Google Ads, en meer.

Bekijk wat wij voor jou kunnen doen met onze Online Marketing service!

Een greep uit het werk van Montix:

landgoed-de-holtweijde

Landgoed de Holtweijde

Motorkleding webshop

Motorkledingvoordeel

carlinas project

Restaurant Carlina's

logos-strip

Vragen of hulp nodig?

Ook veilig emails versturen via WordPress?
reCAPTCHA is required.

Meer over online marketing

Relevanter Verkeer met Doelgroepen in Google Ads

Wil je relevanter verkeer naar de website halen met Google Ads? Dan kun je jouw Google Ads optimaal inzetten met het gebruik van doelgroepen. Van remarketing banners tot Google Search, lees onze uitgebreide uitleg van doelgroepen en zie welke jij allemaal in kan stellen!

Lees meer

ValueTrack Parameters instellen

Google Ads ValueTracking is een geavanceerde manier om gedetailleerde informatie van een bezoeker te krijgen. In plaats van de standaard campagne, advertentiegroep, en zoekterm informatie, kun je met ValueTracking ook het specifieke apparaat en de advertentiepositie van de klik zien. Ontdek wat je met ValueTracking kan doen!

Lees meer

7 User Flow Tips voor jouw Webdesign

Het doel van iedere website is om de bezoeker te overtuigen om jouw producten en services te kopen. Dit doel kan echter niet bereikt worden als jouw website niet gebruiksvriendelijk is. Een groot deel hangt af van de user flow of gebruikersstroom. Lees in 7 tips hoe jij jouw gebruiksvriendelijkheid kan optimaliseren.

Lees meer