Mailchimp voorwaarden gewijzigd

 

 

 

 

 

 

 

Mailchimp

Vanaf 15 mei 2019 heeft Mailchimp wijzigingen aangebracht aan hun voorwaarden en prijsbeleid. De belangrijkste wijziging is het feit dat Mailchimp niet langer de maandelijkse kosten baseert op het aantal subscribers. In plaats daarvan worden de kosten nu bepaald aan de hand van ‘audiences’.
Audiences vervangt de oude lijsten en kunnen naast aangemelde contacten ook afgemelde contacten bevatten. Dit betekend dat ook afgemelde contacten meetellen in het limiet voor contacten.

Voor de gratis variant van Mailchimp is een limiet ingesteld van 2000 contacten en 1 audience. Gratis ‘abonnementen’ van voor 15 mei zijn omgezet in een ‘legacy’ versie. De legacy versie behoud alle data maar heeft wel een aantal limieten van de nieuwe voorwaarden. Zo worden alle contacten al bepaald aan de hand van aangemelde en afgemelde contacten en is het niet meer mogelijk meerdere audiences/lijsten aan te maken.

Samenvatting:

  • Maximaal 2000 contacten, al dan niet actief, bij de gratis versie
  • 1 lijst waarin alle contacten staan, eveneens bij de gratis versie
  • de andere versies hebben nauwelijks veranderingen ondergaan