Google verplaatst zijn advertenties

De zoekresultatenpagina is vanaf nu meer intuïtief ingedeeld
 

 

 

 

 

 

 

Advertenties aan de zijkant verdwenen

De zoekresultaten zoals we deze kennen van Google zijn niet meer. Sinds vorige week toont Google geen advertenties meer aan de zijkant van de zoekresultaten maar alleen aan de boven- en onderkant van de zoekresultaten. Bovenaan staan nu niet drie, maar vier betaalde advertenties. Onderaan de pagina komen er dan ook weer 3.

Minder advertentie-ruimte, zelfde aanbod

Om jouw advertentie op een goede plek te krijgen, goed in beeld en dicht bij de organische resultaten is het goed beheren van je Google Adwords campagne van belang. Door juiste afstemming waarop je adverteert en het bijbehorende bod kun je er voor zorgen dat jouw advertentie of op de 1e plek bovenaan staat op de zoekresultaten pagina van Google, of juist onderaan op plek 4. Hiermee ben je namelijk goed in beeld bij degene die toch voor het organische resultaat wil gaan.

Alternatieve advertentie mogelijkheden: o.a. Facebook.

Facebook heeft sinds deze wijzigingen een grote toeloop van adverteerders gezien en zet daar ook steeds meer op in. Zij leveren steeds betere mogelijkheden om jouw advertentie gericht in te zetten. En dit met goede resultaten: vaak kun je daar nu meer resultaat behalen tegen een lager budget dan via AdWords!

  • Beheer je AdWords advertenties nog bewuster
  • Kijk naar alternatieven zoals Facebook om op te adverteren

Een andere koers?

Waarom precies weet eigenlijk niemand. Google geeft zelf aan al sinds 2010 bezig te zijn met testen en dat deze testen hebben aangetoond dat de verandering meer relevante resultaten voor eindgebruikers en betere resultaten voor adverteerders realiseert.

Het roept nog al wat vraagtekens op en veel sceptici zien deze verandering vooral als een middel om de omzet te verhogen.