Hoog in Google

Richt je op jouw bezoeker!

 

 

 

 

 

 

 

Hoog in Google!

Tijden veranderen en Google veranderd mee! Waar je als marketeer een paar jaar geleden nog met gemak allerlei trucs uit de doos kon halen om je pagina’s hoog in de organische resultaten van Google te laten scoren (hoog in Google), blijkt dat ook de Googlebots steeds slimmer worden. Daardoor vraagt jouw SEO strategie ook meer en meer om nuance en subtiliteit.

Doordat zoekmachines geavanceerder worden, wordt de nadruk op het zoekgedrag van de consument steeds groter. Google staat volledig in dienst van zijn gebruiker, de (be)zoeker. Ze willen het hun gebruikers zo gemakkelijk mogelijk maken. Een van die ontwikkelingen is dat Google niet letterlijk de zoekwoorden van de zoeker overneemt, maar dat de zoekmachine de woorden interpreteert om zo tot het beste resultaat voor zijn gebruiker te komen. Dit betekend dus dat op het moment dat jij de goede content levert bij deze zoekopdracht, je een grotere kans hebt om hoog in Google te staan. Trucs om te scoren werken dus ook steeds minder, daarom moet er uitgekeken worden met dingen als links en Facebook likes inkopen. Voor je het weet krijg je strafpunten in plaats van lof!

Staar je niet blind op allerlei trucjes en slimme omwegen, maar denk (hoe cliché dit ook mag klinken) vooral en in eerste instantie aan jouw website bezoeker.

Kort samengevat:

  • Maak een toffe website
  • Zorg voor goede teksten
  • Zorg voor hoogwaardige afbeeldingen
  • Doe je best om de bezoeker te beiden waar hij voor komt
  • En nog mooier: overtref de verwachtingen!
icon2

Meer te weten komen over Wordpress?
Volg dan onze workshop.

Must read over online marketing

Relevanter Verkeer met Doelgroepen in Google Ads

Wil je relevanter verkeer naar de website halen met Google Ads? Dan kun je jouw Google Ads optimaal inzetten met het gebruik van doelgroepen. Van remarketing banners tot Google Search, lees onze uitgebreide uitleg van doelgroepen en zie welke jij allemaal in kan stellen!

Lees meer

ValueTrack Parameters instellen

Google Ads ValueTracking is een geavanceerde manier om gedetailleerde informatie van een bezoeker te krijgen. In plaats van de standaard campagne, advertentiegroep, en zoekterm informatie, kun je met ValueTracking ook het specifieke apparaat en de advertentiepositie van de klik zien. Ontdek wat je met ValueTracking kan doen!

Lees meer

7 User Flow Tips voor jouw Webdesign

Het doel van iedere website is om de bezoeker te overtuigen om jouw producten en services te kopen. Dit doel kan echter niet bereikt worden als jouw website niet gebruiksvriendelijk is. Een groot deel hangt af van de user flow of gebruikersstroom. Lees in 7 tips hoe jij jouw gebruiksvriendelijkheid kan optimaliseren.

Lees meer

reCAPTCHA is required.