Online Marketing

Werken aan online zichtbaarheid

zwanenberg-food-group-logo-klein2
royalhaskoning-logo-klein
heisterkamp-logo-klein
kips-logo-klein
holtweijde-logo-klein-montix2
hollandia-matzes-logo-klein2
espirit-scholen
gemeente-enschede-montix-logo-klein2
gemeente-zevenaar-logo-klein
gemeente-brummen-logo-klein
gemeente-rheden-logo-klein
gemeente-barneveld-logo
my-zwan-logo
janssen-de-jongbouw-logo-klein
second-home-invest-logo-klein2
erasmus-logo-klein2
erasmus-logo-klein2
gemeente-enschede-montix-logo-klein2

Online marketing gericht op één zoekmachine

Online marketing is een containerbegrip voor alles dat te maken heeft met online zichtbaarheid en vindbaarheid. Soms zelfs ingekort tot “hoog in Google“. Deze ingekorte versie wekt de indruk dat dat het enige is waar het om gaat: die éne zoekmachine.

Google scoort inderdaad ongekend hoog wat het gebruik van zijn zoekmachine betreft. Vergeet echter niet dat allerlei andere kanalen ook als zoekmachine werken. Het gedrag van de gebruiker veranderd immers ook met de tijd.

Onderdelen die nu zeer actueel en bovenaan vele focus-lijsten staan om inderdaad hoog in Google, dus hoog op de zoekresultatenpagina te scoren:

  • Content seo
  • Technische seo
  • Linkbuilding

Hoog in Google ranken

Content SEO
Werken aan de organische vindbaarheid: terechtkomen op de eerste pagina onder de advertenties. Direct aanklikbaar en snel in beeld. Middels een goede structuur van de website en een goede contentstrategie kun je hier je positie binnen Google enorm mee verbeteren.

Technische SEO
Technisch alles zo optimaliseren dat de zoekmachines de site zo goed mogelijk kan en gaat indexeren. Voorbeelden hiervan zijn een goede laadtijd en een goede sitestructuur. Dat is snel gezegd en is in de praktijk vooral een zaak van goed voorbereiden en aanpassingen met beleid doorvoeren.

Linkbuilding
Wanneer andere waardevolle websites een link geven naar jouw website, beschouwt Google dit als een reden om jouw site hoger te ranken. Hoe beter je dit voor elkaar hebt, hoe meer waardevolle links die ook daadwerkelijk worden gebruikt, hoe beter je site door Google zal worden gewaardeerd en dus hoog in google resultaten gaat klimmen..

Hoog in Google
De crux zit hem in het creëeren van een waardevolle pagina voor de bezoeker! Alle bovenstaande punten zijn belangrijk, maar vergeet niet dat uiteindelijk de bezoeker ook de waarde van de pagina aantoont. Bezoekers die snel weer verdwijnen van je website (hoog bouncepercentage) geven ook een signaal aan Google. Zorg dat alle punten op orde zijn om zo optimaal te scoren in de zoekresultaten van Google.

Hulp nodig?
Liever een ervaren internetbureau die deze zaken voor je regelt? Montix helpt je graag verder. 

marko-portret-klein

Strategisch en technisch advies

Marko van den berg

Must read over Online Marketing

Interne Zoekopdrachten instellen

Vele websites maken gebruik van een zoekbalk in de website. Het maakt producten of services vinden een stuk makkelijker. Voor een website is het echter ook goed om te weten wat er gezocht wordt op de website. Het helpt bedrijven om het volgende te zien:

Lees meer

Website sneller indexeren in Google

De afgelopen maanden zagen wij bij Montix meerdere keren uitzonderlijk hoge pieken in het aantal bezoekers via ons Google Analytics account. Op 2 juni verdubbelde het aantal bezoekers zelfs. Een dag later kregen wij een interessant mailtje van een marketingbedrijf die onze groei had opgemerkt.

Lees meer

Meest gebruikte devices

Wil je weten wat de meest gebruikte devices zijn? En op welke apparaten je website of webshop zou moeten werken? Bekijk dan de lijst hieronder met de meest gebruikte tablets en mobiele telefoons.
Ervaar je toch een probleem op een van de onderstaande apparaten? Laat het ons weten! Wij gaan graag de uitdaging aan om het probleem te verhelpen.

Lees meer

Cases

DeHoltweijde

Landgoed de Holtweijde

  • Website op basis van WordPress
  • Inclusief WordPress webshop
  • Onderscheidende vormgeving
  • Conversiegerichte pagina’s
  • Online marketing strategie
  • Hoog in Google door juiste mix SEO, SEA, E-mail marketing en Social Media
  • Meer leads door goede usability en blijvende optimalisatie
Motorkleding webshop

Motorkledingvoordeel

  • WordPress webshop met WooCommerce
  • Geoptimaliseerde hosting
  • Layout verbeterd
  • Bediening/werking verbeterd
  • Koppeling met Hexon
Carlina's WordPress website

Janssen de Jong bouw

  • Site met nieuwe structuur
  • Globale blokken tbv eenvoudig onderhoud
  • Filtersysteem
  • Op basis van WordPress
  • Responsive
  • Projecten filter
  • Nieuwsbriefkoppeling
  • Twitterfeed
  • Aanvraag service- of garantie verzoek

Vragen of opmerkingen nav dit artikel?

Laat het ons weten!

reCAPTCHA is required.

Meer weten over: