Mobiel versus desktop

Steeds meer mobiel

 

 

 

 

 

 

 

Mobiel vriendelijk wordt “mobiel first”.

De kracht van de mobiele webshop: mobielvriendelijk wordt “mobile first”. Hoe maak je jouw webshop “lekker” voor mobiele gebruikers?

Dit is natuurlijk al een hele tijd gaande, dat je je website en webshop vooral voor de mobiele gebruiker geschikt maakt. Althans, voor velen is dit de meest logische aanpak.
Er bestaan meerdere invullingen aan deze kreet, waarbij je 1 punt centraal kunt stellen, waar iedereen het over eens lijkt: hoe je het ook aanpakt, het moet “lekker” werken op je mobiel.

Dus of je nu met grote vlakken, weinig maar zeer gerichte informatie voor zowel de desktop, tablet als smartphone werkt of juist met een adaptive oplossing waarbij de mobiele gebruiker een volledig voor hem aangepaste versie voorgeschoteld krijgt: het moet lekker werken. De beleving moet goed zijn, de werking minstens net zo. En goed wil zeggen: vlot werkend, heldere info, binnen de scherm-afmeting goed te overzien en de juiste triggers om nu te gaan bestellen. Swipen is geen probleem, maar overzicht houden wel.

Hoe pak je dit traject aan?

  • Resultaten uit het verleden bieden garanties voor de toekomst: kijk naar de statistieken, de veranderingen, de verandering in gedrag, de afhakers. Op mobiel dus!
  • Doe een gebruikerstest: dit levert helderheid over eventuele knelpunten. En vooral kansen om onverwachte inzichten te krijgen: zeer waardevol!
  • Zet een A/B test op met 4-5 varianten van pagina’s

Hiermee kun je de eerst aanpassingen doen zodat de shop al beter werkt en daarmee presteert op mobiel.

Verdere optimalisatie:

  • Snelheid van de shop (hosting oa)
  • Makkelijker maken van nabestellingen
  • Verder gaan met A/B testen
  • Cijfers blijven monitoren specifiek van mobiele gebruikers
  • Veranderingen blijven doorvoeren

Vragen om kritiek!

Belangrijkste leerpunt, niet alles is nuttig of terecht, en niet alles is prettig om te horen. Maar wel zeer leerzaam als je de grenzen van wat waardevol is en wat niet helder hebt. Daarmee kun je vaak al trends herkennen die verandering in behoefte bij jouw gebruikers aangeeft.

Ben je op zoek naar ondersteuning om de juiste cijfers boven tafel te krijgen of om de juiste beslissingen te kunnen nemen? Neem gerust contact op voor een afspraak: 053 7503030 of via helpdesk@montix.nl

icon2

Website laten checken?

  • Configuratie
  • Installatie
  • Gebruikte plugins
  • Gebruikt thema
  • Updates
  • Versie van het CMS
  • Hosting
  • Snelheid van de website
  • Blacklisting
  • Veiligheidsscan

Must read over hosting

Veilig emails versturen via WordPress

De afgelopen maanden zagen wij bij Montix meerdere keren uitzonderlijk hoge pieken in het aantal bezoekers via ons Google Analytics account. Op 2 juni verdubbelde het aantal bezoekers zelfs. Een dag later kregen wij een interessant mailtje van een marketingbedrijf die onze groei had opgemerkt.

Lees meer

WordPress hosting support

Houd je WordPress website in shape!
De installatie van je WordPress website, de keuze en wijze waarop je de plugins gebruikt en zelfs het thema bepalen een heel stuk van de kwaliteit van je website.

Lees meer

Typo3 cases:

Landgoed de Holtweijde

      de Holtweijde

 

  • Website op basis van WordPress
  • Inclusief WordPress webshop
  • Onderscheidende vormgeving
  • Conversiegerichte pagina’s
  • Online marketing strategie
  • Hoog in Google door juiste mix SEO, SEA, E-mail marketing en Social Media
  • Meer leads door goede usability en blijvende optimalisatie
jajo-project

      Janssen de Jong Bouw

 

  • Op basis van WordPress
  • Responsive
  • Projecten filter
  • Nieuwsbriefkoppeling
  • Twitterfeed
  • Aanvraag service- of garantie verzoek
heisterkamp

      Heisterkamp

 

  • Website gebouwd op basis van TYPO3
  • Koppeling met Hexon voor dagelijkse import/export
  • Multilanguage
  • Uitgebreid filtersysteem
  • Tijdelijke actiepagina's
  • Volledig responsive

Vragen over WordPress?

Stel ze en wij helpen je graag verder!

reCAPTCHA is required.