Webshop en fysieke winkel(s)

Met één en hetzelfde team?
 

 

 

 

 

 

 

Bereid je team voor op e-commerce

Een webshop starten naast fysieke winkel(s) is in deze tijd een logische stap voor veel ondernemers. Daar waar de pure online ondernemers de stap zetten richting de bakstenen variant, is er online nog plek voor de gevestigde orde van de fysieke winkels.

Reklame voor luiers
Is het je ooit opgevallen dat je een merk en type auto ineens heel veel ziet als je deze zelf net hebt gekocht? Of dat je de reklame voor luiers ineens wel waarneemt als je net zelf trotse vader of moeder bent geworden?
Op dezelfde wijze zul je bij elke nieuwe stap die je gaat zetten in de online wereld ineens gaan herkennen wat je al die tijd er voor langs je heen liet gaan. Het wordt ineens relevant en doordat je er zelf mee bezig bent kun je het plaatsen. Nu is het de kunst om jezelf, je team en je leveranciers op hetzelfde spoor te krijgen zodat je de nieuwe uitdagingen met z’n allen aan kunt gaan.

Zelf-controle
Merk je dat je steeds maar weer teamleden aan het overtuigen bent van bepaalde activiteiten die zij geacht worden op te pakken, taken te vervullen, dan weet je dat jouw doel niet centraal wordt gedragen. Waarschijnlijk is het doel niet voldoende herkenbaar, voelbaar.

E-commerce als uitdaging

Succes met WooCommerce

  • Top webshop systeem
  • WordPress+Webshop=WooCommerce
  • WordPress+WooCommerce=succes

WooCommerce is de e-commerce plugin voor WordPress. Hiermee combineer je het gemak van WordPress ook voor jouw webshop: middels plugins kun je deze helemaal op smaak brengen.

Een belangrijke aanvulling is het nieuwsbriefsysteem Mailchimp. Hiermee kun je een volwaardig e-mailmarketingsysteem koppelen, waardoor je verlaten winkelwagens, klanten die al langere tijd niets meer hebben besteld e.d. kunt volgen en activeren. Dit kan deels zelfs geautomatiseerd zodat jij je kunt focussen op optimalisatie van het proces.

Inzicht is de bepalende factor

Cijfers worden door diverse systemen, waarmee jij je online marketing activiteiten monitort, gegenereerd. Bepalend is wat jij hier uit kunt halen en hoe je dit vertaalt naar een aangepaste strategie om je doelen te bereiken.

KPI’s bepalen

Is al helder ingericht welke sub-doelen je per kanaal inzet voor je online succes? En wat er behaalt dienen te worden en welke meetbare en stuurbare waarden daar bij horen?
Middels welke indicatoren kun jij je activiteiten bijsturen: neem contact op om hier samen over te sparren!

Heb je vragen over WooCommerce?
Stel ze gerust! Vul onderstaand formulier in of bel ons direct op 053-7503030