Wat is foute linkbuilding en hoe maak je deze gezond?
Linkbuilding is al jaren een onderwerp waar veel meningen over circuleren. Daaraan zijn vele strategieën gekoppeld. Linkfarms komen nog steeds veel voor: afhankelijk van je leverancier daardoor ook.
Wat is linkbuilding?
Met Linkbuilding worden meestal de externe linken naar jouw website bedoeld. Naast externe heb je uiteraard ook interne linkbuilding. Deze heb je volledig zelf onder controle en zou daardoor goed gecontroleerd voor een goede structuur, herkenbaarheid en toegankelijkheid van je website moeten zorgen.
Een externe link kan heel eenvoudig een link op een willekeurige pagina van een andere website zijn naar die van jou.
Goede externe linken
Een link van een website die wat onderwerp betreft mooi aansluit op die van jou. Als dat dan ook nog van een specifieke pagina komt, met een specifieke tekst die direct doorverwijst naar aansluitende tekst op een specifieke pagina op jouw website, dan ben je goed bezig. Heel goed zelfs.
Andersom: een willekeurige link naar je home-pagina heeft niet zo heel veel zin.
Foute linkbuilding is snel geregeld en kost weinig in zowel euro’s als inspanning.
Er zijn diverse tools die al dan niet gratis voor een heleboel links kunnen zorgen via diverse websites. Je kunt zelf ook op diverse websites linken aanvragen. Of je vraagt om een uitwisseling van linken, een ruil. Vaak krijg je al voorstellen om dit middels advertorials te regelen.
Snel gedaan dus tegen lage kosten.
Goede linkbuilding kost tijd, moeite en eventueel flink budget.
Alles wat hierboven staat, maar dan op de juiste wijze uitgevoerd:
- op website van goede relevantie een link regelen
- op websites van hoge relevantie een link regelen
- op deze websites relevante content over jouw product of dienst laten plaatsen, liefst vaker
- op populaire websites door zelf artikelen te schrijven een aanwezigheid en daarmee link verkrijgen
Ga je voor de lange termijn dan ga je voor de weg met de meeste weerstand. Dan blijf je je eigen content en reden van bestaan ondersteunen ook in je linkbuilding. Dat levert uiteindelijk echt enthousiasme op!
Het risico van lage waarde linkbuilding?
Je komt in de linkfarm van je leverancier terecht en kunt daardoor minder makkelijk van leverancier wisselen. Heel veel linken van lage waarde kunnen immers opgeteld voor enige linkwaarde zorgen.
Hoe dan ook kan er een moment komen waarop Google deze lage linkwaardes tot 0 terugbrengt en eventueel zelfs negatief gaat waarderen. Puur omdat het onvoldoende bij je website past.
Advies: Houd het puur. Dan heb je meer profijt en ontvang je meer enthousiasme in return!
Hulp nodig? Montix helpt je graag.
Ons werk
Waar we trots op zijn:
Kips
Chicken Tonight
Pon Logistics
Digital marketing
Handleiding WooCommerce webshop
Compacte handleiding voor WooCommerce
Wat zijn de kosten van een WooCommerce webshop?
WooCommerce is een software waarmee je een webshop kan maken met een WordPress website. WooCommerce is erg populair en stijgt in gebruikers. Het is namelijk eenvoudig te gebruiken en er is (bijna) geen technische kennis voor nodig om een goed werkende webshop te bouwen. Wat zijn de kosten voor dit populaire software systeem?
Geen cookies bij Digital Marketing
Vanaf, naar verwachting, eind 2023 moet een website aan nog meer eisen voldoen voor de AVG. Hierdoor kunnen diverse factoren die nu de marketingactiviteiten goed meetbaar maken niet meer worden gemeten, denk aan: cookies.

Rana Güney
Tel:Â +31 (0)53 750 30 30
E-mail: support@montix.nl