Waar is je doelgroep op dit moment mee bezig, waar bereik je ze? Op welk moment bereik je ze? Waar wil je ze bereiken en waarmee? Lees hier alles over je doelgroep bereiken.
Online Marketing
SEO
Search Engine Optimization. Hoe richt je een website zo optimaal mogelijk in zodat de zoekmachine nieuwe items snel oppakt en je hoog rankt? Wat is hier qua techniek en content voor nodig? Hoe meet je dit goed?
Online Marketing
SEO
Search Engine Optimization. Hoe richt je een website zo optimaal mogelijk in zodat de zoekmachine nieuwe items snel oppakt en je hoog rankt? Wat is hier qua techniek en content voor nodig? Hoe meet je dit goed?
Technische SEO
Search Engine Optimization kent twee onderdelen: Technische SEO en Content SEO. Bij de technische kant komen deze onderwerpen aan bod:
- Website-structuur
- URL opbouw
- Snelheid van pagina’s
- In het cms geïntegreerde optimalisatie
Succes met een goede basis
Als je het tegendeel probeert, ongestructureerde content, een trage website en geen technische toevoegingen aan het cms om de SERP-presentatie te helpen verbeteren, ga je niet ver komen. Het gaat maar om enkele beschikbare plekken en die gratis kliks wil iedereen wel!

STRATEGISCH EN TECHNISCH ADVIES
Marko van den Berg
Content SEO
Waar komt het bij de inhoud op aan:
- interesse wekken en vasthouden (lage bounce)
- actueel interessant zijn (terugkerende bezoekers)
- inspireren
- het beste antwoord op een vraag leveren
Voor de zoekmachine en de bezoeker
Dus voor de bezoeker: de zoekmachine volgt vanzelf. Dit is al jaren de gouden regel voor het goed omgaan met content die ook voor SEO tot topresultaten leidt.
Er zit wel wat techneik achter, die helpt aan een sneller en vooral beter resultaat.
UI / UX
- Branding versterkend
- Drempel-vrij
Een prettige ervaring, meer emotie en gevoel dan in harde cijfers uit te drukken.
Maak het helder en daarmee makkelijk:
- Snel herkenbaar
- Ook voor kleurenblinden
(8% van de mannen!) - Overzichtelijk
CONVERSIE
- Verwachtingen waar maken
- Herkenning vergroten
- Vertrouwen versterken
Begrijpt de bezoeker de navigatie? Wordt de essentiële informatie begrepen? Volgt interactie?
Ook design is een continu-proces:
- Meten
- Bijsturen
- Blijven optimaliseren
GOEDE SEO LEVERT MEER OP
Als je website-opbouw optimaal is, dan gaan je advertenties ook meer en beter resultaat opleveren. Google waardeert een site ook voor de advertenties. Een mindere site kost veel meer advertentiebudget dan een top-site. Dit is dus dé kans om stappen voor te zijn!
Het proces
- Bepalen van de doelen
- Starten met de nulmeting
- Actiepunten maken en doorvoeren voor eerste verbeteringen
(eerste optimalisatieslag) - Planning maken voor regulier onderhoud
- Uitvoer (continu-proces)
- Controleren, meten en bijsturen
Blogberichten
Geen cookies bij Digital Marketing
Vanaf, naar verwachting, eind 2023 moet een website aan nog meer eisen voldoen voor de AVG. Hierdoor kunnen diverse factoren die nu de marketingactiviteiten goed meetbaar maken niet meer worden gemeten, denk aan: cookies.
Wat zijn de Key Performance Indicators voor digital marketing?
Juist voor Digital Marketing, waarbij je dus diverse instrumenten inzet om je doelen te halen, zijn kpi’s nodig om snel te meten waar je successen en waar je verbeterpunten of zelfs failures zitten. Zo weet je wat je kunt verbeteren en wat goed gaat.
SEO voor WooCommerce
SEO voor WooCommerce.
Naast maatwerkplugins, koppelingen met ERP systemen ed kunnen wij je helpen bij het optimalizeren van je WordPress Webshop op basis van WooCommerce.