Advies bij de start

van een webshop

 

 

 

 

 

 

 

Ben je je nog aan het oriënteren naar software voor je webshop?

Dan helpt dit:

  • Ben je al bekend met WordPress?
  • Wil je een systeem dat makkelijk is?
  • Wil je een systeem waarmee je goed kunt gaan scoren in de zoekmachines?

Kijk dan eens naar deze oplossing: Webshop met WordPress met de WooCommerce plugin!

Voor jouw webshop met WordPress kun je gebruik maken van de meest populaire en hardstgroeiende e-commerce oplossing van dit moment: WooCommerce. WooCommerce is een plugin binnen WordPress en verandert jouw website of blog in een volwaardige webshop. Inclusief weer de mogelijkheid om de shop helemaal naar je eigen smaak op te bouwen middels het van WordPress bekende templating en plugin-systeem.

 

Webshop (door)starten: advies

Heb je een webshop in een onhandig of kostbaar cms en ben je op zoek naar een betere oplossing? Of ben je al een tijd online aan het verkopen maar wil je een professionaliseringsslag maken? Kijk dan eens naar WooCommerce, de WordPress Webshop! Op dit moment vormen Magento en WooCommerce de twee meest populaire webshopsystemen. WooCommerce is de relatieve nieuweling: sinds 2011 op de markt. Door zijn combinatie met WordPress is dit webshopsysteem, dat als plugin wordt gekoppeld, op dit moment al het meest gebruikte systeem. Voordelen WooCommerce, de WordPress Webshop:

  • Snel op te zetten
  • Eenvoudig te bedienen
  • Het gemak van WordPress
  • De uitbreidbaarheid van WordPress
  • De enorme geschiktheid voor SEO
  • De mogelijkheid om maatwerk plugins te gebruiken
  • De vele out-of-the-box-plugins waardoor je snel kunt starten tegen lage kosten

Waar moet je rekening mee houden:

  • Ook hier is goede hosting essentieel
  • Voor grotere shops is hosting ongeveer net zo kostbaar als voor Magento
  • Updates komen veel vaker langs dan bij Magento en moeten echt worden doorgevoerd

Het voordeel van een WordPress Webshop is tevens dat veel mensen WordPress al kennen en er snel hun weg in vinden. Dus als je hulp nodig hebt dan is die goed te vinden. Welk shopsysteem en eigenlijk specifiek of WooCommerce voor jou de beste oplossing is, kunnen we middels een adviesronde samen bepalen.

Heb je al een Magento webshop?

Veel eigenaren van een webshop die op basis van Magento is gebouwd lopen tegen de volgende uitdagingen op:

  • Aanpassingen zijn kostbaar
  • Overgang naar Magento 2 is kostbaar

Hierdoor worden verbeteringen uitgesteld en kan het resultaat daardoor ook onder druk komen te staan.
Er is al veel geschreven over wanneer Magento en wanneer WooCommerce, maar als jouw webshop:

  • niet meer dan 100.000 artikelen bevat
  • niet meer dan 50.000 bezoekers per dag (!) heeft
  • geen enorm complexe structuur heeft
  • geen enorm complexe koppelingen heeft met externe systemen

Dan is WooCommerce een zeer professioneel e-commerce platform dat je als alternatief kunt overwegen. Er zijn inmiddels steeds betere tools om de data te migreren (zij het dat elke Magento webshop in de praktijk aanpassingen heeft waardoor deze tools standaard niet voldoende zijn) waardoor de overgang goed is te doen. Vergeleken met een overgang naar Magento 2.x is de overstap naar WooCommerce in veel gevallen een minder kostbare aangelegenheid.

Daarnaast vergroot je je slagkracht door met dit beduidend flexibelere systeem te werken waardoor je resultaten met minder kosten kunnen stijgen. Het onderhouden van een webshop blijft veel werk, maar maak het dan zo makkelijk mogelijk. Dan kun je je concentreren op de hoofdzaken!

Interesse in een overstap van Magento naar WooCOmmerce? Laat je informeren of vraag direct een offerte aan:
Bel met 053 7503030, mail naar support@montix.nl of vraag direct een offerte voor de migratie aan!

icon2

Meer te weten komen over Wordpress?
Volg dan onze workshop.

Must read over online marketing

Relevanter Verkeer met Doelgroepen in Google Ads

Wil je relevanter verkeer naar de website halen met Google Ads? Dan kun je jouw Google Ads optimaal inzetten met het gebruik van doelgroepen. Van remarketing banners tot Google Search, lees onze uitgebreide uitleg van doelgroepen en zie welke jij allemaal in kan stellen!

Lees meer

ValueTrack Parameters instellen

Google Ads ValueTracking is een geavanceerde manier om gedetailleerde informatie van een bezoeker te krijgen. In plaats van de standaard campagne, advertentiegroep, en zoekterm informatie, kun je met ValueTracking ook het specifieke apparaat en de advertentiepositie van de klik zien. Ontdek wat je met ValueTracking kan doen!

Lees meer

7 User Flow Tips voor jouw Webdesign

Het doel van iedere website is om de bezoeker te overtuigen om jouw producten en services te kopen. Dit doel kan echter niet bereikt worden als jouw website niet gebruiksvriendelijk is. Een groot deel hangt af van de user flow of gebruikersstroom. Lees in 7 tips hoe jij jouw gebruiksvriendelijkheid kan optimaliseren.

Lees meer

reCAPTCHA is required.