Starten met jouw WordPress Webshop

Ja, help mij verder

Een goede start is het halve werk!

Template

Het juiste thema

  • Flexibel
  • Snel aan te passen
  • Voor site en shop
  • AMP integratie
hosting_icoon

De juiste hosting

  • Snelheidsoptimalisatie
  • Dagelijkse backups
  • Wekelijkse updates
  • SSL certificaat
plugins_icoon

De juiste plugins

  • Formulieren
  • Betaalmodule
  • Social Media koppeling
  • Shop-specifieke plugins

Deze klanten gingen je voor

landgoed-de-holtweijde

Landgoed de Holtweijde

jajo project

Janssen de Jong bouw

carlinas project

Carlina's restaurant

Aanpak webshop starten

Stap 1: Benodigde functies bepalen

Wat moet jouw webshop kunnen vanaf de start: hoe komen de producten inclusief alle bijbehorende informatie in de shop? Hoe houd je deze bij? Hoe handel je bestellingen af?

Stap 2: Online marketing bepalen

Wat is jouw doelgroep en hoe spreek je deze aan? Hoe presenteer en verkoop jij jouw product? Op welke wijze ga je online marketing inzetten en wat moet daarvoor worden voorbereid in de shop?

Stap 3: Gewenst uiterlijk bepalen

Je sitestructuur, de pagina-indeling, de kleurstelling en gebruikte afbeeldingen: alles werkt mee aan de beleving voor de klant. Welke beleving wil jij neerzetten?

Stap 4: Bouw webshop

In deze fase wordt de shop zelf gerealiseerd: technisch en visueel. Dit gebeurd op een afgeschermd deel, zodat jij altijd online kunt meekijken en de voortgang kan volgen!

Stap 5: Vullen webshop

Nu gaan alle producten incl. bijbehorende content de shop in. En alle pagina’s rondom de webshop worden gevuld: je hebt immers de sterke combi van WordPress en WooCommerce, dus maak goed gebruik van dit voordeel!

Stap 6: Testen en live gaan!

Alles staat klaar. Nu nog goed testen, puntjes op de i en je start is een feit! Hoelang dit hele proces duurt? Als je nog geen of weinig ervaring hebt: neem de tijd. Plan hier minimaal 2 maanden voor in. Heb je veel ervaring: dan kan dit geheel in 2 weken zijn afgerond!

mobile phone

De kracht van een mobiele webshop

Mobielvriendelijk wordt “mobile first”. Hoe maak je jouw webshop “lekker” voor mobiele gebruikers?
Dit is natuurlijk al een hele tijd gaande, dat je je website en webshop vooral voor de mobiele gebruiker geschikt maakt. Althans, voor velen is dit de meest logische aanpak.
Er bestaan meerdere invullingen aan deze kreet, waarbij je 1 punt centraal kunt stellen, waar iedereen het over eens lijkt: hoe je het ook aanpakt, het moet “lekker” werken op je mobiel.

Aan de slag met 's werelds beste tooling

wordpress-tool
yoast
woocommerce-starten
divi-theme-logo

Wij zijn er om jou te helpen

Samen maken we van jouw wordpress webshop een online succes!

Ja, ik wil starten met een WordPress webshop!

reCAPTCHA is required.

Meer over WooCommerce

ValueTrack Parameters instellen

Google Ads ValueTracking is een geavanceerde manier om gedetailleerde informatie van een bezoeker te krijgen. In plaats van de standaard campagne, advertentiegroep, en zoekterm informatie, kun je met ValueTracking ook het specifieke apparaat en de advertentiepositie van de klik zien. Ontdek wat je met ValueTracking kan doen!

Lees meer

7 User Flow Tips voor jouw Webdesign

Het doel van iedere website is om de bezoeker te overtuigen om jouw producten en services te kopen. Dit doel kan echter niet bereikt worden als jouw website niet gebruiksvriendelijk is. Een groot deel hangt af van de user flow of gebruikersstroom. Lees in 7 tips hoe jij jouw gebruiksvriendelijkheid kan optimaliseren.

Lees meer