24-10-22

Mijn website converteert nauwelijks, wat nu?

Wanneer je website onvoldoende converteert, dan is het tijd voor conversie optimalisatie. Er zijn heel veel verschillende redenen waarom jouw website niet tot nauwelijks converteert. De reden hierachter is dus ook voor elke website verschillend en kan niet zomaar worden vastgesteld. Daarom biedt Montix een volledige website check-up aan. Bij deze website check-up worden alle problemen en bedreigingen vastgesteld. Aan de hand van deze lijst worden, kunnen wij advies geven en problemen oplossen, ook kunnen wij de hosting van je overnemen. Hierdoor weet je zeker dat je begint met een goede basis om je website verder op te bouwen.

Bij conversie optimalisatie zijn er een aantal punten waar je op moet letten:

  • De snelheid van je website

Een snelle laadtijd van je website is cruciaal om gebruikers vast te houden. Wanneer het laden te lang duurt kunnen zij afhaken en hierdoor loop je misschien wel conversies mis.

  • De content is niet gericht op de bezoeker

Jij weet waarschijnlijk heel goed waar je het over hebt op je website, maar snapt de bezoeker dit ook wel? Vaak worden teksten te ingewikkeld of te langdradig gemaakt waardoor de bezoeker afhaakt. Hierdoor loop je potentiële klanten en conversies mis. Door teksten kort maar krachtig te houden, houd je de aandacht vast en leidt dit tot meer conversies.

  • Hiërarchie

Het is bij Google erg belangrijk dat je de hiërarchie van je website duidelijk maakt. Hierdoor weet Google welke pagina’s belangrijk zijn en welke minder belangrijk zijn. Dit kun je doen door interne linkbuilding.

Montix kan je helpen bij het oppakken van alle genoemde punten. Ook andere problemen die we tijdens de check-up tegenkomen pakken we graag op! Zo kun jij als bedrijf verder groeien.

Bekijk ook eens onze lead scoring blog.

HOE ZORG JE DAT EEN WEBSITE GOED KAN CONVERTEREN

Als je een website hebt, wil je natuurlijk dat bezoekers doen wat je wilt dat ze doen. Of het nu gaat om het invullen van een formulier, het aanschaffen van een product of het lezen van een blogpost, het is een belangrijk onderdeel van webdesign om ervoor te zorgen dat je bezoekers gemakkelijk kunnen doen wat je wilt. Maar hoe zorg je ervoor dat een website goed converteert? Hier zijn enkele tips om je op weg te helpen:

Zorg voor een duidelijke call-to-action (CTA). Een CTA is een knop of link die bezoekers naar de volgende stap op je website leidt. Maak de CTA duidelijk zichtbaar en zorg ervoor dat het duidelijk is wat er gebeurt als bezoekers op de knop klikken.

Maak het gemakkelijk voor bezoekers om te navigeren. Zorg ervoor dat bezoekers gemakkelijk kunnen vinden wat ze zoeken op je website. Dit kan door middel van een duidelijke navigatiebalk en een zoekfunctie op je website.

Zorg voor een professioneel uitziende website. Een professioneel uitziende website zal vertrouwen opwekken bij bezoekers en ze aanzetten om actie te ondernemen. Zorg ervoor dat je website er netjes uitziet en gemakkelijk te lezen is op alle apparaten.

Maak gebruik van sociale bewijzen. Laat zien dat anderen ook gebruik maken van je product of dienst door middel van beoordelingen en getuigenissen van tevreden klanten. Dit kan vertrouwen opwekken bij nieuwe bezoekers en ze aanzetten om ook actie te ondernemen.

Test verschillende varianten van je website. Door A/B-tests te doen kun je ontdekken wat werkt en wat niet werkt op je website. Zo kun je gerichter aanpassingen doen om ervoor te zorgen dat je website beter converteert.

Zorg voor een snelle laadtijd. Bezoekers hebben geen geduld voor langzame websites en zullen snel wegklikken als de laadtijd te lang is. Zorg ervoor dat je website snel laadt door bijvoorbeeld gebruik te maken van een CDN (Content Delivery Network) en het compressen van afbeeldingen.

Maak gebruik van gerichte landingspagina’s. In plaats van bezoekers naar je homepage te sturen, kun je ook gerichte landingspagina’s gebruiken. Deze landingspagina’s zijn specifiek gericht op een bepaald product of dienst en geven bezoekers direct alle informatie die ze nodig hebben om een aankoop te doen.

Maak gebruik van kleur en visuele elementen. Kleur en visuele elementen kunnen helpen om de aandacht van bezoekers te vestigen op de belangrijkste elementen op je website. Gebruik kleuren die aansluiten bij je merk en zorg ervoor dat visuele elementen aansluiten bij de teksten op je website.

Maak het gemakkelijk voor bezoekers om contact met je op te nemen. Zorg ervoor dat bezoekers gemakkelijk contact met je kunnen opnemen als ze vragen hebben of hulp nodig hebben. Dit kan door middel van een contactformulier of live chatfunctie op je website.

Gebruik videocontent. Videocontent kan helpen om de aandacht van bezoekers te vestigen en kan ervoor zorgen dat ze langer op je website blijven. Maak gebruik van korte, krachtige video’s om je boodschap over te brengen en zorg ervoor dat ze aansluiten bij de rest van de content op je website.

Door deze tips te volgen, kun je ervoor zorgen dat je website beter converteert en dat bezoekers gemakkelijk doen wat je wilt dat ze doen. Het is belangrijk om regelmatig te blijven testen en aanpassingen te doen om ervoor te zorgen dat je website zo effectief mogelijk is.

Wat kunnen we nog toevoegen aan dit artikel?

Blog formulier

Contact informatie

Montix, Internetbureau
Rigtersbleek Aalten 4 – 108
7521 RB Enschede

Voor vragen, vrijblijvende offertes en advies:
E-mail: support@montix.nl
Tel: +31 (0)53 750 30 30

foto nora montix 2023

Marko van den Berg