KIPS.NL
Branding & Usability
LIEVER KIPS LEVERWORST,
DAN GEWONE LEVERWORST.
DAN GEWONE LEVERWORST.
Kips, het oer-Hollandse merk van Zwanenberg dat staat voor genieten van kwaliteit, is al lange tijd een klant. In maart 2020 kregen de Kips producten in de winkelschappen een nieuw jasje waarbij de kwaliteitsbeleving en de smakelijkheid zijn verbeterd. Bij dat nieuwe jasje hoort natuurlijk een nieuwe website. Meer gebruikersvriendelijk, voor bezoekers en ook voor de redactie, meer doelgericht én met een ontwerp dat past bij de nieuwe uitstraling van Kips. Een opdracht naar ons hart!
DE UITDAGING
Al snel vormden we met de afdeling marketing & communicatie van Kips een team, waarbij wij mandaat kregen om de site kritisch te bekijken en advies te geven op verbeteringen in structuur en invulling. Naar aanleiding van de eerste opzet van de website, waarbij de invulling en content waren voorbereid kon het top-bureau Alfred aan de slag met het aangeven van de layout-wensen om de nieuwe identiteit optimaal in de website verwerken. Hierbij was de overdracht direct na de schets zodat Montix de vertaling naar online voor haar rekening kon nemen. Daarbij is tevens alle content vernieuwt, zowel tekst als beeld.
ONZE AANPAK
Het bouwen van een website is een ongoing proces. Het maken van strategische keuzes wordt direct in een 1:1 live website-model gedaan. Alle briefing is in deze eerste opzet verwerkt. Aan de hand daarvan zijn 2-3 opzetten aangemaakt om consequenties en mogelijkheden te kunnen bespreken. Dit wireframe dat 1:1 met de website-techniek is opgezet waarmee ook de uiteindelijke website wordt gerealiseerd vormt de basis voor de briefing naar bureau Alfred. Een schets voor de implementatie van de vernieuwde branding is dan de basis voor de doorvertaling naar de volledige website. Opgebouwd vanuit een helder stappenplan is er op diverse momenten alle ruimte om gemaakte keuzes te herzien n.a.v. voortschrijdend inzicht c.q. actuele ontwikkelingen. Dit nemen we mee in het hele proces. Door deze aanpak kan direct worden gerekend op veel draagvlak binnen de organisatie van Kips omdat een ieder 1:1 mee kan kijken en op bepaalde momenten input kan leveren zodat evt. nog bijgestuurd kan worden. Alle stakeholders van de website zijn immers van belang om een uiteindelijk succesvolle site te kunnen lanceren. Dit geeft vanaf het begin af aan vertrouwen.
DE OPLOSSING
HET RESULTAAT
De nieuwe website van Kips, een site vol beleving is gebouwd in WordPress. De site brengt alle producten overzichtelijk in kaart, onder de bijbehorende productgroepen.
De site is eenvoudig te navigeren en staat boordevol inspirerende en sfeervolle content voor de bezoeker. Én, niet geheel onbelangrijk, er wordt veel data gemeten om zo de website het hele jaar door verder te optimaliseren.
Alle content op de website is door Kips zelfstandig te onderhouden via het gebruikersvriendelijke WordPress CMS.
Klant aan het woord
“Wij zijn heel blij met het eindresultaat. De manier van werken hebben wij als prettig ervaren, omdat je steeds live kunt zien wat het effect is van de aanpassingen en verschillende voorstellen zoals home page schetsen kunt zien. Hierdoor kan je een goede keuze maken tussen de verschillende opties.”
– Sanne Westdijk, Brand Manager
TOTAALBELEVING: VAN STRATEGIE TOT UITVOERING
Van strategie tot uitvoering: daar zijn we sterk in bij Montix. Met plezier bieden we online totaalconcepten. Naast de techniek denken we ook mee over de totaalbeleving. Wat wil je uitstralen, welke sfeer zet je neer? Wat voor beeld en tekst passen daarbij? Uiteraard staat de wens van de klant voorop!
Neem contact op
Contact
Contact informatie
Montix, Internetbureau
Rigtersbleek Aalten 4 – 108
7521 RB Enschede
Voor vragen, vrijblijvende offertes en advies:
E-mail: support@montix.nl
Tel: +31 (0)53 750 30 30
Thijs Oude Essink Nijhuis
Digital Marketeer