Online Marketing

SEO

Search Engine Optimization. Hoe richt je een website zo optimaal mogelijk in zodat de zoekmachine nieuwe items snel oppakt en je hoog rankt? Wat is hier qua techniek en content voor nodig? Hoe meet je dit goed?

Online Marketing

SEO

Search Engine Optimization. Hoe richt je een website zo optimaal mogelijk in zodat de zoekmachine nieuwe items snel oppakt en je hoog rankt? Wat is hier qua techniek en content voor nodig? Hoe meet je dit goed?

Technische SEO

Search Engine Optimization kent twee onderdelen: Technische SEO en Content SEO. Bij de technische kant komen deze onderwerpen aan bod:

  • Website-structuur
  • URL opbouw
  • Snelheid van pagina’s
  • In het cms geïntegreerde optimalisatie

Succes met een goede basis
Als je het tegendeel probeert, ongestructureerde content, een trage website en geen technische toevoegingen aan het cms om de SERP-presentatie te helpen verbeteren, ga je niet ver komen. Het gaat maar om enkele beschikbare plekken en die gratis kliks wil iedereen wel!

marko-portret-klein

STRATEGISCH EN TECHNISCH ADVIES

Marko van den Berg

Content SEO

Waar komt het bij de inhoud op aan:

  • interesse wekken en vasthouden (lage bounce)
  • actueel interessant zijn (terugkerende bezoekers)
  • inspireren
  • het beste antwoord op een vraag leveren

Voor de zoekmachine en de bezoeker
Dus voor de bezoeker: de zoekmachine volgt vanzelf. Dit is al jaren de gouden regel voor het goed omgaan met content die ook voor SEO tot topresultaten leidt.
Er zit wel wat techneik achter, die helpt aan een sneller en vooral beter resultaat. 

UI / UX

  • Branding versterkend
  • Drempel-vrij

Een prettige ervaring, meer emotie en gevoel dan in harde cijfers uit te drukken.


Maak het helder en daarmee makkelijk:

  • Snel herkenbaar
  • Ook voor kleurenblinden
    (8% van de mannen!)
  • Overzichtelijk

CONVERSIE

  • Verwachtingen waar maken
  • Herkenning vergroten
  • Vertrouwen versterken

Begrijpt de bezoeker de navigatie? Wordt de essentiële informatie begrepen? Volgt interactie?


Ook design is een continu-proces:

  • Meten
  • Bijsturen
  • Blijven optimaliseren

GOEDE SEO LEVERT MEER OP

Als je website-opbouw optimaal is, dan gaan je advertenties ook meer en beter resultaat opleveren. Google waardeert een site ook voor de advertenties. Een mindere site kost veel meer advertentiebudget dan een top-site. Dit is dus dé kans om stappen voor te zijn!

 

HET PROCES

  • Bepalen van de doelen
  • Starten met de nulmeting
  • Actiepunten maken en doorvoeren voor eerste verbeteringen
    (eerste optimalisatieslag)
  • Planning maken voor regulier onderhoud
  • Uitvoer (continu-proces)
  • Controleren, meten en bijsturen
WebDesign als continue proces

VERNIEUWEN EN VERBETEREN

Nieuwe inzichten, nieuwe gebruikersgroep, veranderend aanbod. De wereld staat niet bepaald stil, dus ook de visuele doorontwikkeling van de website niet.

Content managen, het proces bepaalt het succes

Daarom zijn er content-marketeers

Planning is één, spontane acties en vooral ook reacties geven leven in de brouwerij! Snel kunnen schakelen in de hele keten naast de kracht van consistentie is wat je wilt.

Een stelling die voor succes zorgt:

Aandacht maakt alles mooier

Je voelt het verschil, de kwaliteit. Zonder dat je er met woorden of heftige kleur-accenten extra zwaar de nadruk op hoeft te leggen. Of het nou om budget, middenmoot of topklasse gaat!

Blogberichten

marko-portret-klein

Strategisch en technisch advies

Marko van den berg

Tel: +31 (0)53 750 30 30
E-mail: info@montix.nl

reCAPTCHA is required.