De Montix Blog

Over: Creatie, Digital Marketing, WebDevelopment.

cookiemelding verplicht

Cookies en de cookiemelding
Er zijn diverse typen cookies die worden geplaatst bij het bezoeken van een website. Doel van cookies is het koppelen van een gebruiker aan de website. Dit kan voor meerdere doelen worden gedaan. Zo zijn er:

Functionele cookies
Analytische cookies
Overige cookies

Lees meer

Website sneller indexeren in Google

De afgelopen maanden zagen wij bij Montix meerdere keren uitzonderlijk hoge pieken in het aantal bezoekers via ons Google Analytics account. Op 2 juni verdubbelde het aantal bezoekers zelfs. Een dag later kregen wij een interessant mailtje van een marketingbedrijf die onze groei had opgemerkt.

Lees meer

Progressive Web App

Met een “progressieve web app” lever je jouw klanten het volgende voordeel:
Snel: Snelle interactie met vlotte laadtijden, animaties en scrollen
Betrouwbaar: Direct laden ook daar waar je geen goede internetverbinding hebt
Een stap voor: voelt als een app met een top ervaring voor gebruikers

Lees meer

Open Source Software

Open Source software

Wil je een webshop laten maken of een website? Zoek je goede hosting? Voor al deze zaken kun je als basis kiezen voor Open Source Software. Hiermee weet je zeker dat je vrij bent in de keuze van je leverancier en eigenaar bent van de data.

Lees meer

Hoog in Google 2

Dus:

Maak een toffe website
Zorg voor goede teksten
Zorg voor hoogwaardige afbeeldingen
Doe je best om de bezoeker te beiden waar hij voor komt
En nog mooier: overtref de verwachtingen!

Lees meer

Meest gebruikte devices

Wil je weten wat de meest gebruikte devices zijn? En op welke apparaten je website of webshop zou moeten werken? Bekijk dan de lijst hieronder met de meest gebruikte tablets en mobiele telefoons.
Ervaar je toch een probleem op een van de onderstaande apparaten? Laat het ons weten! Wij gaan graag de uitdaging aan om het probleem te verhelpen.

Lees meer

Aanmaken van formulieren via VFB Pro

Formulieren aanmaken d.m.v. VFB Pro Via VFB Pro is het mogelijk om flexibele formulier aan te maken. In dit bericht wordt uitgelegd hoe dit gedaan kan worden. Het integeren in een divi pagina wordt uitgelegd in de Divi handleiding VFB Pro: flexibel formulieren beheren...

Lees meer

Bijzondere pieken in website verkeer

De afgelopen maanden zagen wij bij Montix meerdere keren uitzonderlijk hoge pieken in het aantal bezoekers via ons Google Analytics account. Op 2 juni verdubbelde het aantal bezoekers zelfs. Een dag later kregen wij een interessant mailtje van een marketingbedrijf die onze groei had opgemerkt.

Lees meer

7 User Flow Tips voor jouw Webdesign

Het doel van iedere website is om de bezoeker te overtuigen om jouw producten en services te kopen. Dit doel kan echter niet bereikt worden als jouw website niet gebruiksvriendelijk is. Een groot deel hangt af van de user flow of gebruikersstroom. Lees in 7 tips hoe jij jouw gebruiksvriendelijkheid kan optimaliseren.

Lees meer

Gratis bezoekers

Wat er wel gratis aan is.
Je betaald niets voor de “click”. Een bezoeker maakt zelf zijn keuze, vaak ook aan de hand van de begeleidende tekst bij jouw vermelding. Voor de bezoeker voelt het ook onafhankelijk om op de organische resultaten af te gaan ipv op de advertenties.

Lees meer

CTR Verhogen met Rich Snippets

De strijd om op te vallen binnen zoekmachines is erg fel. Bedrijven zoeken altijd manieren om op te vallen tussen concurrenten. Als ondernemer moet je daar in deze online wereld ook aan denken. Rich Snippets kunnen je helpen om jouw bedrijf te onderscheiden binnen zoekmachines.

Lees meer

Google Ads Conversies aansturen

Google Ads is een investering die goed moet worden onderhouden. Het doel is immers om aankopen of leads te genereren, ook wel bekend als conversies. We willen deze conversies halen, maar dat is nog niet zo simpel. Wat is beste manier om Google Ads aan te sturen op conversies? Wij geven graag ons deskundig advies om jou verder te helpen met jouw Google Ads!

Lees meer

Google Ads voor de Feestdagen

Aan de basis van ieder Google Ads account hoort een zorgvuldig doordachte strategie te staan, vooral bij webshops. Om de beste resultaten te halen kun je het als bedrijf je niet veroorloven om grote fouten te maken. Google Ads is geen uitzondering van de regel. Het begint allemaal met een succesvolle strategie!

Lees meer

Google Ads Strategie voor Webshops

Aan de basis van ieder Google Ads account hoort een zorgvuldig doordachte strategie te staan, vooral bij webshops. Om de beste resultaten te halen kun je het als bedrijf je niet veroorloven om grote fouten te maken. Google Ads is geen uitzondering van de regel. Het begint allemaal met een succesvolle strategie!

Lees meer

ValueTrack Parameters instellen

Google Ads ValueTracking is een geavanceerde manier om gedetailleerde informatie van een bezoeker te krijgen. In plaats van de standaard campagne, advertentiegroep, en zoekterm informatie, kun je met ValueTracking ook het specifieke apparaat en de advertentiepositie van de klik zien. Ontdek wat je met ValueTracking kan doen!

Lees meer

Kiezen voor long tail of short tail zoekwoorden?

Je wilt als ondernemer met jouw website of webshop hoog scoren in de zoekresultaten van google en het liefst ook nog op zoekwoorden die flink wat bezoekers naar de website trekken. Wij leggen het verschil uit tussen long tail en short tail zoekwoorden zodat jij de juiste keus kan maken voor jouw website.

Lees meer