De Montix Blog
Over: Creatie, Digital Marketing, WebDevelopment.
cookiemelding verplicht
Cookies en de cookiemelding
Er zijn diverse typen cookies die worden geplaatst bij het bezoeken van een website. Doel van cookies is het koppelen van een gebruiker aan de website. Dit kan voor meerdere doelen worden gedaan. Zo zijn er:
Functionele cookies
Analytische cookies
Overige cookies
Website sneller indexeren in Google
De afgelopen maanden zagen wij bij Montix meerdere keren uitzonderlijk hoge pieken in het aantal bezoekers via ons Google Analytics account. Op 2 juni verdubbelde het aantal bezoekers zelfs. Een dag later kregen wij een interessant mailtje van een marketingbedrijf die onze groei had opgemerkt.
Typo3 internetbureau
Typo3 bestaat al sinds 1998 en wij werken er binnen ons typo3 internetbureau al sinds 2007 mee. Diverse projecten, van groot tot klein en van eenvoudig tot complex.
MailChimp internetbureau
Grafische ontwerpen en opzetten van templates voor elke doelgroep separaat. Bij Montix praat je met een fullservice MailChimp internetbureau.
internetbureau strategie bepalen
Bijsturen, reageren op nieuwe ontwikkelingen in de markt of in het online gebruik van de verschillende middelen. Dashboards.
Webshop starten naast fysieke winkel(s)
Daar waar de pure online ondernemers de stap zetten richting de bakstenen variant, is er online nog plek voor de gevestigde orde van de fysieke winkels.
Online verkopen en jouw team
Online verkopen en jouw team:
Je hebt de afgelopen jaren diverse online activiteiten ontplooid en misschien al 3 versies van je website laten bouwen.
Zo zelfstandig mogelijk
Het belang van zoveel mogelijk zelf de medewerkers ook de online verkoop laten managen:
Weten waar de uitdagingen liggen
Strategische keuzes zelf bepalen
Leveranciers alleen voor support
Progressive Web App
Met een “progressieve web app” lever je jouw klanten het volgende voordeel:
Snel: Snelle interactie met vlotte laadtijden, animaties en scrollen
Betrouwbaar: Direct laden ook daar waar je geen goede internetverbinding hebt
Een stap voor: voelt als een app met een top ervaring voor gebruikers
Mailchimp dubbele opt-in
Mailchimp blijft voor Europa veilig: Als jouw webshop zich op de Europese markt richt, dan blijft de dubbele opt-in standaard aan staan.
AVG en je website
Wat houdt de AVG ofwel GDPR in?
Per 25 mei 2018 treedt de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (of in het engels General Data Protection Regulation) in.
Wat bepaald de kosten van een website?
AVG compliant website
Digitale toegankelijkheid van je website
Hoe toegankelijk is jouw website voor iemand met een beperking?
Heb je weleens nagedacht hoeveel mensen een beperking hebben die van invloed is op het bezoeken van een website? Dit noem je de digitale toegankelijkheid van jouw website.
MailChimp voorwaarden en de AVG
Vanaf 15 mei 2019 heeft Mailchimp wijzigingen aangebracht aan hun voorwaarden en prijsbeleid. De belangrijkste wijziging is het feit dat Mailchimp niet langer de maandelijkse kosten baseert op het aantal subscribers.
Open Source Software
Open Source software
Wil je een webshop laten maken of een website? Zoek je goede hosting? Voor al deze zaken kun je als basis kiezen voor Open Source Software. Hiermee weet je zeker dat je vrij bent in de keuze van je leverancier en eigenaar bent van de data.
Mailchimp integratie
Maak je ook gebruik van Woocommerce? Pak dan ook de extra functies die Mailchimp en Woocommerce hierin mogelijk maken mee:
Mailchimp ondersteuning
Maak je al langer gebruik van Mailchimp en wil je kijken hoe je de nieuwe functies van Mailchimp Pro kunt integreren in je Woocommerce webshop?
dashboard content marketing
Als fullservice internetbureau, gevestigd in het oosten van Nederland, helpen wij bij het genereren van overzicht over je content marketing.
MailChimp strategie
Ondersteuning bij het bedenken van je aanpak. Daarnaast helpen we je ook graag in de uitvoering.
WordPress voor de beste positionering bij Google
WordPress voor de beste positionering bij Google: de basis voor al je latere online marketing inspanningen.
Wil je gebruiksgemak?
Wil je snel inspelen op actuele situaties?
Wil je snel je site of shop kunnen aanpassen?
Google accelerated mobile pages amp
Google accelerated mobile pages amp in het kort, zijn bedoeld om pagina’s/websites die voldoen aan de gestelde eisen hoger te positioneren in de zoekresultaten van Google dan pagina’s die hier niet aan voldoen.
Betaalsystemen voor je WordPress Webshop met WooCommerce
Ben je op zoek naar een goede oplossing voor de online betalingen? Als betaalsystemen voor je WordPress Webshop met WooCommerce biedt Mollie je diverse opties qua betalingen ofwel afrekensystemen en heeft daarnaast verschillende pakketten.
Duitse content voor WordPress Webshop
Duitse content voor WordPress Webshop.
Uitzonderingen daargelaten is het verstandig om per taal, per land, de cultuur en taal te gebruiken om meer succes te halen met je webshop of website.
SEO voor WooCommerce
SEO voor WooCommerce.
Naast maatwerkplugins, koppelingen met ERP systemen ed kunnen wij je helpen bij het optimalizeren van je WordPress Webshop op basis van WooCommerce.
AMP Google Accelerated Mobiel Pages: 2
A/B testen met big data
Over Big Data wordt veel gesproken.
Over A/B testen ook! Google heeft zijn tools waarmee jij jouw website kunt verbeteren uitgebreid en blijft deze uitbreiden.
Hoog in Google 2
Dus:
Maak een toffe website
Zorg voor goede teksten
Zorg voor hoogwaardige afbeeldingen
Doe je best om de bezoeker te beiden waar hij voor komt
En nog mooier: overtref de verwachtingen!
Advies bij software-trajecten
Loop je tegen een software traject aan waarbij je ondersteuning kunt gebruiken om de briefing helder te krijgen of zit je al in het offerte traject maar vind je het lastig om deze te vergelijken? Wij helpen met advies bij software-trajecten.
Veelvoorkomende zoekvraag
Webbouwer gezocht voor een WordPress website met ingebouwde webshop: WooCommerce!
Een nieuwe website maken
Als je weet je hoe het proces voor een nieuwe website er uit zou moeten zien? Hiermee bepaal je met welk bureau je aan de slag gaat!
Traffic op je website is meer dan alleen de traffic
Meer verkeer op jouw website Wat doet dit met jouw site? Als je na al je SEO-inspanningen of door de juiste SEA/SMA acties duidelijk meer verkeer op je site krijgt, dan gebeurd er meteen een heleboel met je...
Google advertenties verdwijnen
De zoekresultaten zoals we deze kennen van Google zijn niet meer. Sinds vorige week toont Google geen advertenties meer aan de zijkant van de zoekresultaten maar alleen aan de boven en onderkant van de zoekresultaten.
Mobile first
Voor een betere werking en ervaring is het noodzakelijk om je browser up-to-date te houden. Check hier of jouw browser up-to-date is!
Meest gebruikte devices
Wil je weten wat de meest gebruikte devices zijn? En op welke apparaten je website of webshop zou moeten werken? Bekijk dan de lijst hieronder met de meest gebruikte tablets en mobiele telefoons.
Ervaar je toch een probleem op een van de onderstaande apparaten? Laat het ons weten! Wij gaan graag de uitdaging aan om het probleem te verhelpen.
Bouw van een nieuwe website
Als je weet je hoe het proces voor een nieuwe website er uit zou moeten zien? Hiermee bepaal je met welk bureau je aan de slag gaat!
Office 365 voor e-mail
Vanaf 1 e-mail adres de ideale oplossing
Ook als je maar 1 e-mailadres nodig hebt of slechts enkele dan is Office365 de ideale oplossing om je e-mail in onder te brengen.
Aanmaken van formulieren via VFB Pro
Formulieren aanmaken d.m.v. VFB Pro Via VFB Pro is het mogelijk om flexibele formulier aan te maken. In dit bericht wordt uitgelegd hoe dit gedaan kan worden. Het integeren in een divi pagina wordt uitgelegd in de Divi handleiding VFB Pro: flexibel formulieren beheren...
Betalen na ontvangst met AfterPay
Tips voor het verbeteren van je website
1. Aandachtspunt nr 1 bij het verbeteren van je website.
Met welke verwachting komt de bezoeker naar je website? Nog concreter: waar heeft hij op geklikt en op welke pagina komt hij terecht?
Waarom is seo zo interessant?
Online marketing verschillen tussen grote en kleine bedrijven
Bijzondere pieken in website verkeer
De afgelopen maanden zagen wij bij Montix meerdere keren uitzonderlijk hoge pieken in het aantal bezoekers via ons Google Analytics account. Op 2 juni verdubbelde het aantal bezoekers zelfs. Een dag later kregen wij een interessant mailtje van een marketingbedrijf die onze groei had opgemerkt.
Interne Zoekopdrachten instellen
Vele websites maken gebruik van een zoekbalk in de website. Het maakt producten of services vinden een stuk makkelijker. Voor een website is het echter ook goed om te weten wat er gezocht wordt op de website. Het helpt bedrijven om het volgende te zien:
7 User Flow Tips voor jouw Webdesign
Het doel van iedere website is om de bezoeker te overtuigen om jouw producten en services te kopen. Dit doel kan echter niet bereikt worden als jouw website niet gebruiksvriendelijk is. Een groot deel hangt af van de user flow of gebruikersstroom. Lees in 7 tips hoe jij jouw gebruiksvriendelijkheid kan optimaliseren.
Content voor je website
Hoe bepaal je wat je allemaal nodig hebt voor de nieuwe website? En hoe regel je dat je het juiste materiaal laat produceren?
Gratis bezoekers
Wat er wel gratis aan is.
Je betaald niets voor de “click”. Een bezoeker maakt zelf zijn keuze, vaak ook aan de hand van de begeleidende tekst bij jouw vermelding. Voor de bezoeker voelt het ook onafhankelijk om op de organische resultaten af te gaan ipv op de advertenties.
Hoog in Google
CTR Verhogen met Rich Snippets
De strijd om op te vallen binnen zoekmachines is erg fel. Bedrijven zoeken altijd manieren om op te vallen tussen concurrenten. Als ondernemer moet je daar in deze online wereld ook aan denken. Rich Snippets kunnen je helpen om jouw bedrijf te onderscheiden binnen zoekmachines.
Relevanter Verkeer met Doelgroepen in Google Ads
Wil je relevanter verkeer naar de website halen met Google Ads? Dan kun je jouw Google Ads optimaal inzetten met het gebruik van doelgroepen. Van remarketing banners tot Google Search, lees onze uitgebreide uitleg van doelgroepen en zie welke jij allemaal in kan stellen!
Google Ads Conversies aansturen
Google Ads is een investering die goed moet worden onderhouden. Het doel is immers om aankopen of leads te genereren, ook wel bekend als conversies. We willen deze conversies halen, maar dat is nog niet zo simpel. Wat is beste manier om Google Ads aan te sturen op conversies? Wij geven graag ons deskundig advies om jou verder te helpen met jouw Google Ads!
Google Ads voor de Feestdagen
Aan de basis van ieder Google Ads account hoort een zorgvuldig doordachte strategie te staan, vooral bij webshops. Om de beste resultaten te halen kun je het als bedrijf je niet veroorloven om grote fouten te maken. Google Ads is geen uitzondering van de regel. Het begint allemaal met een succesvolle strategie!
Google Ads Strategie voor Webshops
Aan de basis van ieder Google Ads account hoort een zorgvuldig doordachte strategie te staan, vooral bij webshops. Om de beste resultaten te halen kun je het als bedrijf je niet veroorloven om grote fouten te maken. Google Ads is geen uitzondering van de regel. Het begint allemaal met een succesvolle strategie!
Google Display: Effectief adverteren met Banners
Een belangrijk onderdeel van Google Ads is adverteren in het Display Netwerk van Google. Vele bedrijven maken gebruik van banners om bijvoorbeeld de naamsbekendheid te vergroten. De grote vraag is echter: haalt jouw bedrijf het meeste uit deze Display banners?
ValueTrack Parameters instellen
Google Ads ValueTracking is een geavanceerde manier om gedetailleerde informatie van een bezoeker te krijgen. In plaats van de standaard campagne, advertentiegroep, en zoekterm informatie, kun je met ValueTracking ook het specifieke apparaat en de advertentiepositie van de klik zien. Ontdek wat je met ValueTracking kan doen!
Google Ads: haal Voordeel uit Laag Zoekvolume
Wanneer je deze zoekwoorden instelt is er echter een kans dat dit als ‘laag zoekvolume’ naar boven komt. Hoe moet je omgaan met laag zoekvolume? En hoe kun je hier met jouw Google Ads op inspelen? Wij leggen graag uit hoe jij het meeste voordeel haalt uit laag zoekvolume!
Kiezen voor long tail of short tail zoekwoorden?
Je wilt als ondernemer met jouw website of webshop hoog scoren in de zoekresultaten van google en het liefst ook nog op zoekwoorden die flink wat bezoekers naar de website trekken. Wij leggen het verschil uit tussen long tail en short tail zoekwoorden zodat jij de juiste keus kan maken voor jouw website.