17-07-17

Software traject

Voor WordPress, WooCommerce, Typo3 en Online Marketing

Adviseren bij software-trajecten

Onafhankelijk advies bij online software trajecten

Loop je tegen een software traject aan waarbij je ondersteuning kunt gebruiken om de briefing helder te krijgen of zit je al in het offerte traject maar vind je het lastig om deze te vergelijken? Wij helpen met advies bij software-trajecten.

  • Onafhankelijk advies
  • Briefing samenstellen
  • Offertes beoordelen
  • Leverancier kiezen
  • Project tijdens de uitvoer begeleiden
  • Vastgelopen projecten vlot trekken

Hoe pakken wij dit aan?

  • Resultaten uit het verleden bieden garanties voor de toekomst: door de jarenlange ervaring herkennen wij knelpunten en weten deze op te lossen cq weer werkbaar te maken.
  • Middels een situatie-scan
  • Door het oppakken van de communicatie

Aandachtspunten

Als je zelf software laat ontwikkelen of als je een bestaande applicatie gaat kiezen en die op maat laat aanpassen voor jouw proces, dan is het van belang om oa op deze punten te letten:

  • Van wie is de software na oplevering?
  • Is de basis Open Source?
  • Zijn alle aanpassingen jouw eigendom?
  • Waar staat de applicatie?
  • Kan de applicatie op een eigen server draaien?
  • Hoe is de backup geregeld?
  • Wat gebeurd er bij calamiteiten? Wie grijpt er dan hoe snel in?
  • Wat zijn de bijbehorende SLA mogelijkheden?
  • Wat zijn de te verwachten jaarlijkse onderhoudskosten?
  • Wat zijn de te verwachten jaarlijkse hostingkosten, incl backup faciliteiten?
  • Zijn er bijkomende licentiekosten?
  • Wie is eigenaar van de licenties?
  • Ben je vrij om enig moment te wisselen van leverancier?
  • Hoe wordt de implementatie geregeld?
  • Dienen er intern aanpassingen aan de it infrastructuur te worden gedaan?
  • Hoe worden vragen van medewerkers beantwoord?
  • Is de helpdesk in NL, of in het buitenland en in het engels?

Check-up

Laat je WooCommerce installatie controleren:

  • Is de opbouw zoals die hoort te zijn?
  • Is alles up-to-date?
  • Is het thema goed geïmplementeerd?
  • Is de site snel genoeg?
  • Is de backup goed geregeld?
  • Is de shop SEO-technisch goed ingericht?

Het is van belang dat:

  • Je zelf ten allen tijde controle hebt of snel kunt krijgen
  • Je zelf volledig eigenaar bent incl van evt. licenties
  • Support voor de komende jaren is gegarandeerd
  • Support snel beschikbaar is

Dit type advies hebben wij inmiddels geleverd aan overheden en mkb-bedrijven. Veelal ging het daarbij om maatwerk oplossingen.

Ben je op zoek naar ondersteuning om jouw project op de rails te zetten of om de juiste beslissingen te kunnen nemen? Neem gerust contact op voor een afspraak: 053 7503030 of via support@montix.nl

Wat kunnen we nog toevoegen aan dit artikel?

Blog formulier

Contact informatie

Montix, Internetbureau
Rigtersbleek Aalten 4 – 108
7521 RB Enschede

Voor vragen, vrijblijvende offertes en advies:
E-mail: support@montix.nl
Tel: +31 (0)53 750 30 30

foto nora montix 2023

Marko van den Berg