SEA
Snel relevant verkeer genereren op jouw website.
Meer verkeer en conversies behalen voor jouw website. SEA toepassen op jouw website zorgt voor meer verkeer en snel bovenaan staan in de zoekmachines. Hierdoor ben je beter vindbaar en kan de doelgroep jouw website gemakkelijk vinden.
Continue monitoring en bijsturing om budget en effect te optimaliseren
Op maat gemaakte campagnes die jouw onderscheidend vermogen optimaal laten zien
Uitgebreid zoekwoordenonderzoek om jouw niche/kansen te ontdekken
Juiste strategie
Doelgericht en efficiënt
Gebruik maken van goed ingerichte en continu geoptimaliseerde SEA zorgt voor meer relevant verkeer. Op basis van een sterke strategie, kan het doel snel worden behaald. Voor nieuwe producten of diensten is dit tevens de manier om jouw aanbod, jouw product snel te testen in de markt.
Het opzetten van een SEA strategie voor een campagne verloopt in 3 heldere stappen:
- Definiëren van doelstellingen.
- Identificeren van relevante zoekwoorden.
- Samenstellen van aanpak en advertenties.
Campagnebeheer
Optimaal resultaat behalen/Resultaat blijven optimaliseren
Na het live zetten van de advertenties begint het onderhoud en daarmee optimaliseren. Bij advertenties is het belangrijk dat we tijdens de inregelperiode zo veel mogelijk bijsturen om het optimale resultaat te behalen. Denk hierbij aan:
- Budgetbeheer
- Prestatiebewaking
- Uitsluiten van irrelevante zoektermen
- Titels en beschrijvingen aanpassen
On-page aanpassingen
Relevantie voor je gebruikers
Goede landingspagina’s zijn belangrijk bij Google Ads omdat ze een belangrijke rol spelen in het omzetten van kliks naar conversies. Het is belangrijk dat de pagina waarop de bezoeker terecht komt, passend is bij de advertentie en de zoekopdracht van de gebruiker. De punten waar wij vooral op letten zijn:
- Relevantie
- Een duidelijke Call-to-Action
- Snelle laadtijd
Gebruikte Tools
Onder andere deze:


Nora
Yigit
Digital Marketeer
Neem contact met ons op
Wil jij meer verkeer en conversies behalen voor jouw website?
Ontdek wat SEA voor jou kan bijdragen.
- Juiste strategie
- Campagnebeheer
- On-page aanpassingen
Definiëren van doelstellingen
Doelstellingen dienen als een rode draad. Doordat we samen met jou de doelstellingen definiëren, voordat de campagnes worden opgezet, weten we welke doelen je wilt behalen en kunnen we zorgen dat de uitingen hierop worden aangepast. Met een duidelijk doel voor ogen kunnen we hierop bijsturen en monitoren en wordt het behalen van de doelen makkelijker.
Identificeren van relevante zoekwoorden
Zoekwoorden zijn de basis van je campagne. We kunnen zelf aangeven op welke zoekwoorden we gevonden willen worden. Dit is cruciaal bij het opstellen van een campagne. Daarom gaat er bij Montix altijd, voor de opzet van een campagne, een uitgebreid zoekwoordenonderzoek aan vooraf. We baseren onze zoekwoorden op een aantal criteria:
- Het zoekvolume
- De concurrentie
- De CPC (Cost Per Click)
- Of het bij de doelstellingen past
- Of het bij de doelgroep past
Door deze criteria in acht te nemen komt er een lijst met zoekwoorden uit. Deze zoekwoorden zijn passend bij jouw doelgroep, jouw doelen en jouw budget. Zo kun je snel beginnen met het bereiken van potentiële klanten.
Samenstellen van effectieve advertenties
Na het definiëren van de doelstellingen en het identificeren van de relevante zoekwoorden, gaan we ons bezig houden met het samenstellen van effectieve advertenties. In deze advertenties maken we gebruik van verschillende soorten campagnes:
- Zoekadvertenties
- Display-advertenties
- Shopping-advertenties
- Videoadvertenties
- App-advertenties
Afhankelijk van de doelstellingen van jouw bedrijf, beslissen we welke soort campagne bij jouw doelen past. Wanneer dit is vastgesteld, zetten we de advertenties klaar. Dit doen we door een combinatie te maken van tekst en beeld. Deze combinatie maken we passend bij jouw doelgroep. Zo weet je zeker dat jouw advertenties het maximale effect hebben.
Het toetsen van jouw product en optimaliseren van het productaanbod
Google ads is zeer geschikt om jouw producten te toetsen en je productaanbod te optimaliseren. Doordat je snel veel verkeer genereert op jouw website wordt direct duidelijk of jouw product aanslaat of dat je toch nog wat veranderingen moet aanbrengen.
Klantreactie
We delen graag onze kennis

KLANT AAN HET WOORD
Quote: Harmke Dirkse, Hoofd HR Zwanenberg
“Snel schakelen met elkaar, veel vragen stellen, alles willen weten; dat maakt Montix anders dan andere partijen.”
Het meeste uit je budget halen
Zoveel mogelijk vertoningen, kliks, verkeer en conversies behalen, met zo min mogelijk budget. Dit vraagt de nodige aandacht van ons. Door jouw budget nauwlettend in de gaten te houden en te optimaliseren, zorgen we ervoor dat jij het meeste uit jouw campagnes haalt.
Inzicht in de prestaties van je advertenties
Om je advertenties optimaal te laten presteren optimaliseren wij regelmatig de effectiviteit van je advertentiecampagnes. De klikfrequentie, vertoningen, conversies en kosten per klik worden nauwlettend in de gaten gehouden. Zo kunnen we razendsnel reageren op de data die wij vanuit Google Ads binnenkrijgen en kunnen we eventuele aanpassingen snel toepassen. Door deze data-driven aanpak halen wij hierdoor het meeste uit jouw advertenties.
De relevantie en kwaliteit van je advertenties verbeteren
Vooral in de inregelperiode van je advertenties worden deze bij veel verschillende zoektermen getoond. Ook bij zoektermen waar je liever niet getoond wordt. Het is dus noodzakelijk dat we bijtijds sturen op waar je op gevonden wilt worden en waarop niet. Daarom lopen we bij Montix continu de zoektermen na en sluiten irrelevante zoektermen combinaties uit. Hierdoor wordt jouw budget alleen uitgegeven aan zoekopdrachten die echt bij jou van toepassing zijn.
Klikfrequentie verhogen
De titel en beschrijving zijn de eerste dingen die potentiële klanten zien wanneer ze je advertentie zien, dus het is belangrijk dat deze aantrekkelijk, duidelijk en relevant zijn voor de zoekopdracht van de gebruiker. Doordat wij de titels en beschrijvingen regelmatig optimaliseren, zorgen we ervoor dat jouw advertenties beter aansluiten bij de zoekopdrachten van potentiële klanten en hun aandacht trekken. Dit kan de klikfrequentie van je advertenties verhogen, wat kan leiden tot meer verkeer naar je website en conversies.
Cases
Het werk waar we trots op zijn

Realisatie nieuwe website
Secondhome Invest

Eerste plek in de zoekmachine
Tripleimpact

Verviervoudiging van organisch verkeer op website
Westbound Travel
Het effect van goede relevantie
Relevantie is een van de belangrijkste factoren bij het maken van een effectieve landingspagina voor Google Ads. Dit komt omdat gebruikers op zoek zijn naar specifieke informatie of oplossingen wanneer ze klikken op een advertentie. Als de landingspagina relevant is voor hun zoekopdracht en overeenkomt met wat er in de advertentie wordt beloofd, dan is de kans groot dat ze lang op de pagina blijven. Dit kan dus resulteren in een hoge betrokkenheid, een laag bouncepercentage, goed presterende advertenties en daarmee een toename van de conversie!
Call-to-Action voor meer conversies
Een duidelijke Call-to-Action kan de conversieratio’s van jouw advertenties en het rendement op de advertentie-investering verhogen. Als gebruikers de landingspagina bezoeken, is het doel om hen te overtuigen om verder te gaan in de conversietrechter, zoals het invullen van een formulier, het voltooien van een aankoop of het aanvragen van meer informatie. Hiervoor is een duidelijke en goed gepositioneerde Call-to-Action noodzakelijk.
Het effect van een snelle laadtijd
Een snelle laadtijd van de landingspagina is een cruciaal onderdeel van een effectieve campagne via Google Ads. Het verbetert de gebruikerservaring en vergroot de kans dat gebruikers op de pagina blijven en converteren. Een snelle laadtijd kan ook bijdragen aan een betere advertentieranking en dus meer vertoningen op een hogere positie voor hetzelfde budget.
Contact
Neem contact op
Contact
Blog
We delen graag onze kennis
Wat is SEA?
SEA is een afkorting van Search Engine Advertising. Dit houdt in dat je adverteert op een zoekmachine. SEA is een betaalde manier om bovenaan te staan in de zoekresultaten van een zoekmachine.
Wat is SEM?
Als je een website hebt, wil je dat deze natuurlijk druk bezocht wordt. Een bekende en effectieve methode om dit te bereiken, is door hoog in Google te staan. De meeste Google gebruikers bekijken vaak alleen de eerste pagina van de zoekresultaten. De hoogste vier of vijf worden het meest bekeken. Om hoog in Google te komen staan, zou je gebruik kunnen maken van SEM, maar wat is SEM eigenlijk?
Wat kan je met Google Ads?
Tegenwoordig adverteren veel bedrijven via Google Ads. Maar hoe werkt dit precies en wat kan je er mee bereiken?