08-12-19

Pak Online Marketing anders aan

Kijk naar je doel

Doelen bereiken, targets halen

Voor goede digital marketing heb je heldere doelen nodig.

Zonder doel, enkelvoud of meervoud, kun je niet richten.
Online is er veel ruimte opgeslokt door partijen die elke techniek inzetten om zichtbaar te zijn en conversie te behalen. Er is echter eveneens nog veel ruimte die niet is ingenomen. Of die nog niet overtuigend is ingenomen. Hier kun je op inspelen, op focussen. Daar kun jij onder andere je doelen bereiken.

Veel tips en adviezen komen vanuit situaties zoals deze voor grote spelers gelden. Voor zeer ervaren partijen die steeds verder groeien, oa door online. Wat in het verleden werkte werkt nu echter vaak niet meer of veel minder goed.

En daar waar grote partijen vaak voor een aanpak in het groot gaan, en daarmee helaas heel algemeen zijn, is er nog veel ruimte om op kleinere schaal te scoren. Lokaal beter gevonden worden kan een goede start zijn. Afhankelijk van je plannen kan dat zelfs al voldoende zijn.

Een veel gehoord argument is dat Google weer eens een andere aanpak heeft. Een wijziging in het algoritme dat ook invloed heet op jouw resultaten in de online vindbaarheid. De site moet worden aangepast, de seo-inrichting aangepast en Google Ads moet meer bij gaan dragen om de verliezen te dekken.
Er komen soms inderdaad grotere wijzigingen langs die grote invloed kunnen hebben op de resultaten. Echter, om even concreet te zijn, de meest recente Google update Bert, die binnenkort ook in Europa wordt uitgerold, zal naar verwachting een verschuiving van maximaal 10% opleveren. Positief of negatief. Dat is dus 1 positie hoger of lager op de eerste pagina. De volgende pagina’s zijn toch alleen voor de statistieken aanwezig. (Be)zoekers komen daar nauwelijks. Dus ja, je moet het effect monitoren en vooral bijsturen waar nodig. Maar sinds Google echt grote veranderingen niet meer in 1x maar langzamerhand in kleine brokken doorvoert is het meer een kwestie van continue aan de bal blijven dan van ineens grote aanpassingen moeten doorvoeren.

Check-up

Laat je WooCommerce installatie controleren:

  • Is de opbouw zoals die hoort te zijn?
  • Is alles up-to-date?
  • Is het thema goed geïmplementeerd?
  • Is de site snel genoeg?
  • Is de backup goed geregeld?
  • Is de shop SEO-technisch goed ingericht?

Wat kunnen we nog toevoegen aan dit artikel?

Blog formulier

Contact informatie

Montix, Internetbureau
Rigtersbleek Aalten 4 – 108
7521 RB Enschede

Voor vragen, vrijblijvende offertes en advies:
E-mail: support@montix.nl
Tel: +31 (0)53 750 30 30

foto nora montix 2023

Marko van den Berg