Werken aan online zichtbaarheid
online marketing
Online marketing gericht op één zoekmachine
Online marketing is een containerbegrip voor alles dat te maken heeft met online zichtbaarheid en vindbaarheid. Soms zelfs ingekort tot “hoog in Google“. Deze ingekorte versie wekt de indruk dat dat het enige is waar het om gaat: die éne zoekmachine.
Google scoort inderdaad ongekend hoog wat het gebruik van zijn zoekmachine betreft. Vergeet echter niet dat allerlei andere kanalen ook als zoekmachine werken. Het gedrag van de gebruiker verandert immers ook met de tijd.
Onderdelen die nu zeer actueel en bovenaan vele focus-lijsten staan om inderdaad hoog in Google, dus hoog op de zoekresultatenpagina te scoren:
- Content seo
- Technische seo
- Linkbuilding
Hoog in Google ranken
Content SEO
Werken aan de organische vindbaarheid: terechtkomen op de eerste pagina onder de advertenties. Direct aanklikbaar en snel in beeld. Middels een goede structuur van de website en een goede contentstrategie kun je hier je positie binnen Google enorm mee verbeteren.
Technische SEO
Technisch alles zo optimaliseren dat de zoekmachines de site zo goed mogelijk kan en gaat indexeren. Voorbeelden hiervan zijn een goede laadtijd en een goede sitestructuur. Dat is snel gezegd en is in de praktijk vooral een zaak van goed voorbereiden en aanpassingen met beleid doorvoeren.
Linkbuilding
Wanneer andere waardevolle websites een link geven naar jouw website, beschouwt Google dit als een reden om jouw site hoger te ranken. Hoe beter je dit voor elkaar hebt, hoe meer waardevolle links die ook daadwerkelijk worden gebruikt, hoe beter je site door Google zal worden gewaardeerd en dus hoog in google resultaten gaat klimmen.
Hoog in Google
De crux zit hem in het creëeren van een waardevolle pagina voor de bezoeker! Alle bovenstaande punten zijn belangrijk, maar vergeet niet dat uiteindelijk de bezoeker ook de waarde van de pagina aantoont. Bezoekers die snel weer verdwijnen van je website (hoog bouncepercentage) geven ook een signaal aan Google. Zorg dat alle punten op orde zijn om zo optimaal te scoren in de zoekresultaten van Google.
Tijden veranderen en Google veranderd mee! Waar je als marketeer een paar jaar geleden nog met gemak allerlei trucs uit de doos kon halen om je pagina’s hoog in de organische resultaten van Google te laten scoren (hoog in Google), blijkt dat ook de Googlebots steeds slimmer worden. Daardoor vraagt jouw SEO strategie ook meer en meer om nuance en subtiliteit.
Doordat zoekmachines geavanceerder worden, wordt de nadruk op het zoekgedrag van de consument steeds groter. Google staat volledig in dienst van zijn gebruiker, de (be)zoeker. Ze willen het hun gebruikers zo gemakkelijk mogelijk maken. Een van die ontwikkelingen is dat Google niet letterlijk de zoekwoorden van de zoeker overneemt, maar dat de zoekmachine de woorden interpreteert om zo tot het beste resultaat voor zijn gebruiker te komen.
Dit betekend dus dat op het moment dat jij de goede content levert bij deze zoekopdracht, je een grotere kans hebt om hoog in Google te staan. Trucs om te scoren werken dus ook steeds minder, daarom moet er uitgekeken worden met dingen als links en Facebook likes inkopen. Voor je het weet krijg je strafpunten in plaats van lof!
Staar je niet blind op allerlei trucjes en slimme omwegen, maar denk (hoe cliché dit ook mag klinken) vooral en in eerste instantie aan jouw website bezoeker.
Kort samengevat:
- Maak een toffe website
- Zorg voor goede teksten
- Zorg voor hoogwaardige afbeeldingen
- Doe je best om de bezoeker te beiden waar hij voor komt
- En nog mooier: overtref de verwachtingen!
SEA
Middels SEA (Search Engine Advertising) kun je via Google Ads kun je ook bovenaan in de Google zoekresultaten komen. Je betaalt dan om met een advertentie (link) naar jouw website zichtbaar te worden boven de organische zoekresultaten in Google.
Hulp nodig?
Liever een ervaren fullservice internetbureau die deze zaken voor je regelt? Montix helpt je graag verder.
Hulp nodig?
Liever een ervaren internetbureau die deze zaken voor je regelt? Montix helpt je graag verder.
MEER OVER Online marketing
Versterk jouw merk met SEO
Een sterk merk is essentieel voor succes in de moderne zakelijke wereld. Het opbouwen van merkbekendheid en autoriteit kan echter een uitdaging zijn in een steeds drukker wordend online landschap. Gelukkig kan zoekmachineoptimalisatie (SEO) helpen bij het versterken van jouw merk en het vergroten van jouw online aanwezigheid. In deze blogpost zullen we bespreken hoe SEO kan bijdragen aan het opbouwen van merkbekendheid en autoriteit, en welke stappen je kunt nemen om jouw merk te versterken met SEO.
SEO: de sleutel tot lange-termijn succes voor jouw online bedrijf
In de huidige digitale wereld is het hebben van een online aanwezigheid essentieel voor elk bedrijf dat succesvol wil zijn. Maar het hebben van een website is niet genoeg, je moet er ook voor zorgen dat deze goed vindbaar is in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Dit is waar zoekmachineoptimalisatie (SEO) van pas komt. Door SEO te gebruiken, kun je de zichtbaarheid van jouw website vergroten en het aantal bezoekers en conversies verhogen. Maar dat is niet alles, SEO kan ook bijdragen aan de duurzaamheid en groei van jouw online bedrijf op de lange termijn.
Waarom SEO essentieel is in de hedendaagse digitale marketing wereld.
In de huidige digitale wereld, waarbij internet het centrale platform is voor bedrijven om te adverteren en klanten te bereiken, is het van essentieel belang om SEO te gebruiken. Zoekmachineoptimalisatie of SEO is het proces van het verbeteren van de zichtbaarheid van jouw website op zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo. SEO is een onmisbaar element geworden in de digitale marketingstrategie van elk bedrijf, ongeacht de grootte of sector waarin het zich bevindt.
