03-03-17

Plugins voor WordPress

Voor WordPress en WooCommerce

Samenstellen van je WordPress Webshop

Het zijn de plugins die het ‘m doen! Alleen WordPress en ook alleen WooCommerce zijn niet voldoende als je een volwaardige website wilt neerzetten die je actief gaat gebruiken voor online marketing doeleinden. Zeker als je met seo, sem en content marketing bezig bent zul je graag en veelvuldig gebruik willen maken van het gemak dat diverse plugins je leveren.

Veelgebruikte plugins:

  • Het thema, onze voorkeur is Divi als builder te gebruiken
  • Yoast ter ondersteuning voor seo
  • VFBPro als flexibel formulierensysteem
  • Bloom voor een mooi pop-up-scherm
  • WooCommerce als webshop-plugin
  • Linkchecker om je interne links te controleren
  • AMP om amp pagina’s van je berichten te maken
  • WordFence om je site af te schermen tegen login-pogingen
  • WPRocket als caching om je site sneller te maken

Een gemiddelde site komt zo gauw op ca 30 plugins. Met een webshop er bij in zit je zo op 45-55 plugins.

Check-up

Laat je WooCommerce installatie controleren:

  • Is de opbouw zoals die hoort te zijn?
  • Is alles up-to-date?
  • Is het thema goed geïmplementeerd?
  • Is de site snel genoeg?
  • Is de backup goed geregeld?
  • Is de shop SEO-technisch goed ingericht?

Tip: gebruik zo min mogelijk plugins
Dit is belangrijk voor het onderhoud en de snelheid van je site. Dus zware plugins en teveel plugins zijn sterk af te raden.
Anders gezegd: de plugins die je gebruikt moeten echt hun waarde bewijzen!
De lijst die wij hiervoor gebruiken geldt voor een site die actief wordt benut. Dan heb je ook zeker veel plezier van de uitbreidingen en heb je goede hulp om beter te scoren.

Wat is een zware plugin?
Een plugin die veel vraagt van de webserver of evt van apparaat dat de bezoeker gebruikt, wordt een zware plugin genoemd.
oa WooCommerce, een webshop-plugin of WPML, een meertaligheids plugin, horen hier bij. Zij vragen meer van het hele systeem.

Caching plugin
Caching kun je binnen WordPress prima gebruiken voor meer statische content. Dwz dat de inhoud van de pagina niet wijzigt tijdens het gebruik er van. Een bezoeker leest alleen de inhoud van de pagina en evt. kan hij nog iets downloaden dat niet wordt geregistreerd.

Bij een webshop heb je veel meer te maken met pagina’s die dynamische content hebben. Oa het winkelwagentje dat op diverse pagina’s zichtbaar is, waar een getal bij komt te staan.

Statische content kun je versnelt naar je bezoeker sturen middels caching. Dynamische content niet.
Om hierin zoveel mogelijk snelheidswinst te leveren zijn de caching-systemen steeds geavanceerder geworden. Je kunt ze op maat configureren voor jouw website of webshop. Lees hierover meer op onze webdevelopment-pagina.

Wat kunnen we nog toevoegen aan dit artikel?

Blog formulier

Contact informatie

Montix, Internetbureau
Rigtersbleek Aalten 4 – 108
7521 RB Enschede

Voor vragen, vrijblijvende offertes en advies:
E-mail: support@montix.nl
Tel: +31 (0)53 750 30 30

foto nora montix 2023

Marko van den Berg