branding project kips.nl

Case

Esprit – Berlage Lyceum

ONLINE… EN TOCH SFEER PROEVEN

Hoe Montix dit met design en techniek ondersteund met online marketing mogelijk maakt

Over Esprit – Berlage Lyceum
Esprit Scholen, waar 14 Amsterdamse scholen deel van uitmaken, bevat een gevarieerd onderwijsaanbod om jonge mensen voor te bereiden op vervolgonderwijs en een volwaardige deelname aan de samenleving.

montix-filter-kips-producten
montix-icon-proces

De Uitdaging

Het Berlage Lyceum, een van de aangesloten scholen gelegen midden in Amsterdam Zuid, ontvangt ieder jaar een grote groep schoolverlaters die een nieuwe start maken op het voortgezet onderwijs. Zo was er ook eind 2020 een open dag georganiseerd om zo 8ste groepers kennis te laten maken met het lyceum. Door de lockdown ten gevolge van Corona moest er snel geschakeld worden. De open dag zoals gepland moest een andere invulling krijgen. Geen honderden leerlingen tegelijk, maar slechts kleine groepjes. Daar lag voor Montix een mooie uitdaging waarin wij zowel onze creatieve, technische en online marketing kennis konden inzetten.

montix-icon-proces

Website met beleving

De kans is tegenwoordig erg groot dat het eerste contact dat een potentiële klant met jou heeft via de website gaat. Een eerste goede indruk is dan ook heel belangrijk. Op de nieuwe website is gebruik gemaakt van veel sfeerbeelden zodat bezoekers direct de sfeer kunnen proeven.

montix-icon-proces

De oplossing

De WordPress site waarbij Berlage direct aan de voorkant kon meekijken tijdens de realisatie, het online inschrijfsysteem voor de afspraken, aansprekende web-content en beeldmateriaal. Alles was klaar voor de open dagen die kennismakingsdagen en lesmiddagen. Deze échte open dagen waar honderden schoolverlaters massaal een kijkje komen nemen. Dit kon door in kleine groepjes van 5 à 8 leerlingen in eenrichtingsverkeer de school te ontdekken en leren kennen. En de tweede keer was zelfs dit niet meer mogelijk en moest het een 100% online open dag worden. Doordat we erg vlot schakelden met Berlage was de bestaande site zowel qua design, maar ook technisch snel getransformeerd naar een tijdelijke site specifiek voor dit doel: https://kennismaken.berlage.espritscholen.nl/. Met behulp van de inzet van Google Ads en diverse social media kanalen bereikten we vele leerlingen en lieten we zien dat ook een (semi) online open dag kan slagen.

montix-icon-proces
Landgoed Hotel De Holtweijde
montix-icon-proces

Het resultaat

De online open dag was een razend succes. De aangepaste site, aangevuld met video’s over diverse schoolvakken, presentaties van docenten, video’s waar oudere leerlingen aan het woord zijn en zelfs een vlog van Milan Knol. Met dit uitgebreide online platform komt de open dag van het Berlage Lyceum heel dichtbij de ‘normale’ situatie. De hele omgeving werd zichtbaar en door de live videomeetings lijkt het alsof je elkaar toch gewoon in de ogen kon kijken. Montix heeft op deze manier 2 geslaagde online open dagen gerealiseerd met “volle gangen.” Het bewijs? De vele aanmeldingen nieuwe eerstejaars studenten die volgden!
montix-icon-proces

Totaalbeleving: van strategie tot uitvoering

Van strategie tot uitvoering: daar zijn we sterk in bij Montix. Met plezier bieden we online totaalconcepten. Naast de techniek denken we ook mee over de totaalbeleving. Wat wil je uitstralen, welke sfeer zet je neer? Wat voor beeld en tekst passen daarbij? Uiteraard staat de wens van de klant voorop!

montix-icon-check

Stel je vraag

montix-icon-support2

Bel voor een afspraak

053 7503030

Wil jij jouw project bespreken?

[vfb id=73]