Maak WordPress nog flexibeler en krachtiger
Pagebuilder als thema voor WordPress
Wat is een Pagebuilder en wanneer gebruik je dit?
Disruptive! Dwz vernieuwend, tijdbesparend voor ultieme flexibiliteit.
Zo wil je dat een website voor jou werkt! Het bestaat al lan(ger) maar wordt tot op heden door vele Webagency’s / Internetbureau’s terzijde geschoven. Simpelweg omdat het verdienmodel en de aanwezige kennis dit niet toelaten. Deze werkwijze is binnen de vaak wereld van de Webagency’s / Internetbureau’s wat je noemt “disruptive”.
Wat is een pagebuilder?
Binnen de webdesign hoor je vaak pagebuilder. Allereerst is een pagebuilder het antwoord op de vraag of je voor een kant-en-klaar of juist voor een 100% maatwerk thema moet gaan: dit is de optimale tussenweg. Met een pagebuilder bouw je je sneller en makkelijker speciefieke pagina’s in vrijwel elk design. Sterker nog: aanpassingen van het design binnen 1 pagina zijn zonder problemen door te voeren. Ook naderhand.
Een pagebuilder is niets anders dan een tool die voor jou zorgt dat een pagina opgebouwd kan worden zonder het traditionele technische css en html-werk. Je kunt middels het plaatsen en slepen met blokken ene pagina samenstellen. Elk blok kan individueel worden opgemaakt . Keuze voor kleuren en fonts kun je centraal regelen evenals een aantal andere basis-instellingen.
Is er dus geen technische kennis meer nodig om een goede website op te bouwen?
Juist wel, wellicht meer dan ooit. Maar heel veel minder op het gebied van css en html. Pas als je tegen de grenzen van een pagebuilder aanloopt heb je weer die traditionele technische kennis nodig. En ja, voor een onderscheidende website maken wij hier zeker gebruik van. Het zijn vaak de details die het verschil maken. Door deze werkwijze kan een pure vormgever echter veel meer zelf de pagina’s opbouwen dan in het recente verleden ooit mogelijk is geweest. En op topniveau.
Check-up
Laat je WooCommerce installatie controleren:
- Is de opbouw zoals die hoort te zijn?
- Is alles up-to-date?
- Is het thema goed geïmplementeerd?
- Is de site snel genoeg?
- Is de backup goed geregeld?
- Is de shop SEO-technisch goed ingericht?
Bij de bouw van de site zet je de basis neer. Dit moet door goed opgeleide mensen gebeuren, waarbij een vormgever rechtstreeks met een programmeur samenwerkt om het optimale uit de beschikbare techniek te halen.
De wereld van de websites is de afgelopen jaren sterk veranderd en zal vermoedelijk ook de komende jaren blijven veranderen. Daarbij is het van veel voordeel dat een deel van de techniek minder complex wordt, omdat er op andere onderdelen juist meer complexiteit terugkomt. Denk daarbij onder andere aan SEO en koppelingen van data. Dit zijn twee zaken die bij steeds meer, je zou bijna kunnen zeggen vrijwel elke, website een belangrijke rol spelen. Voor een vacature website is er een koppeling met een hrm-systeem, voor een webshop met een betalings- en ERP-systeem.
En om te voorkomen dat je marketingbudget helemaal leeg loopt op advertenties wordt er graag gekozen voor goede SEO. Dat wil zeggen dat je er voor zorgt dat je website zo goed mogelijk kan scoren op de SERP van Google (of Bing) binnen de organische resultaten. Je betaald dan niets voor de clicks en tevens werken de organische resultaten positief op het gevoel van betrouwbaarheid. Men is eerder genegen hier gebruik van te maken omdat advertenties ook het gevoel van misleiding met zich meedragen.
Divi als de ultieme Pagebuilder
Sinds ca 5 jaar maakt Montix gebruik van Divi voor vele websites. Uiteraard kan er nog steeds een 100% maatwerk thema worden gemaakt als daar een reden voor is. Maar: die reden is er steeds minder! Wat veel zegt over de veranderingen en ontwikkelingen rondom de thema’s.
Als een website gereed is, is verder onderhoud voor eenieder gemakkelijk op te pakken. Grotere aanpassingen worden dan altijd door Montix opgepakt, maar doorgaande wijzigingen van content ed kunnen door iedereen die met WordPress kan werken worden doorgevoerd.
Om het makkelijker te maken wordt daarvoor ook een Divi-handleiding actueel gehouden waar een ieder op elk moment bij kan.
Neem gerust contact met ons op. Samen kijken wij naar jouw kansen en mogelijkheden.
Wat kunnen we nog toevoegen aan dit artikel?
Blog formulier
Contact informatie
Montix, Internetbureau
Rigtersbleek Aalten 4 – 108
7521 RB Enschede
Voor vragen, vrijblijvende offertes en advies:
E-mail: support@montix.nl
Tel: +31 (0)53 750 30 30