Online Marketing

SEO

Search Engine Optimization. Hoe richt je een website zo optimaal mogelijk in zodat de zoekmachine nieuwe items snel oppakt en je hoog rankt? Wat is hier qua techniek en content voor nodig? Hoe meet je dit goed?

Online Marketing

SEO

Search Engine Optimization. Hoe richt je een website zo optimaal mogelijk in zodat de zoekmachine nieuwe items snel oppakt en je hoog rankt? Wat is hier qua techniek en content voor nodig? Hoe meet je dit goed?

Technische SEO

Search Engine Optimization kent twee onderdelen: Technische SEO en Content SEO. Bij de technische kant komen deze onderwerpen aan bod:

  • Website-structuur
  • URL opbouw
  • Snelheid van pagina’s
  • In het cms geïntegreerde optimalisatie

Succes met een goede basis
Als je het tegendeel probeert, ongestructureerde content, een trage website en geen technische toevoegingen aan het cms om de SERP-presentatie te helpen verbeteren, ga je niet ver komen. Het gaat maar om enkele beschikbare plekken en die gratis kliks wil iedereen wel!

marko-portret-klein

SEO adviseur

Demy de Vries

Content SEO

Waar komt het bij de inhoud op aan:

  • interesse wekken en vasthouden (lage bounce)
  • actueel interessant zijn (terugkerende bezoekers)
  • inspireren
  • het beste antwoord op een vraag leveren

Voor de zoekmachine en de bezoeker
Dus voor de bezoeker: de zoekmachine volgt vanzelf. Dit is al jaren de gouden regel voor het goed omgaan met content die ook voor SEO tot topresultaten leidt.
Er zit wel wat techneik achter, die helpt aan een sneller en vooral beter resultaat. 

GOEDE SEO LEVERT MEER OP

Als je website-opbouw optimaal is, dan gaan je advertenties ook meer en beter resultaat opleveren. Google waardeert een site ook voor de advertenties. Een mindere site kost veel meer advertentiebudget dan een top-site. Dit is dus dé kans om stappen voor te zijn!

Het proces

  • Bepalen van de doelen
  • Starten met de nulmeting
  • Actiepunten maken en doorvoeren voor eerste verbeteringen
    (eerste optimalisatieslag)
  • Planning maken voor regulier onderhoud
  • Uitvoer (continu-proces)
  • Controleren, meten en bijsturen

Blogberichten

Wat is SEM?

Als je een website hebt, wil je dat deze natuurlijk druk bezocht wordt. Een bekende en effectieve methode om dit te bereiken, is door hoog in Google te staan. De meeste Google gebruikers bekijken vaak alleen de eerste pagina van de zoekresultaten. De hoogste vier of vijf worden het meest bekeken. Om hoog in Google te komen staan, zou je gebruik kunnen maken van SEM, maar wat is SEM eigenlijk?

Lees meer

75% klikt nooit verder dan pagina één

In de digitale wereld hoor je vaak het begrip SEO voorbij komen. Gelukkig begrijpen hedendaags steeds meer bedrijven wat het inhoudt en passen het toe aan hun websites. Helaas wordt SEO nog steeds gezien als een ‘leuke bijkomstigheid’ en niet als een echte must. Denk er eens over na: als je Googelt naar een bepaald product of dienst, klik je dan een website aan die aan de top van de eerste pagina staat of klik je verder tot pagina 10? Is het dan nog steeds ‘leuk’ voor erbij of zie je het dan wel als een essentieel aspect in je digital marketing?

Lees meer

Online doorgroeien

Wil je graag online groeien middels een nieuwe website of sluit jouw website niet meer aan bij jouw wensen en doelen? Geen paniek, Montix to the rescue!

Een website begint bij de keuze van het systeem waarmee deze wordt gemaakt. De keuze van het juiste CMS, ofwel inhoud beheer systeem. We helpen je graag met het maken van deze beslissing en geven advies aan de hand van jouw wensen (in de praktijk uitproberen bijvoorbeeld middels een test-versie)

Lees meer

Geen conversies? Wat nu?

Wanneer je website onvoldoende converteert, dan is het tijd voor conversie optimalisatie. Er zijn heel veel verschillende redenen waarom jouw website niet tot nauwelijks converteert. De reden hierachter is dus ook voor elke website verschillend en kan niet zomaar worden vastgesteld. Daarom biedt Montix een volledige website check-up aan. Bij deze website check-up worden alle problemen en bedreigingen vastgesteld. Aan de hand van deze lijst worden, kunnen wij advies geven en problemen oplossen, ook kunnen wij de hosting van je overnemen. Hierdoor weet je zeker dat je begint met een goede basis om je website verder op te bouwen.

Lees meer

Wat is WooCommerce en wat heeft het te bieden?

WooCommerce is een gratis plugin die kan worden gedownload. Hierbij zijn er veel verschillende opties en mogelijkheden beschikbaar. Wanneer je nog meer opties wilt toevoegen aan een shop, zul je er plug-ins bij moeten kopen van WooCommerce. Maar dit is niet gelijk al nodig wanneer er net een webshop wordt opgezet, omdat er al veel mogelijkheden worden aangeboden. De plug-ins van WooCommerce die er later bij kunnen worden gekocht, dragen vooral bij aan het gebruiksgemak voor het opzetten en onderhouden van de webshop. Maar het draagt ook bij aan het gebruiksgemak voor de gebruiker van de webshop.  

Lees meer