Online Marketing

SEO

Search Engine Optimization. Hoe richt je een website zo optimaal mogelijk in zodat de zoekmachine nieuwe items snel oppakt en je hoog rankt? Wat is hier qua techniek en content voor nodig? Hoe meet je dit goed?

Online Marketing

SEO

Search Engine Optimization. Hoe richt je een website zo optimaal mogelijk in zodat de zoekmachine nieuwe items snel oppakt en je hoog rankt? Wat is hier qua techniek en content voor nodig? Hoe meet je dit goed?

Technische SEO

Search Engine Optimization kent twee onderdelen: Technische SEO en Content SEO. Bij de technische kant komen deze onderwerpen aan bod:

  • Website-structuur
  • URL opbouw
  • Snelheid van pagina’s
  • In het cms geïntegreerde optimalisatie

Succes met een goede basis
Als je het tegendeel probeert, ongestructureerde content, een trage website en geen technische toevoegingen aan het cms om de SERP-presentatie te helpen verbeteren, ga je niet ver komen. Het gaat maar om enkele beschikbare plekken en die gratis kliks wil iedereen wel!

marko-portret-klein

STRATEGISCH EN TECHNISCH ADVIES

Marko van den Berg

Content SEO

Waar komt het bij de inhoud op aan:

  • interesse wekken en vasthouden (lage bounce)
  • actueel interessant zijn (terugkerende bezoekers)
  • inspireren
  • het beste antwoord op een vraag leveren

Voor de zoekmachine en de bezoeker
Dus voor de bezoeker: de zoekmachine volgt vanzelf. Dit is al jaren de gouden regel voor het goed omgaan met content die ook voor SEO tot topresultaten leidt.
Er zit wel wat techneik achter, die helpt aan een sneller en vooral beter resultaat. 

UI / UX

  • Branding versterkend
  • Drempel-vrij

Een prettige ervaring, meer emotie en gevoel dan in harde cijfers uit te drukken.


Maak het helder en daarmee makkelijk:

  • Snel herkenbaar
  • Ook voor kleurenblinden
    (8% van de mannen!)
  • Overzichtelijk

CONVERSIE

  • Verwachtingen waar maken
  • Herkenning vergroten
  • Vertrouwen versterken

Begrijpt de bezoeker de navigatie? Wordt de essentiële informatie begrepen? Volgt interactie?


Ook design is een continu-proces:

  • Meten
  • Bijsturen
  • Blijven optimaliseren

GOEDE SEO LEVERT MEER OP

Als je website-opbouw optimaal is, dan gaan je advertenties ook meer en beter resultaat opleveren. Google waardeert een site ook voor de advertenties. Een mindere site kost veel meer advertentiebudget dan een top-site. Dit is dus dé kans om stappen voor te zijn!

Het proces

  • Bepalen van de doelen
  • Starten met de nulmeting
  • Actiepunten maken en doorvoeren voor eerste verbeteringen
    (eerste optimalisatieslag)
  • Planning maken voor regulier onderhoud
  • Uitvoer (continu-proces)
  • Controleren, meten en bijsturen

Blogberichten

Wat zijn goede SEO tools?

Vindbaarheid speelt een belangrijke rol voor website eigenaren. Als jouw website niet verschijnt in de zoekresultaten, dan zullen er nooit bezoekers naar je pagina geleid worden. Dit heeft negatieve effecten op het succes van je website. SEO, Search Engine Optimization, kan je helpen om dit te voorkomen. Je kan natuurlijk een internetbureau inschakelen om dit voor je te doen, maar tegenwoordig zijn er ook handige tools die je kunnen ondersteunen waardoor je het wellicht ook zelf kan. We lichten graag onze favoriete tools toe zodat jij hoger in de zoekresultaten komt te staan.

Lees meer

Wat is SEM?

Als je een website hebt, wil je dat deze natuurlijk druk bezocht wordt. Een bekende en effectieve methode om dit te bereiken, is door hoog in Google te staan. De meeste Google gebruikers bekijken vaak alleen de eerste pagina van de zoekresultaten. De hoogste vier of vijf worden het meest bekeken. Om hoog in Google te komen staan, zou je gebruik kunnen maken van SEM, maar wat is SEM eigenlijk?

Lees meer