Wat is foute linkbuilding en hoe maak je deze gezond?
Linkbuilding is al jaren een onderwerp waar veel meningen over circuleren. Daaraan zijn vele strategieën gekoppeld. Linkfarms komen nog steeds veel voor: afhankelijk van je leverancier daardoor ook.
Wat is linkbuilding?
Met Linkbuilding worden meestal de externe linken naar jouw website bedoeld. Naast externe heb je uiteraard ook interne linkbuilding. Deze heb je volledig zelf onder controle en zou daardoor goed gecontroleerd voor een goede structuur, herkenbaarheid en toegankelijkheid van je website moeten zorgen.
Een externe link kan heel eenvoudig een link op een willekeurige pagina van een andere website zijn naar die van jou.
Goede externe linken
Een link van een website die wat onderwerp betreft mooi aansluit op die van jou. Als dat dan ook nog van een specifieke pagina komt, met een specifieke tekst die direct doorverwijst naar aansluitende tekst op een specifieke pagina op jouw website, dan ben je goed bezig. Heel goed zelfs.
Andersom: een willekeurige link naar je home-pagina heeft niet zo heel veel zin.
Foute linkbuilding is snel geregeld en kost weinig in zowel euro’s als inspanning.
Er zijn diverse tools die al dan niet gratis voor een heleboel links kunnen zorgen via diverse websites. Je kunt zelf ook op diverse websites linken aanvragen. Of je vraagt om een uitwisseling van linken, een ruil. Vaak krijg je al voorstellen om dit middels advertorials te regelen.
Snel gedaan dus tegen lage kosten.
Goede linkbuilding kost tijd, moeite en eventueel flink budget.
Alles wat hierboven staat, maar dan op de juiste wijze uitgevoerd:
- op website van goede relevantie een link regelen
- op websites van hoge relevantie een link regelen
- op deze websites relevante content over jouw product of dienst laten plaatsen, liefst vaker
- op populaire websites door zelf artikelen te schrijven een aanwezigheid en daarmee link verkrijgen
Ga je voor de lange termijn dan ga je voor de weg met de meeste weerstand. Dan blijf je je eigen content en reden van bestaan ondersteunen ook in je linkbuilding. Dat levert uiteindelijk echt enthousiasme op!
Het risico van lage waarde linkbuilding?
Je komt in de linkfarm van je leverancier terecht en kunt daardoor minder makkelijk van leverancier wisselen. Heel veel linken van lage waarde kunnen immers opgeteld voor enige linkwaarde zorgen.
Hoe dan ook kan er een moment komen waarop Google deze lage linkwaardes tot 0 terugbrengt en eventueel zelfs negatief gaat waarderen. Puur omdat het onvoldoende bij je website past.
Advies: Houd het puur. Dan heb je meer profijt en ontvang je meer enthousiasme in return!
Hulp nodig? Montix helpt je graag.
Ons werk
Waar we trots op zijn:
Kips
Chicken Tonight
Pon Logistics
Digital marketing
Versterk jouw merk met SEO
Een sterk merk is essentieel voor succes in de moderne zakelijke wereld. Het opbouwen van merkbekendheid en autoriteit kan een uitdaging zijn in een steeds drukker wordend online landschap. Zoekmachineoptimalisatie (SEO) kan helpen bij het versterken van jouw merk en het vergroten van jouw online aanwezigheid.
SEO: de sleutel tot lange-termijn succes voor jouw online bedrijf
In de huidige digitale wereld is het hebben van een online aanwezigheid essentieel voor elk bedrijf dat succesvol wil zijn. Maar het hebben van een website is niet genoeg, je moet er ook voor zorgen dat deze goed vindbaar is in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Dit is waar zoekmachineoptimalisatie (SEO) van pas komt. Door SEO te gebruiken, kun je de zichtbaarheid van jouw website vergroten en het aantal bezoekers en conversies verhogen. Maar dat is niet alles, SEO kan ook bijdragen aan de duurzaamheid en groei van jouw online bedrijf op de lange termijn.
Waarom SEO essentieel is in de hedendaagse digitale marketing wereld.
In de huidige digitale wereld, waarbij internet het centrale platform is voor bedrijven om te adverteren en klanten te bereiken, is het van essentieel belang om SEO te gebruiken. Zoekmachineoptimalisatie of SEO is het proces van het verbeteren van de zichtbaarheid van jouw website op zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo. SEO is een onmisbaar element geworden in de digitale marketingstrategie van elk bedrijf, ongeacht de grootte of sector waarin het zich bevindt.

Rana Güney
Tel:Â +31 (0)53 750 30 30
E-mail: [email protected]