Support voor WooCommerce

Als WooCommerce internetbureau maken wij graag het verschil samen met onze klanten. Dit doen wij door bijvoorbeeld websites te ontwikkelen, te beheren en te optimaliseren. Ook houden we ons bezig met online marketing, zoals SEO en SEA. Daarnaast bieden wij hosting aan voor een sterke basis voor jouw website.

Wij zijn:

We hebben al meer dan 350 klanten geholpen bij het laten doorgroeien van hun webshop

 

WooCommerce sfeerwebshop

Waar kan ik je mee helpen?

Thijs
WooCommerce adviseur

reCAPTCHA is required.

Wat kun je van ons verwachten?

  • Elke werkdag beschikbaar voor WooCommerce support van 9:00 tot 17:30
  • Problemen voorkomen? Wij doen een volledige webshop check-up
  • Niet bij Montix in beheer? Ook dan helpen we je graag!
  • Van hosting tot maatwerk; alles onder één dak
  • Voor alle soorten koppelingen (API’s, XML etc.)

WooCommerce problemen oplossen

Wens je een betrouwbare en transparante partner in te schakelen voor WooCommerce support? Wij bieden de juiste ondersteuning als het gaat om een gezonde groei van jouw webshop. Om dit te kunnen realiseren is het van groot belang dat WooCommerce feilloos functioneert. Wanneer je partner bent van Montix dan kun je terecht bij onze WooCommerce support helpdesk. Daar waar er niet direct een antwoord kan worden gegeven wordt je vraagstuk doorgezet naar de betreffende specialist, waarna je een concreet antwoord krijgt waar je mee verder kunt.

Altijd grip op de kosten

Heb je direct WooCommerce Support nodig? Maak direct gebruik van onze strippenkaart. Hiermee kan een X aantal uren aan WooCommerce support worden afgenomen. Wij beantwoorden vervolgens vragen en waar nodig lossen wij problemen op en/of voeren wij zaken uit. Er zijn verschillende strippenkaarten (aantal uren) waar je uit kunt kiezen. Zo weet je precies wat je betaalt en betaal je nooit meer dan wat je nodig hebt of gebruikt. Transparant in de kosten, zo weet jij precies waar je aan toe bent.

Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen?

Bel ons op:

053 750 30 30

Ma-vr: 09:00 -17:30 uur

Wat kan Montix voor jou betekenen?

montix-icon-digitalmarketing4

Volledige website check-up

Ervaar je bepaalde problemen met je webshop en heb je geen idee hoe je deze om moet lossen? Montix biedt je dan een volledige website check-up aan. We keren je webshop helemaal binnenstebuiten en brengen alle problemen en verbeterpunten op papier. Deze problemen lossen we graag voor je op. Zo zorgen we ervoor dat je een optimale website hebt die goed in elkaar zit.

montix-icon-digitalmarketing4

Onderhoud en veiligheid

Ben je nu of in het verleden gehackt? Dit kan komen door slechte beveiliging waardoor het voor hackers eenvoudig maakt om jouw webshop over te nemen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Daarom besteden we bij Montix veel aandacht aan veiligheid. Daar hoort het onderdeel onderhoud bij. Door wekelijkse updates en dagelijks back-ups te maken en je website te beveiligen tegen hackers zorgt Montix ervoor dat hackers verleden tijd zijn.

montix-icon-digitalmarketing4

Website optimalisatie

Niet elke webshop is een succes. Veel webshops starten enthousiast en krijgen te maken met het probleem dat het erg lastig kan zijn om een product of service te verkopen. Door een volledige website check-up te doen, kunnen we advies uitbrengen aan de hand van rapporten en metingen. We kunnen dan jouw webshop onder handen nemen om meer conversies te kunnen krijgen. Denk bijvoorbeeld aan een betere technische basis en usability.

montix-icon-digitalmarketing4

SEO Optimalisatie

Trekt jouw webshop weinig bezoekers doordat die slecht gevonden wordt op Google? Zonde natuurlijk! Een bezoeker wil graag in zo’n kort mogelijke tijd met zo weinig moeite een website vinden die zijn/haar behoeften kan vervullen. Je kan veel meer bezoekers en leads genereren door gebruik te maken van SEO door een hoge positie in de zoekresultaten te bereiken. Montix helpt je hier graag bij. Wij bieden allerlei diensten op het gebied van SEO aan zodat jouw website meer verkeer en leads genereert.

montix-icon-digitalmarketing4

Maatwerk koppelingen en plugins

Het voordeel van een WooCommerce webshop zijn de vele beschikbare plugins. Heb je behoefte aan een koppeling met Exact ten behoeve van voorraadbeheer, prijzen en productomschrijvingen? Wij kunnen je verder helpen middels een oplossing die wij inmiddels op de plank hebben liggen of middels maatwerk specifiek voor jouw situatie. Wij bieden WooCommerce support en denken graag met je mee.

FullService WooCommerce support

Als FullService Digital Agency zorgen wij ervoor dat complexe WooCommerce problemen binnen een mum van tijd worden opgelost. Daarnaast worden nieuwe oplossingen altijd onderheven aan de benodige tests. Onze kennis reikt ver: bij ons vind je alle experts onder één dak. Vanuit Enschede, te midden van de Twentse kennisindustrie, werken wij op landelijk niveau aan de mooiste uitdagingen. Wij gaan geen enkele uitdaging uit de weg!

WooCommerce problemen oplossen

Wens je een betrouwbare en transparante partner in te schakelen voor WooCommerce support? Wij bieden de juiste ondersteuning als het gaat om een gezonde groei van jouw organisatie. Om dit te kunnen realiseren is het van groot belang dat WooCommerce feilloos functioneert. Bij onze Woocommerce helpdesk kun je al je WooCommerce vragen kwijt. Daar waar er niet direct een antwoord kan worden gegeven wordt je vraagstuk doorgezet naar de betreffende specialist, waarna je een concreet antwoord krijgt waar je mee verder kunt.

Strippenkaart

Direct WooCommerce support nodig? Maak direct gebruik van onze strippenkaart. Hiermee kan een X aantal uren aan WooCommerce support worden afgenomen. Er zijn verschillende strippenkaarten (aantal uren). Wij beantwoorden vervolgens vragen en waar nodig lossen wij problemen op en/of voeren wij, als WooCommerce helpdesk, zaken uit.

Aanpak

Wij helpen je met een strategisch plan, zorgen samen voor een S.M.A.R.T. jaarplan dat feitelijk een grote to-do lijst is met projecten en taken en vooral meet-momenten.

Wij zijn sinds jaren bezig met o.a. op WordPress gebaseerde websites. Daar is in de afgelopen jaren ook WooCommerce bijgekomen. Dit e-commerce systeem heeft zich inmiddels ontwikkeld tot het meest populaire webshopsysteem en de inzetbaarheid is dan ook enorm gegroeid. Vandaar dat wij de overstap hebben gemaakt van Magento en in het verleden zelfs VirtueMart en volledige maatwerk webshops naar een WooCommerce webshop hebben overgezet.

Koppelingen

Het voordeel van een WooCommerce webshop zijn de vele beschikbare plugins. Heb je behoefte aan een koppeling met Exact ten behoeve van voorraadbeheer, prijzen en productomschrijvingen? Wij kunnen je verder helpen middels een oplossing die wij inmiddels op de plank hebben liggen of middels maatwerk specifiek voor jouw situatie. Wij bieden WooCommerce support en denken graag met je mee.

Problemen van veel webshops

Er zijn zeker in de afgelopen 2 jaar veel, extra, webshops bijgekomen. Daarnaast hebben bestaande webshops het flink drukker gekregen. Dit lijkt een trend die al sinds ca. begin 2000 is gestart en nog steeds geen verzadiging heeft bereikt. 

Inmiddels zijn er ook veel tools waarmee je een webshop kunt realiseren. Van heel eenvoudig, voor slechts enkele producten, tot zeer complex. De techniek heeft flinke slagen gemaakt, op allerlei fronten. Koppelingen met externe systemen voor de kassa en de voorraad, de facturatie, je klantenbestand, voorraad- en prijsbeheer en bijvoorbeeld productinformatie via een centraal systeem voor de diverse publicatiekanalen.

 

Een aantal problemen waar veel webshops tegenaan lopen zijn: 

  • 500 statusmeldingen: de server loopt vast op een proces
  • Aanpassingen worden in de live webshop gedaan, zonder testen (dat lijkt tijd te schelen)
  • De hosting is te krap, te weinig resources
  • Updates worden niet wekelijks of z.s.m. doorgevoerd. Hierdoor is het gevoelig voor hackers en heb je kans op mis-functioneren van onderdelen binnen de webshop.
  • Er zijn plugins gebruikt die allang verlopen zijn en daarmee niet meer compatibel zijn. Iedereen installeert naar hartelust. Webshop valt om, werkt deels niet, is potentieel gevoelig voor hackers en kan erg traag worden
  • Cache is niet goed geconfigureerd, hierdoor ontstaan vertragingen, foute pagina’s, e.d.
  • De cache is verouderd en veel te groot geworden
  • De database is niet geoptimaliseerd
  • Er wordt geen gebruik gemaakt van cdn, terwijl de webshop flink is gegroeid
  • De configuratie van de techniek is vanaf de basis verkeerd gedaan door onwetendheid. Dit hoeft niet veel moeite te kosten om te corrigeren, maar scheelt enorm in de foutmeldingen en update-problemen

Er zijn natuurlijk ontzettend veel problemen waar je tegenaan kunt lopen. Bekijk hier onze WooCommerce problemen pagina

 

Hoe los je dergelijke problemen op?

Om problemen op te lossen heb je ondersteuning nodig. Montix kan je hierbij helpen. Neem bij problemen contact op met Montix en wij helpen je verder. Zeker wanneer je de problemen tot nu toe niet hebt weten op te lossen, dan wordt het tijd voor een andere aanpak. Om een idee te geven hoe wij te werk gaan: een korte check up op basis onderdelen is onze eerste stap. Hierbij kijken we of de oorzaak van het probleem alsnog snel en simpel te traceren is. De oplossing kan dan best iets complexer zijn, maar als je weet wat het probleem is dan ben je al halverwege. Vaak is de hosting een bottleneck en dan vooral de inrichting van de hosting. 

Voor wie hier wat dieper op in wil gaan:

Wat zich minder heeft ontwikkeld is de kennis die je nodig hebt om een webshop te runnen. Velen zien het als een ver-van-mijn-bed show. Als de aanvragen maar binnen komen. Door die kennis niet in de organisatie zelf te borgen ben je voor je succes volledig overgeleverd aan externe partijen, terwijl het met enige inspanning prima te doen is om in hoofdlijnen grip te krijgen op het geheel. Met het geheel wordt dan bedoeld de webshop zelf, maar ook hetgeen er wordt gedaan om de bezoekers te krijgen. De volgende stap is om deze vervolgens dusdanig te bedienen dat ze ook iets bestellen of aanvragen en daar blij mee zijn. Tevreden klanten is immers waar je het voor doet.

 

Wat gaat er veelal mis?

Laten we beginnen bij de webshops die nog maar net 1 of 2 jaar bestaan:

  • Er is goede techniek gekozen maar deze is volledig verkeerd ingericht. Hierdoor loopt het één en ander regelmatig niet goed of ernstiger. Deels functioneert het niet en is potentieel zeer vatbaar voor hackers.
  • Er is verkeerde techniek gekozen en loopt vast op de beperkte mogelijkheden. De shop levert veel te weinig op en er moet veel gebeuren voordat deze slag wordt ingehaald.
  • Technisch is er veel zelf gedaan en daardoor zijn er veel fouten gemaakt die tot complicaties leiden. Webshop draait niet goed, delen werken niet.

 

Bovenstaande heeft veel te maken met de beperkte kennis en vaak de beperkte budgetten als starter. Hierdoor worden soms verkeerde beslissingen genomen. Start misschien iets eenvoudiger maar wel met de goede basis voor je nabije toekomstplannen.

 

Wat gaat er mis bij webshops die enige jaren bestaan en tussen de € 300.000,- en € 1.500.000,- omzet draaien?

  • Er is gekozen voor te complexe uitbreidingen die maar voor een klein deel van de klanten of producten nuttig zijn en de doorontwikkeling van de shop in de weg zitten.
  • Er is niet tijdig geschaald naar techniek die de omvang in producten, complexiteit van de shop zelf en het aantal bestellingen aankan.
  • De resources zijn aan hun tax. Opschalen wordt te kostbaar. Dus hoe nu verder? 
  • Er is nog geen structuur opgezet om de doorontwikkeling haalbaar in te kunnen plannen. De werkwijze van de eerste jaren, waarbij veel vrij spontaan kon, is nog steeds van toepassing. Kennisdeling is onvoldoende geregeld. Als Tim er niet is weet niemand hoe onderdelen a,b en e werken. 

Bovenstaande zijn geen onoverkomelijke punten, zeker niet als de webshop genoeg omzet met dito marge genereert. Het kan wel extreem lastig zijn als je z.s.m een volgende slag wilt maken. Bijvoorbeeld: wanneer je ziet dat concullega’s een sprong maken die jij ook graag zou willen maken. 

 

Vanuit bovenstaande, baserend op onze ervaring van ca de afgelopen 15+ jaar:

  • Start met een basis die sterk genoeg is om jouw toekomstplannen en visie te verwezenlijken. Het mag zeker in stappen, maar de basis moet niet telkens opnieuw hoeven.
    Sta je nog helemaal bij 0? Begin dan, want pas als je de eerste stap hebt gezet komt alles op gang. Maar maak zo snel mogelijk de slag naar de basis die jij nodig hebt.
  • Zorg dat je een digital agency achter je hebt waarmee je ook op langere termijn goed kunt schakelen. Die ook met tegenwerpingen durft te komen die jou aan het denken zetten. Die met oplossingen komt waar je ze niet verwacht had.
  • Zorg dat je intern kennis borgt. Dat je controle hebt over het geheel rondom je webshop, naast de webshop zelf. Dan kun jij zelf de keuzes maken, deels op basis van advies van anderen.
  • Zorg dat de processen goed zijn ingericht. Dat duidelijk is wie waar verantwoordelijk voor is. Of dat nu Google Ads is, de hosting, de SEO of de API-koppelingen. Dan kun je in alle gevallen en snel schakelen maar ook, en dat is minstens zo belangrijk, doorontwikkelen.
  • Houd de koers helder zodat iedereen met plezier werkt aan een steeds beter resultaat

Zo kunnen we jou helpen!

Voor WooCommerce support zijn wij op meerdere manieren bereikbaar:
montix-icon-digitalmarketing4

Ticketsysteem support WooCommerce

24/7 uur beschikbaar, makkelijk en overzichtelijk.

Het ticketsysteem stuurt automatisch een bericht als de status van jouw ticket veranderd. Zo blijf je op de hoogte van de status van jouw tickets. Oudere tickets zijn beschikbaar in het overzicht, zodat jij deze later nog kunt bekijken en eventueel hergebruiken.

Tickets worden conform SLA verwerkt: standaard tijdens kantooruren. Eerste reactie binnen 4 uur.

montix-icon-digitalmarketing4

Bellen met
053 7503030

Liever telefonisch contact met de helpdesk WooCommerce? Wij zijn op werkdagen bereikbaar van ’s ochtends 09:00 uur tot ’s middags 17:30 uur.

Na telefonisch contact met ons op te nemen voor support WooCommerce, zal jouw vraag het volgende traject volgen: allereerst zal er worden gekeken naar de omvang en complexiteit van jouw vraag. Vervolgens zal er een planning worden gemaakt zodat jouw vraag in 1 tot 2 dagen beantwoord zal worden.

montix-icon-digitalmarketing4

[email protected]

Support WooCommerce vragen kunnen via de e-mail worden verstuurd. Dit is vooral handig als er bijlagen of links mee moeten worden gestuurd. In het geval van complexe vragen zullen wij je terugbellen. Binnen 4 uur tijdens werkdagen heb je al reactie op jouw vraag van onze WooCommerce helpdesk.

Klinkt goed?

Nog geen klant van Montix?

Regel hier direct je toegang tot de support.

Klant van Montix maar nog geen strippenkaart?

Regel hier direct jouw support met korting.